Citat:
Ursprungligen postat av
Grannendarborta
Däremot vet du inte vad farbrorn gjorde sekunderna innan filmvideon. Det går säkert att argumentera att snubben är lättkränkt, labil, historik och annat som kommer honom till lass, absolut. Köper det rent av.
Men helt jävla oskyldig var farbrorn nog inte heller - väldigt många kan vara jävligt kaxiga tills man står tand för tand med antagonisten. Sen att han dog av "slaget" är en jävlig nitlott.
Nej jag har aldrig påstått jag vet vad som hände innan, men enligt det man läser om det i utländskmedia en lättare trafikförseelse, vilket är mycket vanligt i thailand, om du varit där så vet du hur det kör.
Han hade inte behövt följa efter ta upp jakten till fots sedan putta undan kvinnan angripa verbalt, och även tillslut fysisskt som oturligt nog blev dödlig utgång.
jag ser många försvårande omständigheter här, tex följa efter ta upp jakten på fot, putta undan den thailändska kvinnan som försöker avbryta, samt att offret är nästan dubbelt så gammal och fysiskt underlägsen.
Allt det här är försvårande för GM det hade räckt med en tillrättavisning, men kaosbabbar respekterar ju varken äldre eller kvinnor så våld var tydligen nödvändigt här ansåg han, och nu får han stå till svars för det.
Hoppas den thailändslka kvinnan har mycket släktingar med kontakter då kan det här bli otrevligt för turken tror jag