2026-02-27, 18:17
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
1. Sofia är ingen eskort och jag aldrig varit någon eskort. Det är bara du som fantiserar om detta. Finns inga bevis alls för dina långtgående fantasier.

2. En eskort kan väl visst det grunda sådana projekt. Kolla in den delen på detta forum. Där eskorter skriver. Samtliga har vanliga jobb utöver sina eskortjobb. Vissa av dem verkar riktigt smarta och allmänbildade. Du har helt klart märkliga fördomar om eskorter. Eskorter behöver givetvis ha flera skilsmässa än bara att erbjuda sex mot pengar.

Lev i drömmarnas värld du, inte en chans att någon som eskorten skulle starta ett sådant projekt utan att först ha träffat sin efterblivne prins.
Citera
2026-02-27, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Lev i drömmarnas värld du, inte en chans att någon som eskorten skulle starta ett sådant projekt utan att först ha träffat sin efterblivne prins.

Det är du som lever i drömmarnas värld, när du skriver att hon är eskort/har varit eskort.
Citera
2026-02-27, 18:20
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajamaja
Hon studerade där på heltid ! Snälla Magictrix läs vad det är för en skola. En Ky utbildning, en kurs. jämförbar med Hermods. Jag tror man måste ha varit i USA för att förstå vad det är vi diskuterar. Varför står detta numera inte under Sofias biografi. Det hade som sagt varit positivt. Yoga lärare ok
men de andra jobben ? Varför står inte detta. Även om man arbetar timmar som yogalärare behövs arbetsvisum.
Jag tror inte man kan studera till yogalärare på högskolan... sorry. Sedan vet jag inte hur mycket Sofia praktiserat yoga under sin uppväxt. Men det är ju inga raketforskare direkt. Medan det säkert finns raketforskare som praktiserar yoga.

Jo, jag vet att hon studerade på heltid. Jag har inte sagt något annat. De flesta servitriser jobbar väl de timmar de kan och behöver? Det är ju dessutom på kvällar och helger. Så hon klarade sig säkert fint på sin inkomst. Och som jag skrev, det behövdes arbetsvisum. Eller inte? Jag skrev det också, att de kanske inte kollar så noga eller att hon hade fått det ordnat. Hon tog sig ju uppenbarligen hem till Sverige utan någon uppståndelse, så vi kan nog utgå ifrån att någon hade hjälpt henne med det. Sedan finns ju faktiskt möjligheten att hon hade fått ett green card. På den tiden lottades det ju ut ett antal varje år.
Citera
2026-02-27, 18:20
Medlem
Citat:
Det får du fråga hovet om. I övrigt kan hon mycket väl ha sparat en hel del pengar inför resan.

Res till USA, bo där, så kanske du kan förstå vad vi pratar om. Du har ju inte en blekaste aning.
Citera
2026-02-27, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Jag tror inte man kan studera till yogalärare på högskolan... sorry. Sedan vet jag inte hur mycket Sofia praktiserat yoga under sin uppväxt. Men det är ju inga raketforskare direkt. Medan det säkert finns raketforskare som praktiserar yoga.

Jo, jag vet att hon studerade på heltid. Jag har inte sagt något annat. De flesta servitriser jobbar väl de timmar de kan och behöver? Det är ju dessutom på kvällar och helger. Så hon klarade sig säkert fint på sin inkomst. Och som jag skrev, det behövdes arbetsvisum. Eller inte? Jag skrev det också, att de kanske inte kollar så noga eller att hon hade fått det ordnat. Hon tog sig ju uppenbarligen hem till Sverige utan någon uppståndelse, så vi kan nog utgå ifrån att någon hade hjälpt henne med det. Sedan finns ju faktiskt möjligheten att hon hade fått ett green card. På den tiden lottades det ju ut ett antal varje år.

Green Card ! !!!!!!!!
Citera
2026-02-27, 18:25
Medlem
Citat:
Res till USA, bo där, så kanske du kan förstå vad vi pratar om. Du har ju inte en blekaste aning.

Hon jobbade ju där! Och om hon dessutom tex hade pengar sparade, så kan det ju ha funkat bra. Kanske föräldrarna satte in pengar till henne om det knep.

Du verkar inte kunna tänka att en 20 åring kan få pengar på andra sätt än via prostitution, om de lever i USA. Märklig bild du har av saker och ting....
Citera
2026-02-27, 18:26
Medlem
Citat:
Green Card ! !!!!!!!!

Enligt Barbro Ehnbom hade Sofia problem med visat. Ett Greencard varar i 10 år.
Citera
2026-02-27, 18:26
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Green Card ! !!!!!!!!
Ja, jag vet inte hur gammal du är. Men förut fick man ansöka om det och ett visst antal sökande kvoterades och fick det. Det kallas väl för medborgarskap numera? Vilket innebär att man får bo och arbeta där.
Citera
2026-02-27, 20:01
Medlem
Citat:
En ingifta i kungafamiljen kan inget dölja för kungafamiljen. SÄPO kollar allt som skulle kunna vara en säkerhetsrisk. Så. Kungafamiljen vet. Och har godkänt henne. Det är väl mer att du och andra skvallerkärringar i tråden inte vet, som ni stör er på.

