2026-03-01, 17:36
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Getknullarna lyckas träffa ett skyddsrum med Civila. Medan Israel och USA dödar 48 iranska ledare.

Givetvis ska världen hjälpa och skydda Israeliska folket. De hjälper ju världen

Haha 48st? 3st bekräftade så vitt jag vet inte 48st😂🤣😂

Ja om du tkr bombning av skolor för flickor är getnknullare😂

Ptja USA är upptagna nu med Iran nu har Kina chansen att skära kulorna av dem med att ta Taiwan.
Citera
2026-03-01, 17:37
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av videopac
Nej, men som sagt: det fungerade ju för Obama och kommittén klarade sig ju bra trots den blundern så jag ser inte varför det skulle varit ett problem i det här fallet.

Nu är ju dock fredspriset ett stor skämt i sig självt, det verkar inte vara många rätt i de utnämningarna.
I år gjorde man rätt som inte valde Trump.
Citera
2026-03-01, 17:37
Avstängd
Usa vinner stort på detta, Iran skicka missiler mot grannländerna, detta har helt motsatt effekt, saudierna osv har valt o ställa sig på Usa sida, Iran blir än mer isolerat. Utvecklingen är alltså mycket positiv för både världen som för mellanöstern.
Citera
2026-03-01, 17:38
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Så, du är fundamentalt illiterat när det gäller religion. Då vet vi.

Berätta nu vad du tycker om Islam, Iran, Syrien, Afghanistan?
Varför? Strängen handlar om Israel och USAs bombangrepp på Iran.

Som jag deklarerat tidigare - du är okunnig och ovettig. Ingen jag vill komma i närheten av.
Citera
2026-03-01, 17:39
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Slaktas det några ur revolutionsgardet nu eller?? Passa på før fan. TA DERAS FAMILJER OCHSÅ. Bollen måste komma i rullning.

Islamisterna borde få en vecka på sig att ta sig ut från landet på livstid. Ge dem en säker korridor till valfritt islamskt land de inte stulit...vilket iofs blir svårt eftersom alla muslimska länder tidigare varit kristna, zoroastriska, hinduiska eller buddhistiska.

Vi kan väl helt enkelt göra så att Gulfstaterna kan bli regionen dit alla islamister repatrieras, där har de det närmaste de kan komma sitt älskade kalifat. Det är samtliga länder teokratiska med utvecklad Sharia.

Töm alla demokratier och hela MENA på islamister, skicka dem till gulfstaterna.

Vi behöver hålla isär islamisterna från den moderna demokratiska världen, reseförbud över värderingsgränserna. Det finns teams i de fall möten anses nödvändiga.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Haha 48st? 3st bekräftade så vitt jag vet inte 48st😂🤣😂

Ja om du tkr bombning av skolor för flickor är getnknullare😂

Ptja USA är upptagna nu med Iran nu har Kina chansen att skära kulorna av dem med att ta Taiwan.

Jag bara citerar vad Trump sa live i TV

Trump: 48 iranska ledare dödades

Donald Trump hävdar att 48 iranska ledare dödades i de amerikanska attackerna.
Det säger den amerikanske presidenten till Fox News.
– Ingen kan fatta vilken framgång vi uppnått, säger Trump.
Det finns i nuläget inga uppgifter om vilka ledare som Trump syftar på.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
President Trump in 2020:

"We've spent $8 trillion in the Middle East and we're not fixing our roads in this country? How stupid. How stupid is it? And we're not fixing our tunnels, our bridges, our hospitals, our schools? It's crazy."

😆

Oväntat att Trump ljög under sin valkampanj.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Allt handlar om att strypa kinas möjlighet att köpa olja. Man ströp kranen i venezuela, nu iran.

USA gör allt i sin makt för att försvaga kina som är näst på tur för lite american freedom

Därför Ryssland ökat produktionen… Ryssland har idag precis bekräftat att de kommer att öka produktionen. Vid det akuta OPEC+-mötet som hölls tidigare i dag, söndagen den 1 mars 2026, fattades beslutet att öppna kranarna något mer än vad marknaden först förväntat sig. Ryssland, tillsammans med Saudiarabien och sex andra länder, enades om att öka produktionen med 206 000 fat per dag med start i april.
Citera
2026-03-01, 17:40
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrabKore
Att USA även skulle skicka kolossen USS Gerald R. Ford till Mellanöstern är inga nyheter, dock ovanligt. Att ha två hangarfartyg redo för konflikt ger möjlighet till världens största parkeringsplats där Iran en gång låg.
När de opererar i par är det för att kunna attackera nonstop. Medan det ena fyller upp ammunition anfaller man med det andra.
Citera
Avstängd
Hej mina favvo regim kramare

Era pojkvänner vill "prata"

Tycker de inte det är roligt att ha ett heligt krig mot sionisterna??😅😅😅😅

Börjar missilerna tryta??😅😅😅

Trump: Ska prata med iranska ledare

Så.... tror ni att de kommer vara lydiga denna ggn? som en gimp med en gagball?🥺 vad tror ni?

Donald Trump uppger för tidningen The Atlantic att nya iranska ledare har begärt att prata med honom och att han planerar att delta i samtalen.

– De vill prata och jag har gått med på att göra det, säger Trump enligt tidningen.

Trump tillägger att Iran borde gått med på att prata med honom tidigare. Han ger ingen ytterligare information om när eller var samtalen ska hållas.

Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Du är ju totalt urblåst i stil med dummare än tåget. Familjenamnet var ursprungligen Mileikowsky, och de härstammar från Östra Europa, Polen och har inget anknytning till Israel. De är alltså fejkjudar med ett taget efternamn Netanyahu, vem står för fadäsen egentligen?

Jag förstår att du lider av kogntiv dissonans, och att du missar tentaklerna som går direkt från Tel-aviv till Vita huset. Jag ställer mig den retoriska frågan vilken mäktig familj sponsrade Trump mest när det vankades val sist 2024? Det är ingen hemlighet Och vad brukar "filantroper" kräva i motgärd? Och i detta fallet, var det amerikansk militär som skulle slå till mot israels ärkefiende iran, som blev 12 dagars krigets ist och det pågående kriget idag. Vilket har lett till rena rama propaganda fiaskot för trump och israel. Bra där att du inte har koll, inget nytt

Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Självklart sänker Iran inte något amerikanskt hangarfartyg. Men om dom gjort det så hade det tagit tid och hangarfartygsstridsgruppen hade inte släppt några fartyg i närheten för att "mobilfilma eldklot".
Så sluta tramsa din jävla clown.
Citera
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Allt handlar om att strypa kinas möjlighet att köpa olja. Man ströp kranen i venezuela, nu iran.

USA gör allt i sin makt för att försvaga kina som är näst på tur för lite american freedom
Borde väl gynna ryssarna om inte Kina kan få tag på olja på annat håll?
Citera
2026-03-01, 17:41
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
De störtade regimen för att öka profiten, innan hade de sanktionerat oljan för att göra Mossadeq impopulär så det skulle bli lättare att göra regime-change och öka profiten. Amerikanerna och britterna kunde antagligen gjort en lika bra deal som de fick för mineralerna i Ukraina, det vill säga runt 50/50 split på profiten men det brukar inte räcka för amerikaner, i alla fall inte när den vinsten går till fattiga.
Ja ok, tack för rättelsen. Det gör det ju värre såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in