Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Jamen, tack!
Det är exakt det uttalandet jag hade i minnet.
Jag tänker att det på inget vis behöver betyda att det varit fler än en bil involverat i brottet, utan kan innebära att man inte tagit för givet att det är enbart en bil som kan ha använts.
Sedan vet vi förstås inte om Robin tänkt att han skulle spela smart, och gjort något avvikande för att förvilla. Hyrbil eller flera bilar, med tanke på att hans bil låg honom u fatet förra gången.
Har det framgått någonstans om han lyckades sälja den grå Saaben han la ut för försäljning 4 Juni 24?
Han skriver att han lagt ca 40 000 på bilen men ändå säljer den för 25000kr (sedan 20000 kr "prutat o klart")
Hoppas verkligen polisen i sin förundersökning letat upp alla bilar han haft i sin ego för en ordentlig genomgång.
Känns troligt att han "spelat smart" som du säger och använt sig av en annan bil vid bortförandet.
Men då är ju frågan hur smart han är, om den bilen kan kopplas till honom?
En gissning är att han har en bil som han åker runt och "letar offer" med, som inte direkt kopplas till honom och sen sin vanliga bil.
Fast det beror ju på "hur smart" han är.
Minns jag fel i att han lämnade sin mobil hemma den natten han tog My?
Under dagen för kidnappningsförsöket 2019 spårades ju hans mobil till flera olika platser runtom i Stockholm. (även i Vårberg (mellan Skärholmen och Vårby gård) som är långt ifrån Ekerö tex.)
Jag har en känsla av att han planerat detta i detalj, med FUP från 2019 i bakhuvudet.
En annan bil när han är ute och letar offer och alltid mobilen liggandes hemma.
Hade han i stundens hetta inte missat att hammaren och buntbanden låg kvar på platsen för borttagandet så är chansen stor att han i så fall faktiskt hade kommit undan (särskilt om han använt sig av en bil som inte kan kopplas till honom. )
Då återkommer jag återigen till tankarna om tidigare eventuella offer som kan tänkas fått utstå monstrets sjuka lustar och begär.