2026-01-17, 12:48
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Skippade du damernas TdU? Vill minnas att du brukar döpa damlagen till "The Boring Nine" eller något liknande. Jag är i alla fall barnslig nog att bli lite glatt överraskad när jag såg att mitt damlag lade sig på plats 43 av 1112 efter första etappen. Men det ska bli intressant att ta ut herrlaget till TdU och se hur tävlingen utvecklas. Trevligt att säsongen är i gång!
Bravo! 43:a är en finfin säsongsstart. Självklart är jag också med. 127:e plats, vilket är sensationellt bra eftersom damcykel är min svagaste gren.

Ja, härligt att säsongen äntligen sparkar igång. Man börjar tröttna lite på cykelsport i form av leriga belgare som trampar runt på en bana av gyttja, rötter och stenar.
Citera
2026-01-18, 10:23
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Jag är i alla fall barnslig nog att bli lite glatt överraskad när jag såg att mitt damlag lade sig på plats 43 av 1112 efter första etappen.
Från klarhet till klarhet – nu på 3:e plats efter seger på etapp två.
För den bedriften får du ett hedersamt omnämnande på X/Twitter:
https://x.com/velogames/status/2012816222807527813

Grattis!
Citera
2026-01-18, 10:49
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Från klarhet till klarhet – nu på 3:e plats efter seger på etapp två.
För den bedriften får du ett hedersamt omnämnande på X/Twitter:
https://x.com/velogames/status/2012816222807527813

Grattis!

Tack, det var lite kul. Förmodligen spränger jag mig för hela säsongen direkt, mjölksyrechockar så brutalt att lagen säckar ihop vartefter, men då får det vara så. Ser att Månsans The Boring Six lurar högt upp fortsatt, nu på 17:e plats.
Citera
2026-01-18, 10:57
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Tack, det var lite kul. Förmodligen spränger jag mig för hela säsongen direkt, mjölksyrechockar så brutalt att lagen säckar ihop vartefter, men då får det vara så. Ser att Månsans The Boring Six lurar högt upp fortsatt, nu på 17:e plats.
Grymt! Årets mål redan avklarat för dig — att ta en förstaplats i en cykeltävling är ju det optimala utfallet i Velogames.

Själv kom jag 3:a idag. Har Flashback någonsin presterat två pallplatser av tre i samma lopp?
Citera
2026-01-18, 12:47
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Grymt! Årets mål redan avklarat för dig — att ta en förstaplats i en cykeltävling är ju det optimala utfallet i Velogames.

Själv kom jag 3:a idag. Har Flashback någonsin presterat två pallplatser av tre i samma lopp?

Tror inte det.
Citera
2026-01-19, 10:22
Medlem
Ezzelinos avatar
Det blev så att mitt lag vann damernas Tour Down Under. Till och med överlägset: 3271 poäng, tvåan på 3099. Tur var tveklöst inblandad, tillfälligheter, lyckträffar. Tack på förhand till eventuella gratulanter. Det bör kunna inspirera alla Flashback-Velogamare, och målet bör vara att Flashbackare vinner samtliga Velogamestävlingar under säsongen.
Citera
2026-01-19, 11:04
Medlem
IdaAmins avatar
Satan vad ni har rivstartat säsongen! Ezzelino joggar ju hem damernas TDU.

Jag stiger in i tävlingarna nu när herrarnas TDU går igång i morgon. Kunde inte se att ni startat någon miniliga, så jag gjorde en. Ber om ursäkt om det redan har skapats.

League Name: Flashback
League Code: 88169469
Citera
2026-01-19, 11:31
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Det blev så att mitt lag vann damernas Tour Down Under. Till och med överlägset: 3271 poäng, tvåan på 3099. Tur var tveklöst inblandad, tillfälligheter, lyckträffar. Tack på förhand till eventuella gratulanter. Det bör kunna inspirera alla Flashback-Velogamare, och målet bör vara att Flashbackare vinner samtliga Velogamestävlingar under säsongen.
Nä dra på trissor !! Grattis! Verkligen en strong insats.
Citera
2026-01-20, 14:50
Medlem
Grisbrottarens avatar
Grattis till en suverän seger, Ezzelino!

George gratulerar också: https://x.com/velogames/status/2013363915959279648
Citera
2026-02-22, 18:53
Medlem
IdaAmins avatar
Stora avslutningshelg idag.

I UAE Tour fick Team Hank en fin nittonde plats i GC, långt före alla andra i Flashbackligan.

I Ruta del Sol blev det lite av ett fiasko för Flashbackligan där rainbowia var minst dålig på plats 450 i GC.

Lika dåliga som vi var i Ruta del Sol, lika bra var vi i Volta Ao Algarve. Team Hank lyckades vinna stage 3 (ITT) medan jag lyckades att vinna hela GC och åker hem med en gul tröja.
Citera
2026-02-22, 19:14
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdaAmin

I UAE Tour fick Team Hank en fin nittonde plats i GC, långt före alla andra i Flashbackligan.

I Ruta del Sol blev det lite av ett fiasko för Flashbackligan där rainbowia var minst dålig på plats 450 i GC.

Lika dåliga som vi var i Ruta del Sol, lika bra var vi i Volta Ao Algarve. Team Hank lyckades vinna stage 3 (ITT) medan jag lyckades att vinna hela GC och åker hem med en gul tröja.

Helt otroligt bra gjort. Superstort grattis!!!

Nästan bortom vad man kan fatta — en flashbackare som vinner ett helt etapplopp totalt….
Citera
2026-02-22, 19:36
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdaAmin

Grattis, såg att du låg riktigt bra till innan dagens etapp (8:e plats tror jag), men hade inte kollat slutresultatet. Bättre kan det inte bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in