2026-02-25, 20:37
Avstängd
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Ja, det stämmer. IFK Norrköping spelar ju i Superettan i år. Det var så sant.

Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin...
Jo, jag vet. ÖFK. Sveriges Bodö Glimt. Men jag är gör blygsam för att ta upp det utan uppmaning.

Finns väl ett par forna lite större lag tex ÖFK, ÖSK, Norrköping och Landskrona.

Att Landskrona är Skånes näst största lag det har nog alla koll på men hur går de för dom i år tror ni?
Citera
2026-02-25, 23:16
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Finns väl ett par forna lite större lag tex ÖFK, ÖSK, Norrköping och Landskrona.

Att Landskrona är Skånes näst största lag det har nog alla koll på men hur går de för dom i år tror ni?

Jag vill ha upp Helsingborg man saknar Olympia.
Citera
2026-02-25, 23:58
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin...
Du svamlar om att vi ska åka ur varje år men det händer ju aldrig.

Ås ligger utanför Östersund din Åsna

Nej ni är som en en rabies smittad katt med 9 liv men i år är det dags.

Oavsett är det vackert
Citera
2026-03-01, 17:12
Avstängd
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jag vill ha upp Helsingborg man saknar Olympia.

Arma Heif åker nog tyvärr ut ännu en serie i år. Helvete vad usla dom varit i cupen.
Citera
2026-03-01, 17:40
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Arma Heif åker nog tyvärr ut ännu en serie i år. Helvete vad usla dom varit i cupen.

Ja. Det oroar rejält...
Citera
2026-03-02, 19:07
Avstängd
skogsburkans avatar
Trots ÖSK spelar på plast får dom gärna gå upp med Landskrona och Norrköping.
Citera
2026-03-08, 16:17
Medlem
zebra121s avatar
Östersund krossar Trelleborg. Just ÖFK varnar jag rejält för inför säsongen 2026. De ser riktigt bra ut. Här är en topplacering på G.
Citera
2026-03-13, 17:28
Avstängd
skogsburkans avatar
Åkte runt i Hälsingborg idag. Såg mest MFF högaborg och BoIS flaggor/klistermärken runt om i staden. Är Heif så pass små i staden numera? Kanske större utanför på landet/byarna runtomkring?
Citera
2026-03-17, 19:28
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Nästan 7 gånger pengarna på Öster känns nästan värt att lägga en slant på men avvaktar matcherna i Svenska cupen mot Örebro och Brage.

Man har i min mening en nästan bättre och mer balanserad trupp i år än förra året i Allsvenskan. Enda frågetecknet är målvaktssidan där Wallinder lämnat och det verkar som man satsar på Lundahl-Persson som varit andremålvakt flera säsonger.

Stabil backlinje, ett mittfält där framförallt Ask och Noah Söderberg borde gynnas av det lite lägre tempot i Superettan. Framåt har man Kouakou som ser ut som en helt ny spelare jämfört med förra året. Kommer han igång borde han kunna göra 15+ mål i SE. Man har även Carlstrand som är lovande och Uddenäs borde kunna dominera på den här nivån.

Efter cupmatcherna och träningsmatchen mot Norrköping så har min initiala entusiasm kring Östers chanser till avancemang sjunkit drastiskt.

Man envisas med att försöka spela sig upp genom backlinjen varenda gång, vilket inte fungerar då målvakt+backlinjen är för dåliga med bollen under press. Varenda lag kommer ställa fyra spelare utanför straffområdet och pressa direkt. I matcherna hittills har man släppt till 3-4 jättelägen per match för att man inte klarar att spela sig ur pressen.
De gångerna man lyckas sig spela igenom pressen så tar man inte heller tillfället i akt att straffa motståndarna.

Nu har man ju en, med Superettan-mått, bra trupp som lär göra att man tar en del poäng men skärper man inte till defensiven och slutar ge motståndarna gratis-chanser så kommer det bli ett tufft år .
Citera
Igår, 14:32
Medlem
En spännande säsong att vänta!
Extremt svårtippat, men Öster bör vara ett topplag.
Norrköping och Värnamo kan vara med och slåss om top fyra!

Varberg och Landskrona har potential att nosa på toppen.

Sundsvall Helsingborg , Östersund är mitten lag som i bästa fall kan nosa på en top fyra
Oddevold kommer inte lyckas lika bra som ifjol , mittenlag med potential att nosa på ett negativt kval streck.
Sandviken och Brage bör vara på nedre halvan.

Falkenberg ett mittenlag kan bli både bättre och sämre men borde bli mitten.
Ljungskile är nere på undre halvan men kan absolut undvika nedflyttning!

Norrby bör vara ett bottenlag men övertygar nu på försäsongen och har Tobias Linderoth som tränare! Kan överraska!
ÖSK bör absolut vara åtminstone ett mittenlag.
Nordic United är ett bottenlag det blir strid kring de nedre strecken.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in