2026-03-01, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
UAE'S GARGASH SAYS TO IRAN: 'RETURN TO YOUR SENSES'

UAE är desperata.

Iran är desperata som planlöst anfaller civila mål i alla sina grannländer. Lämna tråden nu, du hade gjort bort dig tillräckligt redan igår när du vägrade acceptera att din store ledare var dödad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det vore jättetrevligt om Iran på nåt magiskt sätt blir en stabil jämställd demokrati inom nåt åt men jag tror det när jag ser det.

Det är väldigt många naiva här som utgår ifrån sin smala likriktade informations-inhämtning tror jag.

Budskapet om en gryende demokrati utan islam dyker nog upp mer eller mindre dagligen och till slut tror man på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jireh
"IDF Spokesperson: We eliminated 40 commanders and senior officials of the regime in the opening strike - within one minute."

https://t.me/beholdisraelchannel/69996

IDF ska man nog ta med en nypa salt.. vi har lärt oss sen GAZA hur det betedde sig.. just nu är det informationskrig och vi vet inte alls vad som stämmer och inte.
Citera
2026-03-01, 10:48
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
Nej, har inget att göra med am. krig. Läs på lille vän.

Du har skrivit två svar till mig utan att framföra ett enda argument. "Nej, du har fel" räknas inte.
Citera
2026-03-01, 10:48
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Hur ädelt är det att bli hittad i delar i sitt eget bajs under en massa bråte. Nä, försök inte. Han dog som en råtta.
Du verkar verkligen gilla bajs ser jag, verkar vara en fäbless hos israelkramare och mentalsjuka patienter. Jag betackar mig.
Citera
2026-03-01, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Hur ställer sig vänsterextremisterna till detta ? Iranska folket jublar och dansar på gatorna men vänstern demonstrerar emot detta? Vilsna jävla huvudlösa höns.

Fy fan.. https://youtu.be/SM0G20UiSy0

Tröga jävlar alltså..

Tyvärr är runt 1-5% av de flesta "rika" länders befolkning så besvikna på livet att det tar uttryck på detta sätt och i demokratiska fria länder märks de av och ges utrymme. Människor i fattigare länder har inte tid för sånt där trams.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Hela den konservativa poddvärlden är i stort sett emot Trump nu. Vilket naturligtvis kommer få en stor effekt på mellanårsvalet. Dör dessutom en massa patrioter i denna kampanj räknar åtminstone jag med en blå tsunami. Ja, båda kamrarna ryker nog i så fall.

Hela den konservativa poddvärlden får väl rösta på den konservativa kandidaten som är mot krig med iran då.

Just det! Någon sådan politiker finns inte
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
Journalisten Gregg Carlstrom (Middle East correspondent, The Economist) twittrar:

"Striking stats from Gulf governments on what Iran fired at them yesterday (most of these were intercepted):

UAE: 137 missiles and 209 drones

Qatar: 66 missiles

Bahrain: 45 missiles, 9 drones

Means Iran launched roughly as many missiles at the UAE yesterday as it did at Israel"

Jag gissar att Iran börjar få "brist" på sina långdistansmissiler. De har många fler medel och kortdistansraket/robotar. Och då skjuter man på det man kan nå. Problemet förr eller senare kommer Saudi, UAE och mfl bli riktigt sura. Men det kan vara ett försök med att visa länderna att USA kan inte skydda dem.
Citera
2026-03-01, 10:50
Medlem
bunnyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambushed
Det är givetvis inte Israel som bombat skolan. Israel och USA har iranska folket på sin sida och vill inte riskera det.

Men dina antisemitiska fantasier tar inte hänsyn till verkligheten.

Skolan bombades av Iran - regimen som du försvarar - samma regim som precis dödade 30 000 av de egna medborgarna.

Jag skulle bedöma dig som ett hopplöst fall, totalt utan immunförsvar för propaganda eftersom du litar blint på MSM och korrupta statschefer. Men iallafall för resten av läsarna i tråden:

Israel har medgett att de dödat tiotusentals civila i Gaza, men att de skulle bombat en enda skola i ett mycket större land är otänkbart? Motiven från USA och dess attackhund Israel sägs alltid vara "för de civila" men eftersom målet mer är ett Iran i kaos eller med stukad kapacitet så spelar de bara roll som bondepjäser i ett schackspel på sin höjd.

Lika lite betydelse som de 200 000 civila irakierna som dödades efter invasionen, eller de miljoner vietnameser/kambodjaner/laoiter som mördades under USA:s krig i Indokina.

Bara nya siffror till de alltid växande dödstalen i Imperialismens Svarta Bok. Vi är skyldiga att inte gå på hasbara och propaganda utan hålla förövarna ansvariga tills de kan ställas till svars.
Citera
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Med tanke på att regimen slaktade över 30 000 iranier på grund av några demonstrationer så har Israel och USA varit barmhärtiga.
Den höga siffran är inte bekräftad...bara så du vet.
Citera
Avstängd
IRAN'S PRESIDENT PEZESHKIAN SAYS TEHRAN VIEWS REVENGE AS ITS 'LEGITIMATE RIGHT AND DUTY' AND WILL DO ITS UTMOST TO FULFILL THIS DUTY - STATEMENT

Iran har en rätt att försvara sig.
Citera
2026-03-01, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Inte i ett långsiktigt krig.
Men det är så flashbackaren resonerar.
Tar de inte slut på sin arsenal första dagen, som Israel gör, så är Iran svaga.
Om Iran hade tagit slut på sin arsenal den första dagen hade man istället kallat de för korkade.
Typiskt så den svagt kompetente människan resonerar.

Det här kan pågå i månader eller år.
Att de slog ut de amerikanska baserna och radar var det smartaste de kunde göra till att börja med.

De har fortfarande ubåtar överallt och vill de sänka varenda amerikanskt hangarfartyg så kan de göra det också.

Nåja..

Iran påstår att det genomförts attacker mot upp till cirka 27 amerikanska och allierade militära baser i regionen som svar på USA:s och Israels flygangrepp mot Iran. Detta inkluderar spridda mål i Gulf-regionen (t.ex. i Qatar, Kuwait, Bahrain, Förenade Arabemiraten med flera) enligt iranska uppgifter.

Andra rapporter från regionala nyhetskällor och statliga medier talar om minst omkring 14 amerikanska baser som ska ha varit måltavla i de senaste ballistiska missil- och drönarattackerna.

Dessa tal varierar beroende på källa och att “attack” kan innefatta allt från avfyrade missiler/drönare till påstådda träffar, snarare än verifierade nedslag. Oavsett anges det som ett omfattande och ovanligt stort antal baser.

Skadeläget
USA:s militära kommandon uppger att det inte finns några bekräftade amerikanska dödsfall eller allvarliga skador bland amerikansk personal i samband med dessa attacker.

Framför allt säger United States Central Command (Centcom) att skador på amerikanska installationer är ”minimala” och inte påverkar den militära verksamheten – och att inga fartyg har träffats.

Många av de missiler och drönare som avfyrats mot amerikanska baser har enligt rapporter blivit nedskjutna av luftförsvarssystem i baserna och i värdlandet, vilket minskat effekten på infrastrukturen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in