2026-02-23, 12:11
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdaAmin
Stora avslutningshelg idag.

I UAE Tour fick Team Hank en fin nittonde plats i GC, långt före alla andra i Flashbackligan.

I Ruta del Sol blev det lite av ett fiasko för Flashbackligan där rainbowia var minst dålig på plats 450 i GC.

Lika dåliga som vi var i Ruta del Sol, lika bra var vi i Volta Ao Algarve. Team Hank lyckades vinna stage 3 (ITT) medan jag lyckades att vinna hela GC och åker hem med en gul tröja.

Fan vad grymt! Imponerande.
Stort grattis
Citera
2026-02-23, 13:26
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Grattis, såg att du låg riktigt bra till innan dagens etapp (8:e plats tror jag), men hade inte kollat slutresultatet. Bättre kan det inte bli.

Det smäller högre med Algarvevinsten än med min vinst i Velogamestotalen av damernas Tour Down Under. Inte på grund av att det är herrcykling (även om den förstås generellt har "högre status" och genererar ett betydligt större publikintressen), utan beroende av antalet deltagare i Velogames: drygt 2700 i Volta ao Algarve, drygt 1100 i damernas TdU.

Nästa Flashbackligemål bör vara en totalvinst i en Grand Tour, i Fantasy Spring Classics eller i Superclasicoserien, som väl snart kommer att inledas när landsvägscyklingen inleder sin belgiska/holländska/franska klassikersäsong i och med Omloop het Nieuwsblaad 28:e februari.
Citera
2026-02-25, 10:26
Medlem
Ezzelinos avatar
Ida Amin och laget The Quiet Legs. Användarnamnet är förstås rätt jävla kul:

https://x.com/velogames/status/2025721285754397181

Och den säsongslånga tävling som i fjol kallades Superclasico är nu öppen för detta års endagstävlingar:

https://www.velogames.com/sixes-classics/2026/
Citera
2026-02-25, 11:28
Medlem
Månsans avatar
Eftersom jag aldrig var ordningsman i plugget testar jag att vara det här.

Det finns en velogames-tråd för 2026. Nu skriver vi i förra årets tråd.
Citera
2026-02-25, 11:45
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Eftersom jag aldrig var ordningsman i plugget testar jag att vara det här.

Det finns en velogames-tråd för 2026. Nu skriver vi i förra årets tråd.

Ett välkommet påpekande, vi får skärpa oss då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in