2025-11-03, 20:31
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
City, Liverpool och Chelsea.

Ni kanske gör en Leicester i år? Vore kul med en ny vinnare.
Det skiljer 6, 7 och 8p mellan vi (Arsenal), Man City, Liverpool och Chelsea.....

AFC är helt enkelt bara det bästa laget i EPL.
Citera
2025-11-03, 20:35
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
City, Liverpool och Chelsea.

Ni kanske gör en Leicester i år? Vore kul med en ny vinnare.

Det är verkligen dukat för att Arsenal ska vinna i år. Konkurrensen är om något ännu svagare än vad den var förra säsongen eller när Leicester vann. Men men om man vinner PL titeln så spelar det ju inte så stor roll hur det gick till!
Citera
2025-11-03, 20:40
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Det är verkligen dukat för att Arsenal ska vinna i år. Konkurrensen är om något ännu svagare än vad den var förra säsongen eller när Leicester vann. Men men om man vinner PL titeln så spelar det ju inte så stor roll hur det gick till!

Exakt. Premier League är en liga som behöver lite nya fräscha vinnare då och då, trist om bara storlagen vinner år efter år.
Citera
2025-11-03, 20:57
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Både tråkigt och bra att ha Haaland i mååånga år till. Det tråkiga är att man inte behöver en anfallare på ett bra tag. Blir nog kämpigt för den som ska ersätta honom senare

Man trodde inte man kunde få en bättre anfallare när man var van vid Aguero men ja, roboten är inte från denna jord, sinnes.

Och fy fan vad glad jag är över att ha Cherki i laget. Jag som verkligen ville ha Wirtz men fick ''bråkstaken'' från Ligue 1. Ett mål och två assist på 160 minuter i ligan efter att varit skadad större delen.

Vi är i början av november och karln har redan gjort 26 mål för klubb och nation… Den enda som går att jämföra med just nu är Harry Kane, som också har en otrolig säsong.

Ja Cherki är ett kap, City är duktiga på att hitta talanger som inte kostar skjortan.
Citera
2025-11-03, 21:09
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera

Det är fortfarande för tidigt att säga att konkurrensen är svagare. Som vi sett de senaste veckorna så kan placeringarna skifta snabbt.

Säkert inte många som tänker på det med tanke på hur bra det går i ligan, men vi har en mindre skadekris just nu. Ja, vi har ett stort squad och är väl förberedda, men börjar bli lite smått orolig nu när fler och fler faller för varje vecka.

Jag bara vet att om Arsenal vinner ligan så kommer alla säga att det är för att alla andra är dåliga, har ju absolut inget att göra med att vi är bra…
Citera
2025-11-03, 21:26
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Det har varit väldigt mycket skador denna säsong, en del har haft mer otur än andra.
Citera
2025-11-03, 21:59
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Det är fortfarande för tidigt att säga att konkurrensen är svagare. Som vi sett de senaste veckorna så kan placeringarna skifta snabbt.

Säkert inte många som tänker på det med tanke på hur bra det går i ligan, men vi har en mindre skadekris just nu. Ja, vi har ett stort squad och är väl förberedda, men börjar bli lite smått orolig nu när fler och fler faller för varje vecka.

Jag bara vet att om Arsenal vinner ligan så kommer alla säga att det är för att alla andra är dåliga, har ju absolut inget att göra med att vi är bra…

Arsenal har väl haft lite av en "skadekris" hela säsongen sett till antalet skador samt spelarna som skadats, men med tanke på bredden Arteta byggt upp så har skadorna inte känts av så som dom gjort tidigare säsonger. Sen har dom ändå haft lite tur får jag säga, t.ex. när Madueke gick sönder så kom Saka precis tillbaka från sin skada. Gyöken/Zubi verkar det lite osäkert på hur statusen är, men jag har inte läst något annat än det ska vara skavanker, har du sett någon information? Antar att Gyöken vilar imorgon, Zubi är ju ändå avstängd så han hade fått vila oavsett. Martinelli verkar vara den som det ev kan vara lite värre för. Ser verkligen fram emot kommande veckor med Havertz, Madueke och Ödegaard tillbaka i laget. Otroligt vilken bredd ändå!

