2026-03-03, 16:42
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Problemet är att hela det där snacket om att Iran inte ska få möjligheten att anrika uran till mer än 60% handlar just om det du snackar om, att en atombomb med 60% uran blir för tung för en missil men islamister är kända för att kunna utföra avancerade planer som väst inte förutser, som med 9/11 när (saudierna troligtvis) lyckades skapa stort kaos med bara stickvapen som kostar några tior styck.

Vad de kan åstadkomma med 460kg 60% uran har nog inte ens Trump tänkt på, särskilt inte om man räknar med att gulfstaterna är mål för terrorismen.

När jag frågar AI så kan Iran med en kombination av smutsiga bomber i missiler och atombomber i lastbilar skapa global recession, vilket de redan har tillräckligt med höganrikat uran till.

Hot om global recession kanske är precis vad som kan få TACO att göra en TACO.
TACO = Trump Always Chicken Out
När Du framför det så, blir det extremt tydligt att skäggtomtarnas domedagssekt inte ska tillåtas utveckla kärnvapen eller ens anrika Uran mer än för civil användning...
Citera
2026-03-03, 16:44
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja den allt större muslimska befolkningen är det största hotet som finns mot Europa. Dock så tror jag inte att detta kriget kommer att leda till flera terrordåd. När IS föll ledde inte till någon terrorvåg i Europa, ändå hade flera tusen muslimer bosatta i Europa åkt dit och fått militär träning och erfarenhet där. Iran som är shiamuslimskt har inte det antal anhängare i Europa som är beredda att dö för en regim som riskerar att fall. Det är jag högst tveksamt till. Men såklart något enstaka terrordåd kan ske.
Om Europa, Israel och USA lyckas dra in hela den muslimska världen i olika konflikter så förändras den bilden, eller hur?

Det är det som Iran spelar med som insats, totalt muslimkaos.

Då finns det risk för att alla muslimer oavsett om de är shia eller sunni kommer se Israel, Europa och USA som satans påhäng.
Citera
2026-03-03, 16:44
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Återigen, så var det pissländer som israel och usa som startade det hela! Öppnade dessutom pandoras ask.

Och pisslandet Iran svarar med att skicka missiler på allt annat än Israel och USA. Jättesmart strategi verkligen att bomba sina grannländer.

Logiskt sett förstår jag att Iran skickar missiler mot Israel och amerikanska baser. Men strategin bakom att bomba turisthotell i Dubai begriper jag inte, annat än om syftet inte är annat än att jävlas.
Citera
2026-03-03, 16:45
Medlem
USA fortsätter förstärka med fler flygplan, 6 st F15 igår och 12 st F35 idag.

USAF F-35A-formationen lämnar RAF Lakenheath mot Gulfen – itamilradar https://www.itamilradar.com/2026/03/03/usaf-f-35a-formation-departs-raf-lakenheath-toward-the-gulf/
Citera
2026-03-03, 16:46
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Om Europa, Israel och USA lyckas dra in hela den muslimska världen i olika konflikter så förändras den bilden, eller hur?

Det är det som Iran spelar med som insats, totalt muslimkaos.

Då finns det risk för att alla muslimer oavsett om de är shia eller sunni kommer se Israel, Europa och USA som satans påhäng.

Vi såg ingen islamisk resning när USA invaderade sunnimuslimska länder som Afghanistan och Irak. Jag tror den risken är låg. Dock så finns det många muslimer som får en ännu negativare bild av USA och Israel pga denna aggression mot Iran.
Citera
2026-03-03, 16:48
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Är det inte därför Trump startade kriget? Mossad har nog något på honom.
Trump-administrationen verkar inte ha snackat ihop sig om varför man gått i krig mot Iran. Väldigt amatörmässsigt. Så det mesta tyder på att det är en avledningsmanöver relaterad till Epstein-filerna.

https://edition.cnn.com/2026/03/02/politics/hegseth-rubio-trump-iran-messaging
Citera
2026-03-03, 16:49
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Och pisslandet Iran svarar med att skicka missiler på allt annat än Israel och USA. Jättesmart strategi verkligen att bomba sina grannländer.

Logiskt sett förstår jag att Iran skickar missiler mot Israel och amerikanska baser. Men strategin bakom att bomba turisthotell i Dubai begriper jag inte, annat än om syftet inte är annat än att jävlas.

Jag begriper heller inte attackerna mot Cypern. Starmer har sagt att UK inte är med på denna aggression, så då borde inte deras baser på Cypern användas av USA. Någon skrev att USA har omgrupperat sina flyg till ön, men ingen länk var med så oklart om detta stämmer.

Attackerna mot Gulfstatena har förmodligen att göra med att deras regimer är mer eller mindre allierade med USA och låter USA ha baser på deras territorium.
Citera
2026-03-03, 16:53
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Den satanistiska Expertrådet som har blod på sina händer. Hade idag möte och precis när de skulle rösta så slog Israel till och bombade sönder hela deras äckliga byggnad.

Hoppas den nordiska räven ali larijani och turken pezeshkian fanns där. AMEN

Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Israel bombade byggnaden i vilken Irans expertråd om 88 medlemmar samlades för att välja en ny ledare. Tydligen har Iran redan glömt vad som hände i Libanon för bara något år sedan där Israel gång på gång bombade både nya och gamla Hizbollah-ledare...

https://www.jpost.com/middle-east/iran-news/article-888676

Allahu akbar! (Gud är stor!)

Hoppas alla mullor och religiösa iranier förstår att detta är guds vilja.
Citera
2026-03-03, 16:55
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Allahu akbar! (Gud är stor!)

Hoppas alla mullor och religiösa iranier förstår att detta är guds vilja.

All heder och ära till netan och trumpan.
God save Israel and USA.
Citera
2026-03-03, 16:59
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Jag begriper heller inte attackerna mot Cypern. Starmer har sagt att UK inte är med på denna aggression, så då borde inte deras baser på Cypern användas av USA. Någon skrev att USA har omgrupperat sina flyg till ön, men ingen länk var med så oklart om detta stämmer.

Attackerna mot Gulfstatena har förmodligen att göra med att deras regimer är mer eller mindre allierade med USA och låter USA ha baser på deras territorium.

Gissar också på det sistnämnda. De tycker väl att liten hämnd är också hämnd.
Citera
2026-03-03, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde

Amerikanska soldater från evakuerade baser bor på hotell i gulfen nu, din idiot.
Citera
2026-03-03, 17:00
Medlem
Citat:
Ja den allt större muslimska befolkningen är det största hotet som finns mot Europa. Dock så tror jag inte att detta kriget kommer att leda till flera terrordåd. När IS föll ledde inte till någon terrorvåg i Europa, ändå hade flera tusen muslimer bosatta i Europa åkt dit och fått militär träning och erfarenhet där. Iran som är shiamuslimskt har inte det antal anhängare i Europa som är beredda att dö för en regim som riskerar att fall. Det är jag högst tveksamt till. Men såklart något enstaka terrordåd kan ske.

Det värsta är om en iransk agentgrupp riktar in sig på objekt som kan orsaka stor skada tex kärnkraftsanläggning, kemisk fabriker, flygplatser etc. Om tonen av hot skruvas upp mot Europa så vore det nog inte helt fel att stärka bevakningen av sådana objekt. Ja, vi får verkligen hoppas att underrättelsetjänsterna har koll på sådant klientel.
Inte otänkbart. Dom finns ju i alla instanser. Även inom Säpo . Så bara vänta sig nånting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in