Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Kan vara svårt. Men katten var gammal och hade nog det svårt. Att kissa som det är ju lika med gammal och den kattens tid var nog över. Det var ju inte att du dödade den utan mer avlivade av kärlek att den katten slapp lida mera.
Det är ju inget som Gud kommer klandra dig för. Det är ju mest skaffa dig en ny katt!
Tänk om man kan säga samma sak om gamla morsan. Hon är ju bara gammal och har svårt att pissa. Näe, det blir nog en avlivning för kärringen. Hon har ju levt rätt länge ändå så!
Känner förövrigt med TS. Jag var i en liknande situation en gång i livet. Hade strulat sönder mitt liv och blev utan boende med min långtida fyrfota vän. Jag gjorde allt i min makt för att lösa situationen, fick andrahandslägenhet men det kontraktet hade ett slut. Bostadslös igen och kunde inte skaffa något nytt hem åt katten. Såg bara en utväg och det var tyvärr avlivning.
Även om det här var snudd på 30 år sedan så mår jag lika dåligt varje gång jag tänker tillbaks på det. Mitt liv ser annorlunda ut nu och jag önskar att min gamle buddy hade fått ta del av det ett litet tag i alla fall. Hans liv fick ett slut på grund av mina dåliga val, det hade inte behövt vara så.
Man får tyvärr växa in i sina dåliga val och ta smärtan det innebär. Man gör i alla fall inte om det igen.