Hur skulle SÄPO kunnat kolla upp hennes göranden retroaktivt? År 2005 fanns hon knappast under deras radar.

Som någon skrev, det kan finnas oro för att det finns komprometterande bildbevis om Sofia som i värsta fall kan användas i utpressningssyfte. Med tanke på hur den norske ”bonusprinsen” vid flera tillfällen har fotograferat sexpartners när de sovit/varit medvetslösa av droger eller alkohol så kanske inte ens Sofia själv vet om det finns några sådana bilder eller t.o.m. filmer.
Hon tycks ju inte alltid ha umgåtts med Guds bästa barn.
Citera
2026-02-27, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Hur skulle SÄPO kunnat kolla upp hennes göranden retroaktivt? År 2005 fanns hon knappast under deras radar.

Som någon skrev, det kan finnas oro för att det finns komprometterande bildbevis om Sofia som i värsta fall kan användas i utpressningssyfte. Med tanke på hur den norske ”bonusprinsen” vid flera tillfällen har fotograferat sexpartners när de sovit/varit medvetslösa av droger eller alkohol så kanske inte ens Sofia själv vet om det finns några sådana bilder eller t.o.m. filmer.
Hon tycks ju inte alltid ha umgåtts med Guds bästa barn.

Lät för en enda gång skull AI söka upp information om detta:

"Säkerhetspolisen (Säpo) genomför omfattande säkerhetskontroller av personer som gifter sig in i den svenska kungafamiljen. Syftet är att skydda statschefen och tronföljden, samt att förebygga hot mot rikets säkerhet.

Här är de huvudsakliga punkterna i Säpos säkerhetskontroll av en blivande make/maka till en prins eller prinsessa:

Registerkontroll: Säpo kontrollerar personen i belastningsregistret, misstankeregistret och i sina egna underrättelseregister. Detta görs för att säkerställa att personen inte är inblandad i brottslighet, terrorism eller har kontakter som kan utgöra en säkerhetsrisk.

Grundutredning: En grundlig undersökning av personens bakgrund genomförs, inklusive genomgång av referenser, intyg och levnadsvanor.

Ekonomisk kontroll: Personens ekonomiska situation granskas noga för att identifiera eventuella sårbarheter.

Säkerhetsprövningsintervju: En intervju hålls för att få en djupare kännedom om personen, deras personliga förhållanden, uppväxt och umgänge.

Personliga förhållanden: Särskild vikt läggs vid personens livssituation, inklusive missbruksproblematik eller andra faktorer som kan göra dem utpressningsbara.

Omfattning: Kontrollen är en del av det utökade personskydd som gäller för kungafamiljen. När till exempel Madeleine gifte sig, beordrade kungen att en "noggrann säkerhetskontroll" skulle göras av hennes blivande make.
Säkerhetspolisen

Säkerhetsprövningen syftar till att garantera att den nya medlemmen av kungafamiljen inte utgör en risk för att hemlig information röjs eller att kungahuset utsätts för press."

Källa: bland annat SÄPO.

...............

En gedigen säkerhetskontroll. Hade det funnits några risker för kungafamiljen kring att Sofia och CP skulle gifta sig, så hade det inte blivit något bröllop.

Dvs. Det finns inget mer om Sofia än det vi redan vet. Hon har varit med i PH och Slitz. That's it. Festat som ung (men vem gör inte det?). Och varit ytligt bekant med Epstein. Mer än det finns inte.

Hade hon jobbat som eskort, så hade SÄPO vetat om det, då det verkligen skulle kunna utgöra en utpressningsituation. Och då hade det inte blivit något bröllop.

Bröllopet i sig, visar att Sofia inte har några lik i garderoben. Hennes "lik" vet alla om. PH, slits och ytlig bekantskap med Epstein.

Som prinsessa, fru och mor finns det inget att anmärka om. Sofia sköter detta exemplariskt.

Men finns skvallerkärringar I tråden som har långtgående fantasier om Sofia.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-02-27 kl. 21:37.
Citera
2026-02-27, 21:49
Medlem
Citat:

Men finns skvallerkärringar I tråden som har långtgående fantasier om Sofia.

Du har ju å andra sidan ngn slags tvångsmässig föreställning om att denna Sofia är ett änglalikt överlägset väsen , som aldrig skulle kunna ha något olämpligt i bagaget.
Citera
2026-02-27, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Har en känsla av att Carl-Philip dock är en reko man. Han förhäxades helt enkelt av vår kungliga lilla höghet.

Tror inte Soffan hade gått med på att Carl-Philip hade avsvurit sig sin prinstitel och apanage. Då hade hon gått vidare någon annanstans. Så det hade han aldrig vågat av rädsla för gå miste om denna 'trofé' som dinglade framför hans ögon. Och som du skriver, Sofia har inte några egna pengar, utbildning eller åtminstone en 'yrkeserfarenhet' som är lämplig eller ens gångbar i hennes ålder. Prinsens val av yrken har väl inte heller varit några direkta cashgenererare. Tycker faktiskt ganska synd om prinsen. Nu har han hamnat i en försvarsställning som han aldrig kommer att kunna ta sig ur. En rävsax. Han och resten av hovet trodde nog inte att det skulle bli värre än vad som framgick i början.
Mycket bra skrivet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in