En fantastisk månad för laget btw, 6 matcher, 12 gjorda och 0 insläppta.

Oavsett vilket lag som vinner ligan så kommer rivalfans ha sina anledningar till varför just det laget vann.

Edit: hade helt missat att Gyöken inte ser jättebra ut, inte tränat och ska röntgas. Då blir det väl en comeback för Merino som striker.
Senast redigerad av jontepsg 2025-11-03 kl. 22:03.
Citera
2025-11-04, 15:13
Medlem
jontepsgs avatar
Gyöken och Martinelli förhoppningsvis tillbaka till NLD efter uppehållet.
Citera
2025-11-04, 16:35
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Om det sker här på forumet så är det troligtvis för att en viss användare använt det argumentet tidigare. Annars är det ju som Jonte säger. Fans till andra lag lär dra till med vilka ursäkter som helst för att känns sig bättre.

Så låt oss säga det redan nu. Arsenal är ett bra lag. Bäst i ligan. Just nu. Återstår att se om det håller säsongen ut. Fansen har all anledning att se positivt på framtiden.
Citera
2025-11-04, 18:12
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Arsenal har väl haft lite av en "skadekris" hela säsongen sett till antalet skador samt spelarna som skadats, men med tanke på bredden Arteta byggt upp så har skadorna inte känts av så som dom gjort tidigare säsonger. Sen har dom ändå haft lite tur får jag säga, t.ex. när Madueke gick sönder så kom Saka precis tillbaka från sin skada. Gyöken/Zubi verkar det lite osäkert på hur statusen är, men jag har inte läst något annat än det ska vara skavanker, har du sett någon information? Antar att Gyöken vilar imorgon, Zubi är ju ändå avstängd så han hade fått vila oavsett. Martinelli verkar vara den som det ev kan vara lite värre för. Ser verkligen fram emot kommande veckor med Havertz, Madueke och Ödegaard tillbaka i laget. Otroligt vilken bredd ändå!

En fantastisk månad för laget btw, 6 matcher, 12 gjorda och 0 insläppta.

Oavsett vilket lag som vinner ligan så kommer rivalfans ha sina anledningar till varför just det laget vann.

Edit: hade helt missat att Gyöken inte ser jättebra ut, inte tränat och ska röntgas. Då blir det väl en comeback för Merino som striker.

Aa det där rekordet med bara vinster och 0 insläppta mål en hel månad (knappt ett enda skott på mål t.o.m) är en fantastisk bedrift. Det får en nästan att drömma om att slå Chelseas rekord med 15! insläppta mål på en säsong, men ja det är la kanske alltför tidigt att drömma så stort.

Riktigt segt med Gyökeres skada, nu är vi återigen i samma sits med inga strikers som är tillgängliga. Tyckte han gjorde sina bästa 45 minuter i Arsenal tröja mot Burnley, allting ba klaffade. Man märkte verkligen att han saknades i andra halvlek. Som tur är kommer landslagsuppehållet ganska passande.
Citera
2025-11-04, 18:25
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Om det sker här på forumet så är det troligtvis för att en viss användare använt det argumentet tidigare. Annars är det ju som Jonte säger. Fans till andra lag lär dra till med vilka ursäkter som helst för att känns sig bättre.

Så låt oss säga det redan nu. Arsenal är ett bra lag. Bäst i ligan. Just nu. Återstår att se om det håller säsongen ut. Fansen har all anledning att se positivt på framtiden.

Jo så är det nog, många som vill trolla trollet så att säga. Jag har lärt mig att sitta lugnt i båten med tanke på tidigare säsonger, så ska inte ta ut nån vinst på förhand här, vilket säkert en hel del på intranätet redan gjort. Men jag skulle också ljuga om jag sa att jag inte ser oss som favoriter

Jag räknar inte bort Liverpool än heller, fortfarande tidigt som sagt, och någon formsvacka kommer la säkert också ske för Arsenal nån gång. Två tuffa matcher för er nu innan uppehållet, kan bli extremt viktiga för att få upp momentum eller skapa ännu mer press.
Citera
2025-11-04, 20:48
Medlem
HycklarSveriges avatar
Max Dowman från Arsenal blir yngsta spelaren i Champions League någonsin, 15 år 👏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in