2026-02-27, 18:17
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Mord måste mam ha uppsåt och planering. Har man inte det, i detta fall en olycka. Så är det inget mord.
Planering behövs inte alltid det kan bedömmas som mord ändå, men i det här fallet är det inget mord, men kan med thailändsskt rättsystem mycket väl bli dråp.

Lagarna är inte samma i sverige och thailand bör tilläggas
Citera
2026-02-27, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
Vet inte om du noterat det men lagarna i andra länder är inte alltid som i sverige och i synnerhet inte i thailand.
https://yle.fi/a/7-960949

Här har du ett bra exempel på det.

Han uppvisar aggressivt beteende, söker konfrontation, puttar undan den thailändska flickvännen vilket jag tror de kommer se allvarligt på, har flera chanser inte börja bråka men väljer följa efter den ÄLDRE mannen som med är en försvårande omständighet, och dessutom attackera han fysiskt efter han konfronterat honom verbalt.

Även om uppsåtet inte varit döda så är i vartfall uppsåtet tillrätta visa den mycket ÄLRDRE mannen med våld, det kan jag mycket väl tänka mig de ser allvarligt på i thailand mannen var äldre och att han även var aggressiv emot den thailändska kvinnan.

Hoppas på minst tioårs fängelse här men allt mer än fem är ändå godkänt

Däremot vet du inte vad farbrorn gjorde sekunderna innan filmvideon. Det går säkert att argumentera att snubben är lättkränkt, labil, historik och annat som kommer honom till lass, absolut. Köper det rent av.

Men helt jävla oskyldig var farbrorn nog inte heller - väldigt många kan vara jävligt kaxiga tills man står tand för tand med antagonisten. Sen att han dog av "slaget" är en jävlig nitlott.
Citera
2026-02-27, 18:21
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Varför skriver de att det är en svensk man när det är en blatte?
thailändsk media skrev turk med svensktpass.

bara PK media i sverige som skriver svenssk för inte vara rasistiska så klart
Citera
2026-02-27, 18:24
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Inte om han svensk medborgare. Men har dubbelt medborgarskap så blir det mer intressant. Det finns inte en chans i helvetet att Sverige vägrar ta emot sin medborgare om Thailand ber om det. Bla JAS flygplan.
Om han har dubbla medborgarskap och utvandrat till sitt andra land turkiet, så kan han mycket väl utvisas dit han är utskriven ur alla sysstem i svcerige isf.

Jag vet med säkerhet varit utvandrad själv, har dock inte haft dubbla medborgarsdkap. Men bli inskriven i sveriges system igen, tar väldigt lång tid och kräver man varit fast bosatt där i minst 6 sammanhängande månader mm
Citera
2026-02-27, 18:26
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Tror han har valt att bli utvandrad från sitt 'hemland' Sverige. Inget annat land har så mesiga regler eller straff. Man kan ju när som hest välja att komma tillbaka och åtnjuta vad vi skattebetalare står för. I Turkiet har de inte lika mycket pjosk.
Det är inte så lätt bli inskriven i alla system i sverige igen om du är registrerad som utvandrad.

Det tar tid, är mycket byråkrati samt en massa andra regler och krav som måste uppfyllas, det går inte över en natt direkt
Citera
2026-02-27, 18:28
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Det är inte så lätt att "utvandra" till Thailand. De flesta utlänningar har annan status än "permanent boende" Det står ju i visumet också Non immigrant, om man vill stanna längre än 90 dagar. Men oavsett, hoppas han kommer ruttna i fängelset.
Vem har påstått han är utvandrad till thailand?

Jag sa enligt uppgifter i tråden är han utvandrad ifrån sverige, gissningsvis till det andra landet han har medborgarskap i kanske turkiet är min gissning.
Citera
2026-02-27, 18:31
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Från vad jag såg på filmen så var det vad som hände. Ett snabbt utbyte av ord och så nånting som såg ut som en örfil. Mannen faller och slår bakhuvudet i gatan. Maximal otur för båda.
https://www.youtube.com/watch?v=Xz4CEF8k1RY

Då slappade han inte ihjäl honom, i strikt semantisk mening.
Citera
2026-02-27, 18:32
Medlem
Citat:
Om han har dubbla medborgarskap och utvandrat till sitt andra land turkiet, så kan han mycket väl utvisas dit han är utskriven ur alla sysstem i svcerige isf.

