Citat:
Ursprungligen postat av
doctorpants
Han var en väldigt skygg katt och litade i princip bara på mig och jag svek honom på värsta möjliga vis. Kommer jag någonsin kunna tänka på honom utan att vilja implodera av självhat?
Katter kan vara otroligt svartsjuka och possessiva. Liknande historia hörde jag av en bekant som blev kär och hans flickvän flyttade in. Det var början på ca. 1 års litet helvete. Katten blev så stressat att den började riva flickvännen , kissa på hennes kudde i sängen , fräser så fort hon närmade sig katten, slutade äta , var vaken onormalt länge , kunde inte koppla av och vila som förr. I ett års tid !
Kattens ägare försökte med allt , inklusive sökte experthjälp. Det gick inte längre. Katten fick lämna joderlivet då sökandet efter att annat hem också det misslyckades
Jag tycker inte att du behöver anklaga dig själv , din prioritet ligger på bebisarna , och då behövs inte mycket för att vardagen ska bli rubbat av en svertsjuk katt för att tappa det och gör en till prioritering. 11 år gammal katt dessutom som inte längre är flexibel och tål några större förändringar