2026-02-26, 12:47
Medlem
WallabeJoys avatar
Hovrätten kommer fastställa dom!

Gud vad mycket trams det är här, ingen moderator här?
Citera
2026-02-26, 13:33
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Inte försökte slåss emot *

Och ja givetvis kan dem det. Det har absolut inget med något jag skrivit att göra som vanligt med dina meddelanden

Frågan är ju om en person (kille) ska ligga sämre till i en rättegång för att en tjej säger att hon varit rädd fastän han inte har gjort något fel. Ska det vägas in i ett domskäl att hon sagt att hon varit rädd och skyller sitt beteende ( i det här fallet gick med på det enligt henne själv) när killen inte har gjort något som föranleder henne att bli rädd?
Jag tolkar dig som att du tycker det och du tycker att bara det faktumet att han är längre och äldre än henne är tillräckligt. Det tycker åtminstone jag är fel.
Citera
2026-02-26, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Hovrätten kommer fastställa dom!

Gud vad mycket trams det är här, ingen moderator här?

Hovrätten kommer säkert fastställa domen, idag är det tydligen våldtäkt om tjejen inte är helt nöjd efteråt
Citera
2026-02-26, 13:41
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja

Har jag aldrig sagt. Men har man något inför pannbenet så vill man att tjejen kan njuta av sexet vilket ingen kvinna kan om dem inte blivit blöta innan du trycker in den.
Igen: ni behöver uppenbarligen gå tillbaka till grundskolans sexualkunskap.

På en 17åring ska du inte behöva det om du ger någon typ av förspel för henne innan - något han inte ens låtsas att han gjorde.

Återigen så behöver ju inte all sexuell interaktion föregås av ett förspel. Trots att du är kvinna så tar det inte ifrån mig min erfarenhet och den säger att flera av de kvinnor jag varit med även gillat att "överrumplas" av en snabbis som inte har föregåtts av något förspel. Har även flera som varit väldigt passiva i den sexuella akten och velat ha det så. Ett par har till och med sagt att för att de ska kunna få orgasm så måste de koncentrera sig och stänga in sig i sin "bubbla" för att kunna komma.
Som du kanske har lärt dig så är det oftast mycket svårare för en kvinna att nå orgasm än för en man.

Men alla sexuella interaktioner måste ju inte komma till för att båda parter ska uppnå orgasm.
Citera
2026-02-26, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Bredell kan spruta sina sexuella interaktioner i ditt ansikte.

Det är inte våldtäkt att spruta någon i ansiktet när de frivilligt har gått med på sex, möjligtvis någon form av ofredande
Citera
2026-02-26, 18:02
Medlem
Citat:
Haha och du tycker också hon gjorde det för att hon ville få skadestånd eller?

Inte nödvändigtvis...Att hon inte ville kan mycket väl vara en efterhsbdskonstruktion hon själv tror på, men fakta visar att hon visade samtycke med handling
Citera
2026-02-26, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larstreiber
Inte nödvändigtvis...Att hon inte ville kan mycket väl vara en efterhsbdskonstruktion hon själv tror på, men fakta visar att hon visade samtycke med handling
Ja men va bra. Då får väl Sveahovrätt ta det i beaktande vad DU tycker när de ska döma JB.
Citera
2026-02-26, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Ja men va bra. Då får väl Sveahovrätt ta det i beaktande vad DU tycker när de ska döma JB.

Han kommer säkert dömas vi lever i ett feministiskt herravälde mår en tjej dåligt efter sex är det våldtäkt idag
Citera
2026-02-26, 19:28
Medlem
[quote=OberynMartell|94400504]

[/QUOTE

Han döms säkert, inte för att han är skyldig utan för att rätten har bias för kvinnan
Citera
2026-02-26, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Nej det behövs inte ett långt förspel med middag och levande ljus innan penetration för att det ska kunna räknas som ett samlag med samtycke. Det behövs helt enkelt inte. Det måste du förstå.

Det skulle vara intressant att få se ett resultat av frågan hur många killar som blött ner snorren innan penetration. Jag är i alla fall övertygad om att det är en majoritet av de som varit sexuellt aktiva ett tag.
Det är så typiskt att det inte ens behövs göra någon vidare utredning i de specifika fallen utan man bara tar något "uttryck" eller fenomen som ett bevis och smetar över det på alla fall.

Jag har varit sexuellt aktiv i 36 år och har aldrig någonsin behövt "blött ner snorren". Mig veterligen ingen jag känner heller. Jag har i och för sig heller ägnat mig åt tjatsex och dylika avarter.

Om en kvinna är så torr att det inte går att ha samlag utan "hjälp" av saliv eller liknande är hon troligen inte speciellt sugen. Då låter de flesta normalt funtade män bli.
Citera
2026-02-26, 19:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Jag har varit sexuellt aktiv i 36 år och har aldrig någonsin behövt "blött ner snorren". Mig veterligen ingen jag känner heller. Jag har i och för sig heller ägnat mig åt tjatsex och dylika avarter.

Om en kvinna är så torr att det inte går att ha samlag utan "hjälp" av saliv eller liknande är hon troligen inte speciellt sugen. Då låter de flesta normalt funtade män bli.

Antingen inte sugen iaf en bra bit över 30 och har börjat få problem med torra slemhinnor.
Ingen tjej som är kåt och 17år är torr.
Citera
2026-02-26, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Hovrätten kommer säkert fastställa domen, idag är det tydligen våldtäkt om tjejen inte är helt nöjd efteråt

Jag tänkte samma sak. För det första krävs nästan ingen bevisning för dessa brott. Det är dessutom tydligt i detta fall att tjejen helt klart var med på det. Uppgifter kring att de höll på vilt inne och tillsammans gick till toaletten. Sen hade hon bara kunnat säga "nej, sluta" och gå ut eftersom det inte finns några uppgifter på att han tvingat henne fysiskt.

Det daltas med kvinnor en del idag. Både han och hon verkar vara demoraliserade och tragiska dock skall tilläggas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in