Citat:
Ursprungligen postat av
Angelofsnow
Citat:
Ursprungligen postat av
Methos
Nej, då ingen kommer åt journalerna.
Fallet försvann från media när det började bli hett runt politikernas öron.
Fosterhemmet kommer att säga att allt är frid och fröjd så att de kan behålla ungen och tjäna pengar. Därifrån kan man inte få någon information. Företag som Attendo håvar in miljoner på flickan.
Jag antar att flickans läkare och kanske socialtjänsten har denna information. Om hon blivit fri från TPN på fosterhemmet (utan att tappa i vikt) är det aggraverande för föräldrarna tyvärr.
Methos ljuger här. Vi vet från läkarens vittnesmål i domen från oktober att droppet är avvecklat.
”I dagsläget försörjer sig Astrid helt genom vanlig mat vilket hon inte har gjort tidigare.”
Citat:
Ursprungligen postat av
Angelofsnow
Men VET du om flickan fortfarande uppfyller diagnoskriterierna? Jag förstår det som att diagnosen ställs med hjälp av kriterier. Kriteriediagnoser är i viss mån subjektiva och kräver att patient/vårdnadshavare lämnar riktig information. Pipo verkar inte vara en helt enkel diagnos att ställa. Du menar att flickan fortfarande är lika sjuk som tidigare och fortfarande behöver TPN?
Jag har skrivit ett inlägg där jag diskuterat diagnosen och kriterier gällande PIPO till Methos, som jag ser fortfarande felaktigt hävdar att diagnosen är ställd av neonatal. Läs det gärna nedanför:
(FB) 8-årig flicka tvångsomhändertagen av SOC, mycket pekar på felaktig bedömning av SOC
I nedanstående inlägg tas det fram citat som visar att flera läkare är tveksamma till diagnosen:
(FB) 8-årig flicka tvångsomhändertagen av SOC, mycket pekar på felaktig bedömning av SOC
Jag rekommenderar att du ignorerar Totius, Kurt-Sune och Methos. De kommer aldrig försöka förstå vad du skriver. Som exempel kan du se nedanstående inlägg.
Ajogen är helt klart på föräldrarnas sida, men hen har jag kunnat diskutera med.
Domarna finns länkade ett flertal gånger i tråden. Om du inte redan har gjort det, rekommenderar jag att du läser dem.