2026-03-01, 09:45
Medlem
Erik Östs avatar
Läste att flygalarm ljuder i Jerusalem!
Är inte det haram i de ultrareligiösa islamska kretsarna att bomba en såpass religiös , för dom , helgedom?
Citera
2026-03-01, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Var ser du dessa enorma uppslutningar? Letade snabbt men hittade inget.

Regimvänliga konton främst men även bla Al Jazeera. Folk brukar avfärda liknande filmer för man har redan bestämt sig för att dom är fake.

Lite som bilderna på de mördade flickebarnen från skolan som jag postade igår.

Västvänliga vill visa/se dessa lika lite som regimvänliga vill visa västvänliga framgångar såklart. Själv skapar jag mig hellre en så bred bild som möjligt och är inte lika rädd för information som vissa andra.
Citera
2026-03-01, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bunnyboy
Jag bryr mig verkligen inte om dessa. Ser inget vänster eller progressivt med dem. Däremot så är den senaste dödssiffran från flickskolan 148. USA och Israel kommer försöka skyla över de civila offren som alltid, så det är viktigt att vi håller fast vid dessa.

Och i slutändan så kommer vi stå med massa barngravar men ingen egentlig förbättring. Minns Afghanistan, Irak, Libyen osv eller berätta för mig varför det skulle bli annorlunda nu (när USA inte heller kommer gå in med trupper troligtvis).

Ett blodbad utan poäng förutom ökad militär dominans för terrorstaten Israel och dess husse USA. (Sen om man firar Khamenis frånfälle eller till äventyrs skålar för att lyxhotell Dubai blir bombat så är det väl personliga känslor som är förståeliga, men de ändrar inte den större bilden).

Irak är vänligt sinnat till väst nu när Saddam är borta. Libyen är obetydligt och har inte längre någon Khadaffi som kan mopsa sig. Assad är plockad i Syrien. Afghanistan bryr sig ingen om, tragiskt.

Strategin här är att döda statsledningen, vilket slår hårt mot regimen i Iran. Det statuerar också ett exempel för de som kan tänkas vilja efterträda Khamenei: USA och Israel kan döda er eller fånga när helst de önskar.

Därefter hindra kapaciteten att bygga kärnvapen i förebyggande syfte. Allt detta är positivt för både väst och det iranska folket.

Det är givetvis inte Israel som bombat skolan. Israel och USA har iranska folket på sin sida och vill inte riskera det.

Men dina antisemitiska fantasier tar inte hänsyn till verkligheten.

Skolan bombades av Iran - regimen som du försvarar - samma regim som precis dödade 30 000 av de egna medborgarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Nej, det är Iran som svarar proportionerligt på USA:s och Israels massiva bombningar av Teheran och mord på ledare. Inte något självmordsuppdrag.

Gulfstaterna med sina lyxhotell och flygplatser i Dubai, Doha och Bahrain har redan fått smaka på konsekvenserna inatt, med Fairmont Palm i lågor och flygplatser nedstängda och det fortsätter inatt också.

Iran stängde Hormuz-sundet och slår hårt mot de som huserar amerikanska ockupationsbaser. Det är de som borde vara rädda för sin skapare nu.

Hahaha ni är så oerhört patetiska. Sinwar, Nazrallah, Soleimani och Khamenei är sprängda i bitar. Hamas är avvecklat. Det lilla som finns kvar av Hezbollah vågar inte göra någonting alls. Iran har lyckats träffa en radar, någon militärbas och några civila höghus i gulfstater. Inte en enda död amerikan. Inte ett enda sänkt skepp. Iran är lika patetiskt som Ryssland.

Det är så tragikomiskt att se hur ni sitter och hetsar upp er varje gång, för att sedan bli motbevisade och utskrattade igen. Hamas "stora armé med tiotusentals soldater" bombades till fragment. Hezbollah som hade "tiotusentals raketer med förmåga att bomba Israel till grus" vågar ingenting av rädsla för att bli angripna igen. Iran som "hade tillräckligt med högteknologiska hypersoniska raketer för att utradera Israel, Netanyahu och resten av Mellanöstern" har visat vad de går för; absolut ingenting. Eller "kommer hämnden snart" som ni sagt så många gånger tidigare? Vill ni bli utskrattade igen eller är ni bara lika dumma och naiva som ni framstår? Snart åker offerkoftan på, precis som med Gaza. "Dumma dumma usa och israel de dödar ju baaaarn".
Senast redigerad av MpunktM 2026-03-01 kl. 09:55.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Röda korset, i Iran? visar du ett kors i Iran är väl risken stor att du blir ihjälslagen av
" fredens religion"
Det finns uppåt en halv miljon kristna i Iran precis som det finns judar där. Just nu misstänker jag att de håller en låg profil.
Citera
2026-03-01, 09:48
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Ryssland har redan uttalat sig så jag vet redan. En av deras få vänner krossas i realtid. Fler faller snart.

