2026-03-02, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Fler och fler investerare börjar inse att AI innebär ökad konkurrens för alla företag som producerar något. Inte bara mjukvaru-företag. Med bättre AI kan typ vem som helst bjuda på konkurrens. Till och med guld blir säkert lättare att få fram med tiden.

Dock kan AI aldrig ändra max antal bitcoin!

Sant. Effektivare datorer leder bara till att svårighetsgraden och totala hashkraften blir högre.

Detta lär inte vara inprisat ännu.
Citera
2026-03-02, 18:04
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Sant. Effektivare datorer leder bara till att svårighetsgraden och totala hashkraften blir högre.
Vilket är helt irrelevant, det är kostnaden som spelar roll.
Citera
2026-03-02, 18:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Fler och fler investerare börjar inse att AI innebär ökad konkurrens för alla företag som producerar något. Inte bara mjukvaru-företag. Med bättre AI kan typ vem som helst bjuda på konkurrens. Till och med guld blir säkert lättare att få fram med tiden.

Dock kan AI aldrig ändra max antal bitcoin!

AI kommer att få allt större genomslag och med det kommer ett exponentiellt ökat behov av BTC (samt ev. även Worldcoin och liknande prylar) som medför möjlighet till autentisering. Hur ska vi annars veta vem vi pratar med och skickar pengar till via nätet, telefonen, etc?

BTC hör framtiden till. Köp dippen innan det är försent. Tittar man på prisutvecklingen ser den positiv ut för alla utom de mest primitiva som inbillar sig att BTC kommer att gå till noll.

Bitcoiniseringen fortskrider.
Citera
2026-03-02, 18:16
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
AI kommer att få allt större genomslag och med det kommer ett exponentiellt ökat behov av BTC (samt ev. även Worldcoin och liknande prylar) som medför möjlighet till autentisering. Hur ska vi annars veta vem vi pratar med och skickar pengar till via nätet, telefonen, etc?
Haha, har du aldrig autentiserat dig eller skickat pengar via mobilen idag?
Citera
2026-03-02, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
BankID baseras på statens register över befolkningen. Dina AI-bottar kommer tyvärr aldrig få en sådan identitet. Detta beror på att AIn inte har någon könsidentitet man kan registrera, vilket svenska staten aldrig kommer att acceptera.
Citera
2026-03-02, 19:26
Avslutad
Citat:

Hur autentiserar jag ett konstverk jag vill köpa med BankID? NFT kommer att komma tillbaka.

Hur vet jag att jag skickar mina pengar till rätt konto och inte en AI som duperat mig?

BTC, samt en del annat, har en autentiseringsförmåga som fiat saknar.
Citera
2026-03-02, 20:00
Medlem
Bitcoin klart bästa tillgångsslaget efter olja hittills i dag.

Börjar månne lite förnuft smyga sig in i marknaden?

Bitcoin är fundamentalt det bästa att äga i krigstider, åtminstone för en privatperson, till och med bättre än fysiskt guld, tack vare möjligheten att säkert ta med sig bitcoininnehavet varhelst det bär.

Citera
2026-03-02, 20:56
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:

Precis, man kan både äta bitcoin och förbränna det som bränsle när det kniper. Helt klart jämförbart med olja!
Citera
2026-03-02, 21:06
Avslutad
Citat:
Precis, man kan både äta bitcoin och förbränna det som bränsle när det kniper. Helt klart jämförbart med olja!

Kan man handla mat på ICA med olja? Ta med sig ett fat?
Citera
2026-03-02, 21:08
Medlem
Citat:

Börjar månne lite förnuft smyga sig in i marknaden?

Bitcoin är fundamentalt det bästa att äga i krigstider, åtminstone för en privatperson, till och med bättre än fysiskt guld, tack vare möjligheten att säkert ta med sig bitcoininnehavet varhelst det bär.

Marknaden ...

Citat:
BINANCE BOUGHT 5,539 BTC
COINBASE BOUGHT 4,199 BTC
KRAKEN BOUGHT 2,028 BTC
SATOSHI WHALE BOUGHT 2,775 BTC
GALAXY DIGITAL BOUGHT 2,555 BTC

Känns knappast som organisk tillväxt ...
Citera
2026-03-02, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Marknaden ...

Ursäkta min eventuella okunskap men köper inte Coinbase, Kraken, Binance osv för att deras kunder köper från dem?
Citera
2026-03-02, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Marknaden ...

Citat:
Ursprungligen postat av HAJST
Ursäkta min eventuella okunskap men köper inte Coinbase, Kraken, Binance osv för att deras kunder köper från dem?

Källa?

Börserna måste köpa in bitcoin om kunderna köper på sig mer, om de inte vill göra en FTX. Tar kunderna ut bitcoin blir det än mer nödvändigt.

Galaxy Digital är helt sonika en trejdande aktör på marknaden, ehuru en stor sådan.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2026-03-02 kl. 21:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in