Citat:
Ursprungligen postat av
infidel
Det kryllar ju av bottar på flashback. Efter ett tag med bottar på andra forum så har jag lärt mig att känna igen den type av text de producerar och det är mängder med relativt nyreggade konton som har massor med inlägg som är uppenbara textrobotar. En textrobot producerar text utan tanke och det är på det viset man känner igen dem. Det är ingen där.
Det går inte att driva en BBS idag utan en captcha som håller borta bottar. Har flashback någon plan på att införa en captcha, eller är iden att låta forumet dö botdöden?
Det stämmer. Flashback ser hellre att forumet kryllar av AI-text trots att det är uppenbart att människan bakom inte har skrivit ett ord själv (se exempelvis
#KlasLund).
Problemet med AI-generad text är det inte finns något innehåll av värde eller personlig prägel - det är helt intetsägande och förstör bara samtalet. Admin och moderaterna påstår jämt och ständigt att Flashback är ett >>diskussionsforum<<, men problemet är att en AI-bot kan inte diskutera. En diskussion förutsätter för- och motargument utifrån vad parterna tycker och tänker, vilket en AI-modell inte är kapabel till. På samma sätt som "listtrådar" brister i diskussionskravet gör även AI-inlägg det.
Jag har redan påtalat detta flera gånger utan gehör att jag numera inte bryr mig. Kommer så småningom lämna Flashback när AI-bottarna tar över helt.