2026-02-25, 19:55
Medlem
Reimers avatar
Men för i helvete Almtuna, det duger inte att släppa in första målet efter36 sekunder

Lyckligtvis kom kvitteringen vid 19.59 i den första perioden 1-1 mot Oskarshamn

(Beklagar Blot-Sven )
Citera
2026-02-26, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men för i helvete Almtuna, det duger inte att släppa in första målet efter36 sekunder

Lyckligtvis kom kvitteringen vid 19.59 i den första perioden 1-1 mot Oskarshamn
IKO tog som vanligt för mycket utvisningar som blev förödande. Ser ut som att ni har bra chans på top tio nu.
Citera
2026-02-26, 10:02
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvboxen
IKO tog som vanligt för mycket utvisningar som blev förödande. Ser ut som att ni har bra chans på top tio nu.

Almtuna höll ju på att tappa matchen när Oskarshamn började spela hockey, tur för dem att de höll undan tack vare utvisningarna för Oskarshamn.

Jepp, ser riktigt bra ut nu för top 10 men osvuret är bäst, Almtuna varvar ju lysande insatser med riktiga bottennapp
Citera
2026-02-26, 10:26
Medlem
Bodbud275s avatar
Uppenbart att Löven vinner enkelt o går upp, Norrland är en maktfaktor i svensk hockey

.
Citera
2026-02-27, 21:38
Medlem
Reimers avatar
Viktiga poäng ikväll för Almtuna, de befäster sin plats för play-in och rätt lag tappade poäng också.
Citera
2026-02-28, 01:26
Medlem
Modo vinner borta mot Västerås med 3-1, en rätt bra genomförd match av Modo med tanke på att skade-/sjuklistan börjar bli lång.

För andra matchen i rad blir jag sjukt irriterad på videogranskningarna för matchstraff, Swetlikoffs matchstraff mot Nybro var pinsamt dåligt, idag höll dom på att göra samma sak mot Berg, det borde inte vara så svårt att se att det inte var matchstraff(köper absolut en tvåa, knuffen var lite för sen.)
Citera
2026-02-28, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodbud275
Uppenbart att Löven vinner enkelt o går upp, Norrland är en maktfaktor i svensk hockey

.

Stockholm och Småland driver svensk hockey, sedan kommer resten av Sverige. Alla andra är så långt efter men vet inte om det är Norrland, Skåne eller Göteborg som kommer sedan. Min gissning är Skåne.

Smålandsderby, Oskarshamn Kalmar. Sista chansen för Oskarshamn om de inte vill känna sig helt överkörda av Kalmar.
Citera
2026-02-28, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Smålandsderby, Oskarshamn Kalmar. Sista chansen för Oskarshamn om de inte vill känna sig helt överkörda av Kalmar.
Oskarshman behöver verkligen poängen nu när de sumpade två bra möjligheter att dra ifrån de andra lagen som utmanar om sjätteplatsen. Är väl bara att hoppas på att Östersund kan ta tre poäng mot Södertälje.
Citera
2026-02-28, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korvboxen
Oskarshman behöver verkligen poängen nu när de sumpade två bra möjligheter att dra ifrån de andra lagen som utmanar om sjätteplatsen. Är väl bara att hoppas på att Östersund kan ta tre poäng mot Södertälje.

Så är det verkligen. Nog trodde jag att de skulle ta smålandsderbyt mot Vikings, men de sumpade det. Man får inte hur många chanser som helst.
Citera
2026-03-01, 17:10
Medlem
Reimers avatar
Ny seger för Almtuna, 2-1 mot Västerås, det gör att med två matcher kvar så har de till och med häng på top sex i tabellen.

Fan det kanske blir en trevlig vår trots allt, Leksand går ju också bra just nu
Citera
2026-03-01, 17:42
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Fan det kanske blir en trevlig vår trots allt, Leksand går ju också bra just nu
SM-Guld nästa eller?
Citera
2026-03-01, 17:54
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
SM-Guld nästa eller?

Eller hur?

Nja, jag har ju väntat i mer än femtio år på ett nytt SM-guld men tror nog att jag får vänta lite till, hoppas ju innerligt att Leksand ska ta ett nytt guld under min livstid men optimismen för det har ju falnat lite

Slipper vi kval i år så är jag mer än nöjd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in