Citat:
Ursprungligen postat av
bunnyboy
Jag bryr mig verkligen inte om dessa. Ser inget vänster eller progressivt med dem. Däremot så är den senaste dödssiffran från flickskolan 148. USA och Israel kommer försöka skyla över de civila offren som alltid, så det är viktigt att vi håller fast vid dessa.
Och i slutändan så kommer vi stå med massa barngravar men ingen egentlig förbättring. Minns Afghanistan, Irak, Libyen osv eller berätta för mig varför det skulle bli annorlunda nu (när USA inte heller kommer gå in med trupper troligtvis).
Ett blodbad utan poäng förutom ökad militär dominans för terrorstaten Israel och dess husse USA. (Sen om man firar Khamenis frånfälle eller till äventyrs skålar för att lyxhotell Dubai blir bombat så är det väl personliga känslor som är förståeliga, men de ändrar inte den större bilden).
Irak är vänligt sinnat till väst nu när Saddam är borta. Libyen är obetydligt och har inte längre någon Khadaffi som kan mopsa sig. Assad är plockad i Syrien. Afghanistan bryr sig ingen om, tragiskt.
Strategin här är att döda statsledningen, vilket slår hårt mot regimen i Iran. Det statuerar också ett exempel för de som kan tänkas vilja efterträda Khamenei:
USA och Israel kan döda er eller fånga när helst de önskar.
Därefter hindra kapaciteten att bygga kärnvapen i förebyggande syfte. Allt detta är positivt för både väst och det iranska folket.
Det är givetvis inte Israel som bombat skolan. Israel och USA har iranska folket på sin sida och vill inte riskera det.
Men dina antisemitiska fantasier tar inte hänsyn till verkligheten.
Skolan bombades av Iran - regimen som du försvarar - samma regim som precis dödade 30 000 av de egna medborgarna.