Citat:
Vården är en förtroendebransch. Som vårdgivare är man utlämnad till att vårdnadshavaren ger korrekt information om tillståndet hos barnet. Jag vet inte exakt vad som har hänt här, men jag uppfattar det som att vården har fått felaktig information vilket har gjort att flickan fått en diagnos och TPN, kanske i onödan?
Det man behöver veta är hur flickan mår idag. Är sjukdomen kvar eller har hon blivit frisk. Hur får hon i sig energi idag?
OM flickan nu är frisk och kan äta mat som alla andra så tror jag föräldrarna skulle tjäna på att vara lite ödmjuka.
Vi har inte alla dessa fakta. Hur kan ett drev starta på så bristfälliga fakta? Jag är besviken på kändisar, advokater, tandläkare m. fl som drevar. Ok, kändisar kanske man får köpa, men vårdpersonal och advokater? Jag vill i så fall också ha dessa fakta som alla tycks ha: Hur mår flickan idag?
Jag syftar då på den fysiska hälsan. Vi kan inte förvänta oss att en 8-9-åring kan göra en analys av situationen och besluta var hon ska bo. Ett så litet barn är beroende av att föräldrarna bygger upp en korrekt och förståelig bild av verkligheten för barnet. Självklart är flickan ledsen över det som hänt, även om det nu skulle vara för hennes bästa.
Det man behöver veta är hur flickan mår idag. Är sjukdomen kvar eller har hon blivit frisk. Hur får hon i sig energi idag?
OM flickan nu är frisk och kan äta mat som alla andra så tror jag föräldrarna skulle tjäna på att vara lite ödmjuka.
Vi har inte alla dessa fakta. Hur kan ett drev starta på så bristfälliga fakta? Jag är besviken på kändisar, advokater, tandläkare m. fl som drevar. Ok, kändisar kanske man får köpa, men vårdpersonal och advokater? Jag vill i så fall också ha dessa fakta som alla tycks ha: Hur mår flickan idag?
Jag syftar då på den fysiska hälsan. Vi kan inte förvänta oss att en 8-9-åring kan göra en analys av situationen och besluta var hon ska bo. Ett så litet barn är beroende av att föräldrarna bygger upp en korrekt och förståelig bild av verkligheten för barnet. Självklart är flickan ledsen över det som hänt, även om det nu skulle vara för hennes bästa.
Gemene förälder är inte utbildad läkare eller sjuksköterska och således kan de inte tolka symptom korrekt. Det är just upp till vårdgivarna att grundligt undersöka barnet och ställa en objektiv diagnos. Det är inte flickans bästa att vara åtskild från sina föräldrar på dessa grunder. Flickan har fått sin behandling och föräldrarna kan då fortsätta att vårda barnet på de korrigerade ordinationer som vettiga läkare har justerat.
Det spelar ingen roll hur flickan mår idag då du som sagt inte vet om flickan har blivit manipulerad till att säga att hon mår bra. Du vet inte om flickan blir itvingad mat hon inte tycker om. Allt kan hända i ett fosterhem som drivs av de stora aktiebolagen. Upprepade gånger har fosterhem gått ut med att barnet mår bra fastän barnet ligger dödssjukt i sin säng.
(och nej, flickan blir inte frisk från en tarmsjukdom som uppkommer av en missbildad tarm)