Citat:
Ursprungligen postat av
gamnack3n
Verkar som du gjort operationen så frågar dig lite snabbt här, får man välja hur man vill bli omskuren? Har börjat processen och ska få en tid bokad, läkaren jag träffade pratade lite om hur man kunde bli omskuren men vi bestämde inget riktigt mer än att jag sa att det är lika bra att ta bort så mycket som möjligt så det inte är något återkommande problem
Jag har gjort operationen, två gånger eftersom den första läkaren lämnade nästan halva förhuden och det blev inte bra. Du har helt rätt att hel omskärelse är det bästa alternativet.
Du bör få möjlighet att diskutera med läkaren hur du vill bli omskuren och det ska inte vara under stress precis innan operationen. Om läkaren inte lyssnar på dina önskemål och förklarar hur det kommer bli ska du välja en annan läkare. Beroende på vilka problem du har med förhuden kan det hända att det inte går att göra precis som du vill men det ska läkaren i så fall förklara.
Det du kan välja är dels hur mycket hud som tas bort (tajt eller lös) och dels om snittet ska vara nära ollonet eller en bit upp (låg eller hög). Huvudsaken är att inte spara för mycket hud. (Att ta bort för mycket är naturligtvis inte heller bra.) Allt för hög omskärelse riskerar också att inte bli bra.
Jag har kvar strängen men hade heller inga problem med den. Om den är för kort är det nog lika bra att ta bort den tänker jag. Men jag vet inte.