Beklagar sorgen.

Ni hejar på "krossas i realtid" som om det inte kan skapa ett större kaos som slår rakt in i Europa. Det är vi som vanligtvis får betala notan för amerikanska krig.
Citera
2026-03-01, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
Asså jukt va FEL jag hade en gång i tiden om iran.

Trodde de va inpenetrable pga sin geologi och position uppe i bergen. Att de skulle va omöjligt att invadera.
Kanske fortfarande är delvis, men du kan ju bara bomba skiten ur alla politiker me moderna vapen som e gaaalet accurate än jag visste då.
Så har du helt andra mefel in i landets makt än landinvasion.

Har ifsg sätt hur t.om iskander o liknande vart väldigt accurate på långa avstånd men trodde de skulle gå o skjuta ner pga terrängen o ev luftförsvar.

Attacken på iran visar att attack är bästa försvar.

Så länge du överraskar fienden så är ofta attacker bra. Men Midway var ju till ex ett fiasko. Jag tror USA försöker sig på Jugoslavien 99. Det tog 78 dagar. Det för att få genom regime change. Problemet med riktade attacker/mord är att många gånger de som blir kvar kan vara de fanatiska, se bara på Operation Phoenix. Det var en extremt lyckad operation. Men skapade ett monster, både hos amerikanerna och hos vietnameserna. Två olika slags monster som hjälpte Vietnam
Citera
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det finns uppåt en halv miljon kristna i Iran precis som det finns judar där. Just nu misstänker jag att de håller en låg profil.

Men varför??? islam är ju så jävla tolerant och fredligt enligt alla vänster i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det finns gott om filmer som visar väldigt mycket människor gå ut på gatorna för att sörja och kräva hämnd direkt efter att Khameneis död bekräftades.
Det är bara i väst man tror folk tvingas till det medan protester däremot antas samlar miljontals på en given signal från Florida och alla regimvänliga demonstrationer påstås vara AI.
Det säger en del om hur oinsatta folk i väst är angående Iran.

Klart dom är sura, nu kommer dock uppgifter om att MBS är en av dom som övertalat Trump att attackera.
Qatar lär känna sig rätt pressade här, nästan all deras LNG går genom Hormuz och det är en enormt viktig inkomstkälla, lite trist om dom inte kan fullfölja sina långsiktiga kontrakt då dom enligt uppgift förlorar runt 10 miljarder i veckan vid stillestånd.

Det är framförallt drönare som gjort skada på civila mål, kanske pga EW? Ingen aning.
Hade varit komiskt om tusentals iranier i USA hade gått ut och skjutit ihjäl lite folk. Då kommer USA få stora problem. Den typen av våld kan de inte skydda sig mot. Västvärlden är cancer. I allt de sätter fingret på så blir det misär. När västerlänningar bombar så handlar det om att "befria folket", ger man igen kallas man för terrorist. En dag skall världen få sin rättvisa.
Citera
2026-03-01, 09:50
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Förutom det att han ska hålla tal idag..

Bara för att man inte visar sig i tv på direkten betyder inte att man är död din dumma jävel.
Trump ställde in sitt tal idag, betyder att att han har dött?
Vad är det för låg IQ-nivå här..
Det blev inget tal.
Han kunde inte genomföra det på grund av att han inte lever längre.
Rätt enkelt att fatta att en ledare borde gått ut med fördömandet mot Israel och USA efter deras anfall.

Du efterfrågar låg IQ-nivå här och det svaret är att det är du som inte fattar speciellt mycket. Idiot.

Ja jag tycker det är tragiskt att man måste ha ihjäl varandra och bättre hade varit att man kunde löst saker på fredlig väg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Jag trodde de återvände när Khomeini dog

Ganska säker på att jag såg tusentals av dom stå och skrika om Gaza så är nog några kvar här!
Citera
Avstängd
Israel anfaller Iran igen.. nu är de förbannade
IDF ska döda mer IRGC och lära de en läxa

Som Netanyahus topp generaler sa på 90 talet

"Tar man ett hårstrå från oss, så kommer vi utplåna en hel byggnad med alla i den"

Så smäller 1 missil i Tel Aviv så kommer 100 bomber flyga över Iran
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in