• 1
  • 2
2025-01-20, 11:45
Medlem
Ezzelinos avatar
Tour Down Under inleds i natt svensk tid, som en del av Velogames warm up championship. Deadline 01.30 svensk tid. Tycker det är ett intressant startfält.

https://www.velogames.com/

Årets Flashbackliga har koden 73698169.
Citera
2025-01-26, 09:38
Medlem
Ezzelinos avatar
Team Hank 132:a av 3485 startande och vinner Flashbackligan i Tour Down Under, grattis. Om ett par dar dags för Al Ula Tour i Saudiarabien i the Warm Up Championship, spelet ligger uppe på Velogames.
Citera
2025-01-31, 19:19
Medlem
rainbowias avatar
Mitt mål med uppvärmningscupen är att hinna med allt. Än så länge ingen ko på isen, börjar dock snart hetta till med Volta a la Comunitat och Etoile de Bessèges med spelstopp samma dag samt Tour of Oman ett par dagar senare. Pust!
Citera
2025-01-31, 19:45
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Mitt mål med uppvärmningscupen är att hinna med allt. Än så länge ingen ko på isen, börjar dock snart hetta till med Volta a la Comunitat och Etoile de Bessèges med spelstopp samma dag samt Tour of Oman ett par dagar senare. Pust!

Välkommen till FirstCycling:

https://firstcycling.com

Som synes ett digert program. Men det är ett kul fantasyspel, tycker jag.
Senast redigerad av Ezzelino 2025-01-31 kl. 20:03.
Citera
2025-02-17, 14:24
Medlem
Drinis avatar
Det har gått så sjukt dåligt hela warm up championship och jag velade och kvelade med UAE Tour laget. Lyckades pricka in en 1-2-3-12-15 på första etappen. OCH SÅ BLIR PHILIPSEN STRAFFAD FÖR SIN MJÖLKSYRASVÄNG På slutet. Bara för att jävlas med mig. Jävla vad min champagne surnade snabbt.
Citera
2025-02-18, 16:17
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
Det har gått så sjukt dåligt hela warm up championship och jag velade och kvelade med UAE Tour laget. Lyckades pricka in en 1-2-3-12-15 på första etappen. OCH SÅ BLIR PHILIPSEN STRAFFAD FÖR SIN MJÖLKSYRASVÄNG På slutet. Bara för att jävlas med mig. Jävla vad min champagne surnade snabbt.
Lite hårt, borde räckt att han flyttats ner till tredje, var ju bara F-B som stördes.

På’t igen. Andalucia uppe nu. Man vågar ju knappt ta en tupplur nuförtiden, livrädd att missa nästa jäkla lag som ska stressas in.
Citera
2025-02-18, 17:30
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drini

Ja, sådant är trist. Hade också Philipsen. Och i sista stund inför loppets start strök sig Chris Harper i JaycoAlUla och ersattes automatiskt av Luka Mezgec, som tappat stinget.
Citera
2025-02-18, 18:14
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ja, sådant är trist. Hade också Philipsen. Och i sista stund inför loppets start strök sig Chris Harper i JaycoAlUla och ersattes automatiskt av Luka Mezgec, som tappat stinget.
Ja, vad var det för sällsynt kass ersättare? Hade också Harper, som är en bra tempoåkare. Dessutom med form och god chans i GC. In kommer Mezgez, brukar ju inte ens få chansen att spurta längre.

Kanske inte jätteviktigt i ett globalt perspektiv i dessa dagar, men jag är fortfarande på dåligt humör pga detta.
Citera
2025-02-18, 19:09
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Lite hårt, borde räckt att han flyttats ner till tredje, var ju bara F-B som stördes.

På’t igen. Andalucia uppe nu. Man vågar ju knappt ta en tupplur nuförtiden, livrädd att missa nästa jäkla lag som ska stressas in.

Haha....sjukt stressande. Jag skyndade mig hem idag för att hinna göra ett lag till Algarve, väl nu upptäcker jag att även Ruta del Sol ska in. "pust och stön"
Citera
2025-02-19, 10:40
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ja, vad var det för sällsynt kass ersättare? Hade också Harper, som är en bra tempoåkare. Dessutom med form och god chans i GC. In kommer Mezgez, brukar ju inte ens få chansen att spurta längre.

Kanske inte jätteviktigt i ett globalt perspektiv i dessa dagar, men jag är fortfarande på dåligt humör pga detta.

Kul att höra att du förblir på dåligt humör. Nå, inte kul kanske, men jag ser i alla fall att jag inte är ensam om att ha blivit irriterad på denna detalj i en tävlingslek: liksom du förstås fullt medveten om att det objektivt sett är en bagatellernas bagatell. Men man vill ju ha chansen att möjligen stå som segrare av alla deltagare i ett Velogameslopp: och med Mezgec i st. f. Harper går knappast det i UAE-Touren.
Citera
2025-02-19, 12:55
Medlem
Ezzelinos avatar
Verkar vara lite av en ny trend med sista sekunden-avhopp: fick Connor Swift som ersättare för unge Andrew August i Ineoslaget i Andaluciatouren. Hade kollat alldeles innan start att de nio i laget skulle starta, men August var ett framstressat val, typ en minut innan deadline. Hade inte riktigt gått igenom vem i den priskategorin som skulle kunna bli en poängtagare.
Senast redigerad av Ezzelino 2025-02-19 kl. 13:17.
Citera
2025-02-19, 17:47
Medlem
Drinis avatar
Jag har naturligtvis Jordi i mitt algarve lag. Och inte Ganna.

Det här är bedrövligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in