2026-02-25, 11:25
Medlem
Men nu gör du dig väl ändå dummare än vad du är?

Den delen av inlägget handlar om ditt ansvar som medborgare.

Jag lyfte fram ett, i tiden, närliggande fall där drevet manat fram en direkt farlig situation för flera barn. Detta sker enligt min uppfattning för att drevet pga sekretess saknar insyn i alla detaljer i ett ärende.

Det finns flera likheter mellan fallen vad gäller medias beskrivningar och drevets agerande. Allt annat är, som jag skrev, helt orelaterat.

Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Är Malin misstänkt för pedofili?
Citera
2026-02-25, 11:25
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
DU vet ju inte ens vad dokumentationsskyldighet innebär i kontexten till LVU så jag fattar inte varför du hävdar dig om att kunna lagsystemet bättre än andra.

Du förstår absolut ingenting om vad som skett i det här fallet
Personen har enligt egen uppgift inte ens läst domen och dennes inlägg har därför ingenting med sakfrågorna i tråden att göra.
Citera
2026-02-25, 11:26
Medlem
Jag har bemött dina felaktiga uppfattningar om vad lagtexten säger och hur den tillämpas. Varför är det OT?
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
OK, du spammar tråden med nonsens utan att ha en aning om vad den handlar om. Snacka om att vara OT.
Citera
2026-02-25, 11:30
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miisshemlig
Barnet är ju med sin förälder i detta fall, barnet har varit med sin pappa hela tiden efter vistelsen där. Han var kapabel att ta hand om bebisen? o jag vet absolut vad det är. Måste jag förklara allt eller det är väl ganska enkelt att lista ut det ? Eller behöver du en förklaring vad som är barnets bästa? Att man som förälder alltid ska se till så barnet är tryggt,mår bra,förstå barnets signaler. Man kan inte skrika med sin nyfödda i famnen och utsätta barnet för fara genom att få utbrott och slänga i dörrar och bråka. Bebisen blir ju livrädd . Det är inte att försvara sitt barn ? Vad babblar du om. Hon bråkade om sig själv och inte sitt barn, om sina mediciner och annat, sen att hon behövde hjälp för att ta ett glas vatten av personal hela tiden. Hon kunde inte göra något med bebisen. Och som lämplig förälder borde man kunna laga mat,städa och göra annat även med bebis, duscha och ta hand om sig, själv,tvätta ...
Lär dig styckindelning.

Malin har inga såna problem som du beskriver.
Hon slängdes in på utr.hemmet efter förlorat massvis med blod och under anklagelser om psykiskt sjuk samt IF samt under hot om att få sitt barn taget ifrån sig.

Alla behandlar henne vansinnigt illa och fultolkar allt hon gör till att hon är störd och dum. Allt du skriver om att Cederängen har jobbat med henne är falskt, du är korkad och elak.
Citera
2026-02-25, 11:34
Medlem
Bläddrar tillbaka i tråden och konstaterar att jag till och med hänvisar till vilken paragraf i socialtjänstlagen innehåller bestämmelsen.

Ni har däremot inte lyckats prestera någon förklaring på hur detta skulle hänga ihop med vilken bevisning som en myndighet måste lämna in till domstol. Jag är uppriktigt nyfiken och lär mig gärna om jag har fel!

Citat:
Personen har enligt egen uppgift inte ens läst domen och dennes inlägg har därför ingenting med sakfrågorna i tråden att göra.
Citera
2026-02-25, 11:35
Medlem
Jag vet bara lite mindre än du. Skillnaden är bara att du läst domen.
Citat:
Jag försökte tänka som du gör.

Tydligen ser du hur korkad du själv är.
Ta tillfället i akt nu när du insett dina brister.

Du vet inget om Malinfallet, så vad är det du ens gör här?
Citera
2026-02-25, 11:38
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uglo469
Tycker du. Men så ser inte rättstillämpningen ut.
DU vet inget om rättstillämpning

Du vet inte ens vad dokumentationsskyldighet är i kontexten för socialen och LVU domar.

Du är en sån där dum idiot som aldrig bättrar sig utan vinner ut självkänsla på att klanka ned på andra.

Väldigt vidrigt att leta upp fall som Malins som en cynisk källa för självkänsla.
Citera
2026-02-25, 11:38
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miisshemlig
Jag var där samtidigt som Malin och hpn var inte en lämplig förälder. De va kaos och hon kunde inte ta hand om bebisen och utsatte bebisen för fara när hon hade sina utbrott och skrek och höll på. Hon var kaos. Stackarns bebis alltså, men har det tryggt nu med sin pappa som iaf kunde ta hand om barnet. Dokumentären visar bara hennes bild av allt. ALLA SOM VAR DÄR. Undrade hur fan denna människa (Malin) ens kan få jobba med barn, det kunde ingen förstå

Ja det är väl inte så konstigt då utredningshem inte är.en normal miljö, vare sig för.barnet eller mamman?

Socionomer ska hållas borta från barnen, för barnfamiljernas bästa
Citera
2026-02-25, 11:40
Medlem
Snyggt påhopp mot en potentiellt skör person.

Du påstår dig nu veta saker om mamman med sådan säkerhet att du kanske är part eller närstående till någon i målet? Är du det?

Hur kan du annars påstå saker med sådan säkerhet? Du har väl annars bara en dokumentär och en dom att luta dig emot?

Citat:
Lär dig styckindelning.

Malin har inga såna problem som du beskriver.
Hon slängdes in på utr.hemmet efter förlorat massvis med blod och under anklagelser om psykiskt sjuk samt IF samt under hot om att få sitt barn taget ifrån sig.

Alla behandlar henne vansinnigt illa och fultolkar allt hon gör till att hon är störd och dum. Allt du skriver om att Cederängen har jobbat med henne är falskt, du är korkad och elak.
Citera
2026-02-25, 11:40
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Jag tror det är dags att bara sluta svara på vad de säger.

Brottas inte med grisen osv.
Citera
2026-02-25, 11:41
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uglo469
Snyggt påhopp mot en potentiellt skör person.

Du påstår dig nu veta saker om mamman med sådan säkerhet att du kanske är part eller närstående till någon i målet? Är du det?

Hur kan du annars påstå saker med sådan säkerhet? Du har väl annars bara en dokumentär och en dom att luta dig emot?
Så om du ogillar hur jag nyss behandlade dig, vad gör du själv så mot Malin för då?
Citera
2026-02-25, 11:42
Medlem
Men om du kan så mycket om dokumentationskyldigheten så kanske du vill lära mig!
Citat:
DU vet inget om rättstillämpning

Du vet inte ens vad dokumentationsskyldighet är i kontexten för socialen och LVU domar.

Du är en sån där dum idiot som aldrig bättrar sig utan vinner ut självkänsla på att klanka ned på andra.

Väldigt vidrigt att leta upp fall som Malins som en cynisk källa för självkänsla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in