Citat:
Ursprungligen postat av
Optikz
Ni är för roliga alltså. Jag har läst FUPen och domen.
Det är inte jag som säger att hon talar sanning utan det är svenska rättsväsendet. Han är dömd för våldtäkt, gillar ni inte domen så får ni överklaga.
Men berätta varför våldtäktsmannen avvek från sitt arbete mitt under sitt arbetspass när polisen kom. Vi kan ju börja med att ifrågasätta hans beteende också och leka domstol här.
Det är otroligt intressant att höra att mitt "snyftkort" är resultatet av vad Tingsrätten kom fram till, d.v.s. domen.
Vad förväntar man sig helt ärligt? Hon gick självmant in i en toalett där mannen redan befann sig. För vad då prata, baka en paj eller kolla på film? Det är ganska uppenbart i vilket sammanhang det sker. Hon är dessutom en vuxen människa. Man kan inte ta delar av situationen som passar och sedan plocka bort resten.
Ja, åldersskillnaden kan moraliskt uppfattas som olämplig det kan jag hålla med om men den är inte olaglig.
Om han gick hem från jobbet kan det lika gärna bero på att det uppstod tjafs när vännerna började blanda sig i och skapa drama kring något som inte ens fanns där. Och om det nu var så allvarligt som det påstås varför ringde man inte polisen direkt? I stället fortsatte kvällen med dans, VIP och gratis drinkar. Det går helt enkelt inte ihop.
Tre olika versioner av samma händelse väcker rimliga frågetecken. Ska man ljuga får man åtminstone hålla sig till en och samma berättelse. Har man rent mjöl i påsen så raderar man inte bilder som motbevisar hennes trovärdighet och välmående. Vem går ut och festar och röjer runt i Norrköping direkt efter en våldtäkt asså what?
Att någon går hem från jobbet är inte i sig ett bevis på skuld. Och när det enligt domen och övervakningskameror inte finns något som visar tvång eller våld, kan man inte bara bortse från det. Man kan ha olika åsikter det är helt okej men utan faktiska bevis ska man inte döma någon
Tycker du verkligen att det är rimligt att tre olika personer har tre olika versioner av samma händelse och att alla ändå används som stödbevis? Jag var den som berättade först, men trots det skiljer sig berättelserna åt. Ändå anses de styrka varandra.
Med den logiken kan man i princip plocka någon från gatan och låta personen vittna om något den inte ens bevittnat, bara för att den ”hört via en bekant på krogen”. Då räcker hörsägen som grund för att fälla en oskyldig. Det kan inte vara rättvist. Men tyvärr krävs inte mycket för att döma kalleanka jury svågerpolitik aldrig sett liknade i en dom.