Som man känner sig själv känner man andra. Jag har stått upp för Gyöken mot dig och andra troll som på för och efterhand räknat ut honom. Ni är så tröttsamma med ert beteende bara lägg ner. Arsenal leder PL och vann ligan i CL. Med Viktor som anfallare.
Tar dom ligan hans första säsong så fattar man att han bidragit även om han inte gör lika mycket mål som Håland. Ett barn förstår det till och med.
Fast skall man vara helt ärlig så tycker jag det krävs väldigt mycket mer när man kommer som sista pusselbit till ett helt fungerande lag som redan spenderat hundratals miljoner än att i omgång 27 komma upp i "double figures". Har han stundtals glimtat till och visat lite av takterna från Sporting, absolut - men att säga att det är p g a Gyökeres som Arsenal leder ligen och gick rent i CL blir bara tramsigt i form av "han är svensk" så måste hylla. Se Igor Thiago i Brentford, 17 mål på samma mängd matcher (visst han hade 8 matcher förra säsongen). Ekitike har lika många mål i ett för säsongen totalt havererande Liverpool, hade velat se dessa två herrars målproduktion i ett helt fungerande Arsenal.
Bör dock ta i beaktning att Sesko har ca 2/3 av Gyökens minuter. Lättare att hålla mål/minut uppe då.
Kolla Duran som ett tag typ snittade ett mål per 70-80 mim(minns inte exakta siffrorna), men han startade också bara 16 av 20 matcher. Förstår f.ö. inte hur Villa släppte iväg honom istället för Watkins.
Edit: eller Chiesa som ligger 4a på listan med 2 mål på ca 250 min. 🙃
Senast redigerad av jontepsg 2026-02-26 kl. 13:37.
Bör dock ta i beaktning att Sesko har ca 2/3 av Gyökens minuter. Lättare att hålla mål/minut uppe då.
Kolla Duran som ett tag typ snittade ett mål per 70-80 mim(minns inte exakta siffrorna), men han startade också bara 16 av 20 matcher. Förstår f.ö. inte hur Villa släppte iväg honom istället för Watkins.
Du förstår inte varför Villa släppte iväg honom för 64 miljoner pund + add-ons? Killen har dessutom dålig attityd.
Senast redigerad av Crucial 2026-02-26 kl. 14:35.
Fast samtidigt hade Sesko kanske haft fler mål än Göken totalt om han fått spela samma mängd - det blir ju en väldigt abstrakt diskussion. Mål per minut man spelat är ju rätt svart / vit, sen är det ju en helt annan sak om man kan bibehålla snittet sett över en längre tidsperiod.
Gyökeres har haft en trög start men nu har han kommit igång och det ska vi alla vara glada för. Bäst på planen i sista matchen och inte bara pga sina mål.
Det irriterar mig fortfarande att han lägger sig ner i närkamper något som domarna nu nästan helt har sluta blåsa för. När han skrev på för Arsenal så uttryckte jag en önskan om att Arteta skulle komma tillrätta med det där, men inte så här långt.
Du förstår inte varför Villa släppte iväg honom för 64 miljoner pund + add-ons? Killen har dessutom dålig attityd.
Hade ej koll på det där med dålig attityd faktiskt. Men en 21-åring som öser in mål på alla möjliga sätt så är det rätt dåligt betalt för att vara Saudi.. Arsenal budade 60mille för Watkins i samma fönster som Duran såldes. 8 års åldersskillnad på dom två.
Men attityden måste varit väldigt keff för att ta det beslutet.
Fast samtidigt hade Sesko kanske haft fler mål än Göken totalt om han fått spela samma mängd - det blir ju en väldigt abstrakt diskussion. Mål per minut man spelat är ju rätt svart / vit, sen är det ju en helt annan sak om man kan bibehålla snittet sett över en längre tidsperiod.
Ja det är ju en sån sak man inte har en aning om och därför inte bör jämföra spelare som inte är i närheten av samma minuter(eller positioner/roller för den delen). Tycker att enklaste sättet att avgöra bästa värvningarna är att efter säsongen se vilken spelare som helt enkelt hjälpt laget mest. Sesko har ju gjort ett par avgörande mål bara sedan Carrick tog över, det ses ju som väldigt positivt.
Jag vill minnas det som att folk inte var så tokiga i spelares offensiva statistik innan allt med Messi vs Ronaldo ballade ur..
Hade ej koll på det där med dålig attityd faktiskt. Men en 21-åring som öser in mål på alla möjliga sätt så är det rätt dåligt betalt för att vara Saudi.. Arsenal budade 60mille för Watkins i samma fönster som Duran såldes. 8 års åldersskillnad på dom två.
Men attityden måste varit väldigt keff för att ta det beslutet.
Håller inte riktigt med om att det var dåligt betalt. Han hade inte hunnit visa någon kontinuitet än (12 mål på 55 PL-matcher).