2026-02-27, 12:49
Avstängd
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Engelska lagens lottning i CL

PSG - Chelsea
Galatasaray - Liverpool
Real Madrid - Man City
Newcastle - Barcelona
Atletico Madrid - Tottenham
Leverkusen - Arsenal

Ett lag fick i det närmaste drömlottning i slutspelsträdet vilket man kunde förutse.

Ah, jag ser. Arsenal fick drömlottningen
Citera
2026-02-27, 12:50
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crucial
Håller inte riktigt med om att det var dåligt betalt. Han hade inte hunnit visa någon kontinuitet än (12 mål på 55 PL-matcher).

Ja, kass attityd, helt klart.
Här står det lite mer om honom:
https://www.bbc.com/sport/football/articles/cp878md787xo.

Kolla minuterna också. Av dom 55 matcherna så kom han upp i 13 matcher. Första säsongen 12 matcher och 126 minuter på planen alltså mindre än 10 min/match, andra 23 matcher/462 minuter vilket ökade snittet till 20 min/matcher och sista säsonger snittade han 30min på planen. Och han var 19 när han lämnade, så inte konstigt att han inte fick fler minuter än så.

Men jag antar att attityden gjorde valet enkelt då.
Citera
2026-02-27, 12:57
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Sluta gnäll utan att nämna lag, alla vet såklart vilka du menar och din bitterhet smakar surt.

Det är alltid något lag som får lättare och värre lottningar, i år var det Arsenals tur att slippa ett storlag i ev. kvartsfinal.
Bla bla bla totalt värdelös på utläsa text det står varken åt det ena eller andra hållet så lägg ner med tolkning ni i Arsenal inte besitter.
Rött London är så arroganta och osmakliga.. tänk 9 miljarder netto och hela 1 FA och tror man är världens bästa lag..
Senast redigerad av Drickback 2026-02-27 kl. 13:03.
Citera
2026-02-27, 13:04
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Bla bla bla totalt värdelös på utläsa text det står varken det ena eller det andra så lägg ner..
Rött London är så arroganta och osmakliga.. tänk 9 miljarder netto och hela 1 FA och tror man är världens bästa lag..

Jag och alla andra vet ju exakt vilka du pratar om, det handlar väl mer om sättet. Hade du gjort samma sak om det var Newcastle/Spurs t.ex.? Endast när det gäller dom två lagen som utmanat Liverpool senaste åren, dvs City och Arsenal.

Du utgår från en användarens åsikter och det vet du. Jag själv håller inte med i ens 80% av vad den personen skriver då det är överdrivet och arrogant.
Citera
2026-02-27, 17:20
Medlem
Vanstertrollets avatar
Det är väl ganska rimligt att laget som vann gruppspelet och gick rent får en lite lättare väg eller?
Citera
2026-02-27, 18:01
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Det är väl ganska rimligt att laget som vann gruppspelet och gick rent får en lite lättare väg eller?
Kan man tycka. Någon som kommer ihåg hur det såg ut förra säsongen.
Citera
2026-02-27, 18:14
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton

Liverpool gick ju inte rent
Citera
2026-02-27, 19:49
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton

Liverpool mötte PSG samtidigt som Declan Rice curlade in frisparkar som om det vore straffar mot Real. .
Citera
2026-02-27, 19:53
Medlem
jontepsgs avatar
United är ett lag som är helt omöjliga att förutspå. Förra säsongen var dom i botten men ändå i en europafinal, i år har dom sparkar sin tränare* pga kris, och nu är dom 3p ifrån tredjeplats i ligan.

Otroligt hur ett lag kan svaja så mycket på så kort tid. Personligen så hoppas jag att dom kan hitta lite stabilitet, förhoppningsvis få ordning på ägandeskapet så att klubben börjar tas om hand om..

*för 1,5 månad sedan.
Senast redigerad av jontepsg 2026-02-27 kl. 20:36.
Citera
2026-02-27, 23:15
Medlem
ingetbranicks avatar
Jag blir inte klok på Aston Villa. Gör en kanonsäsong och har häng på toppen, men så tappar de plötsligt momentum och efter att bara ha fått en pinne hemma mot Leeds torskar de mot hopplösa jumbon Wolverhampton som tar sin blott andra seger för säsongen. Synd, för det vore kul om fler lag än the usual suspects kunde vara med och slåss där uppe.

Nån kanske vet mer än jag om hur skador m.m. påverkat?
Citera
2026-02-27, 23:20
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag blir inte klok på Aston Villa. Gör en kanonsäsong och har häng på toppen, men så tappar de plötsligt momentum och efter att bara ha fått en pinne hemma mot Leeds torskar de mot hopplösa jumbon Wolverhampton som tar sin blott andra seger för säsongen. Synd, för det vore kul om fler lag än the usual suspects kunde vara med och slåss där uppe.

Nån kanske vet mer än jag om hur skador m.m. påverkat?

Några skador på viktiga mittfältare (Tielemans, Kamara) me jag tror mer på att de fått mer betalt än de förtjänat under lång tid av säsongen och nu har verkligheten kommit ifatt. Det har alltid varit en topp4-fight, ingen titelfight. Jag hoppas de klarar top 4 (eller top 5 räcker väl till CL)
Citera
2026-02-27, 23:56
Medlem
Drickbacks avatar
West Ham - Man City 14/3 13:30 flyttad till 21:00 pga deltagande i Champions League för Man City.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in