Citat:
Ursprungligen postat av
Tearsinrain
Tack. Men förstår ändå inte hur man gör med betalningen. Man skickar den från sin plånbok till adressen som dyker upp och så är det klart? Eller måste man kontakta säljaren eller skriva nåt meddelande i transaktionen (i mitt fall från cake wallet)? Hur vet säljaren att just jag betalat och att den betalningen är kopplad till min adress som de ska skicka till?
Det finns egentligen två sätt.
1: Tryck på ”plånbok” på Catharsis. Skicka den summa pengar du vill handla för till den genererade adressen du ser (obs! Att det är en
ENGÅNGSLÄNK). Kolla annonser för varorna du vill ha, när du hittat det du vill så väljer du mängd, valuta + eventuell leveransmetod (antingen post, spårbar post, DD osv.). Tryck på ”lägg till i kundvagn”, läs igenom instruktionerna (t.ex. om du ska skriva adress eller liknande) och tryck på köp - pengarna dras då från din plånbok på sidan (om det blir pengar över så sparas dom i din plånbok på sidan).
2: Kolla annonser för varorna du vill ha, när du hittat det du vill så väljer du mängd, valuta + eventuell leveransmetod (antingen post, spårbar post, DD osv.). Tryck på ”lägg till i kundvagn”, läs igenom instruktionerna (t.ex. om du ska skriva adress eller liknande) och tryck på köp. Det kommer ny dyka upp en genererad adress som du ska skicka pengar till, dock har du bara 2h på dig att förs över pengarna annars avbryts köpet.
Om köpet avbryts eller om du fört över mer pengar än vad som behövs så sparas pengarna i din plånbok på sidan. (Tänk på att inte överföra exakta summan, utan lägg till några kronor för att täcka överföringen och eventuell prisjustering pga. kurserna då dom ständigt fluktuerar. Brukar föra över mellan 20-50kr extra varje gång. Du kan ju handla för dom nästa gång och då lägga till lite mindre den överföringen)
Citat:
Ursprungligen postat av
DmtLaser
om du följer deras tips och går via luffarns länkar så kommer du bli av med alla dina pengar..
Han kan ju läsa igenom tipsen, utan att använda sig av länkarna så han fattar hur han ska göra.