Citat:
Ursprungligen postat av
Firewaia
Att folk använder sig av AI är inte det samma som att de är en bot... Skärpning. Och det finns regler för att använda AI-text utan att markera det.
Nej. Men jag tycker att det är samma skit. Man vet inte om man svarar på ett inlägg av en riktig människa eller om det är en uppdiktad historia av ChatGPT. Många - inklusive TS - verkar använda detta som ett slagträ i den politiska debatten. Själv tycker jag bara att det är tråkigt att komma i kontakt med AI-genererat skräp. Trollinlägg som har författats av människor kan åtminstone vara underhållande, men AI-genererat skräp är inte roligt på något sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
EttTillKonto2
Inlägget innehåller korta bindestreck som du skriver genom att trycka på "-"-tangenten. Bindestrecken bevisar ingenting. Det kan vara en textrobot som skrivit texten och sedan har användaren bytt ut "—" till "-" eller så har inlägget skrivits av en människa med en skicklig penna. Jag skulle säga att det är helt omöjligt att säga om inlägget skrivits av en människa eller textrobot — och moderatorerna kan ju knappast radera inlägg bara för att de är välformulerade...
Inlägget i tråden jag länkade till innehåller s.k. tankestreck, inte vanliga bindestreck. Sedan tycker jag att det är så oerhört tröttsamt med all AI-genererad dynga att jag t.o.m. blir glad när jag läser gamla inlägg fyllda med stavfel och där folk skriver "dej" istället för "dig" och "o" eller t.o.m. "å" istället för "och". Man vet åtminstone att dessa inlägg författades av riktiga människor bakom sina skärmar.