Jag vet med säkerhet varit utvandrad själv, har dock inte haft dubbla medborgarsdkap. Men bli inskriven i sveriges system igen, tar väldigt lång tid och kräver man varit fast bosatt där i minst 6 sammanhängande månader mm

Det är vad thailändarna vill skicka honom. Sverige kan försöka slingra sig ut. Men kommer inte göra det om thailändarna pressar Sverige. Då vi gillar sälja flygplan till Thailand. Och även om han skickas till Turkiet så kan ta nästa flyg till Sverige.

Sen kan det vara så, jag vet inte, att Thailand inte har avtal med Turkiet om att deras medborgare ska avtjäna straff i sitt hemland. Sverige har avtal med Thailand.

PS Det sagt Thailand försöker närma sig EU för komma i från den am sfären och den kinesiska.
Citera
2026-02-27, 18:35
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grannendarborta
Däremot vet du inte vad farbrorn gjorde sekunderna innan filmvideon. Det går säkert att argumentera att snubben är lättkränkt, labil, historik och annat som kommer honom till lass, absolut. Köper det rent av.

Men helt jävla oskyldig var farbrorn nog inte heller - väldigt många kan vara jävligt kaxiga tills man står tand för tand med antagonisten. Sen att han dog av "slaget" är en jävlig nitlott.
Nej jag har aldrig påstått jag vet vad som hände innan, men enligt det man läser om det i utländskmedia en lättare trafikförseelse, vilket är mycket vanligt i thailand, om du varit där så vet du hur det kör.

Han hade inte behövt följa efter ta upp jakten till fots sedan putta undan kvinnan angripa verbalt, och även tillslut fysisskt som oturligt nog blev dödlig utgång.

jag ser många försvårande omständigheter här, tex följa efter ta upp jakten på fot, putta undan den thailändska kvinnan som försöker avbryta, samt att offret är nästan dubbelt så gammal och fysiskt underlägsen.

Allt det här är försvårande för GM det hade räckt med en tillrättavisning, men kaosbabbar respekterar ju varken äldre eller kvinnor så våld var tydligen nödvändigt här ansåg han, och nu får han stå till svars för det.

Hoppas den thailändslka kvinnan har mycket släktingar med kontakter då kan det här bli otrevligt för turken tror jag
Citera
2026-02-27, 18:37
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Vem har påstått han är utvandrad till thailand?

Jag sa enligt uppgifter i tråden är han utvandrad ifrån sverige, gissningsvis till det andra landet han har medborgarskap i kanske turkiet är min gissning.
Jag skrev bara hur det är, inte lätt att bli mantalskriven i Thailand. Om man vet hans riktiga namn kan man lätt kolla om han är skriven i Sverige.
Citera
2026-02-27, 18:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Behöver ju inte synas hur hårt. Sedan var han väl helt oförberedd på slaget. Jaha halspulsådern.

Precis. Som jag tidigare skrev så råkade jag ut för samma en gång. Man får en black-out. Sedan var nog inte BO beredd på att ens försvara sig då idioten bråkade med kvinnan. BO stod ju en bit ifrån när den dödliga attacken hände. GM gick ett par (eller fler) steg fram och slog en person som inte ens hann försvara sig och själv inte använde våld.
Citera
2026-02-27, 18:38
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det är vad thailändarna vill skicka honom. Sverige kan försöka slingra sig ut. Men kommer inte göra det om thailändarna pressar Sverige. Då vi gillar sälja flygplan till Thailand. Och även om han skickas till Turkiet så kan ta nästa flyg till Sverige.

Sen kan det vara så, jag vet inte, att Thailand inte har avtal med Turkiet om att deras medborgare ska avtjäna straff i sitt hemland. Sverige har avtal med Thailand.

PS Det sagt Thailand försöker närma sig EU för komma i från den am sfären och den kinesiska.

Vad menar du? Thailand kan aldrig gå med i EU.

Vad tog det för Kim Eriksson komma hem till sverige? 10+år, jag har heller aldrig påstått han inte kan åka till sverige, det jag däremot säger är sverigess ansvar för honom minskar betydligt om han är registrerad ssom utvandrad han är tex inte ens berättigad ssjukvård i sverige mer än akutvård då tex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in