Citat:
Ursprungligen postat av
HycklarSverige
Det är fortfarande för tidigt att säga att konkurrensen är svagare. Som vi sett de senaste veckorna så kan placeringarna skifta snabbt.
Säkert inte många som tänker på det med tanke på hur bra det går i ligan, men vi har en mindre skadekris just nu. Ja, vi har ett stort squad och är väl förberedda, men börjar bli lite smått orolig nu när fler och fler faller för varje vecka.
Jag bara vet att om Arsenal vinner ligan så kommer alla säga att det är för att alla andra är dåliga, har ju absolut inget att göra med att vi är bra…
Arsenal har väl haft lite av en "skadekris" hela säsongen sett till antalet skador samt spelarna som skadats, men med tanke på bredden Arteta byggt upp så har skadorna inte känts av så som dom gjort tidigare säsonger. Sen har dom ändå haft lite tur får jag säga, t.ex. när Madueke gick sönder så kom Saka precis tillbaka från sin skada. Gyöken/Zubi verkar det lite osäkert på hur statusen är, men jag har inte läst något annat än det ska vara skavanker, har du sett någon information? Antar att Gyöken vilar imorgon, Zubi är ju ändå avstängd så han hade fått vila oavsett.

Martinelli verkar vara den som det ev kan vara lite värre för. Ser verkligen fram emot kommande veckor med Havertz, Madueke och Ödegaard tillbaka i laget. Otroligt vilken bredd ändå!
En fantastisk månad för laget btw, 6 matcher, 12 gjorda och 0 insläppta.
Oavsett vilket lag som vinner ligan så kommer rivalfans ha sina anledningar till varför just det laget vann.
Edit: hade helt missat att Gyöken inte ser jättebra ut, inte tränat och ska röntgas. Då blir det väl en comeback för Merino som striker.