2026-02-25, 07:13
Medlem
AIAdventurers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vad är det som tar sån tid då?

Det är en bra fråga. Jag vet inte heller men jag tycker också det har dragit ut på tiden.
Citera
2026-02-25, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Katja säger följande i intervjun:
https://youtu.be/S-EcCuLBPJo?t=2485
"Man måste kunna göra skillnad på vad det är som har hänt och varför man agerar som man gör."
Katja medger här att någonting har hänt i mina öron.

Katja undviker hela tiden att säga att hon är oskyldig och jämför att köra rattfull på narkotika med att säga något impopulärt, vilket är en väldigt konstig liknelse.

Det tycks bara vara trollfabriken som kommenterar under klippet som tycker att Katja verkar oskyldig i intervjun.
Epoch Times intervju är totalt ointressant, allt man får höra är Katjas gnäll om att det läckt uppgifter ur polisutredningen: https://www.youtube.com/watch?v=S-EcCuLBPJo

Jag tror det kommer visa sig att det var kokain i påsen och att Katja döms även för kokainbruk i kroppen.

Polisen har begärt att hon ska skiljas från sin anställning. Ganska stark indikation på hur det här kommer gå.
Citera
2026-02-25, 07:54
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIAdventurer
Det är en bra fråga. Jag vet inte heller men jag tycker också det har dragit ut på tiden.

Ja, ingen politiker har någonsin smutsats ned så mycket i media som Katja före åtal och dömts av SDs folkdomstol.

Det är orealistiskt att Katja som utesluten Sverigedemokrat inte blir särbehandlad och erbjuds en snabbfil inom rättsapparaten.

Jag tycker det är rimligt för någon som både sitter i SDs riksdagsgrupp och är ledamot av Justitieutskottet att slippa vänta på att hennes fall läggs ned.

De som röstat på Katja borde demonstrera utanför polishuset i Nacka för att visa sin lojalitet mot Katja. Det är tack vare dessa gudabenådade väljare Katja fortsätter som riksdagsledamot ända fram till nästa väl.

Åklagaren borde skämmas.
Citera
2026-02-25, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Jag håller med dig om att generellt sett säger det som folk inte säger väldigt mycket, särskilt i förhör (FUP) osv.
I detta fallet är dock Katja väldigt tydlig med att hon inte kommer att kommentera något som rör själva rättsfallet. Hon blir inte förhörd här, hon pratar med media under pågående rättsprocess. Så man kan här inte på något vis utgå ifrån vad hon inte säger, eftersom hon faktiskt inte säger något alls.

Det enda hon kommenterar är Transportstyrelsens beslut, och där säger hon uttryckligen att hon inte kört rattfull.

Det blir väldigt märkligt om man ska

1. Inte utgå från det hon faktiskt säger.
2 Utgå från det hon uttryckligen upplyser om att hon inte säger.

"Jag har inte kört rattfull", säger hon i intervjun med Epoch Times. Det är den enda kommentaren som på något vis berör rättsprocessen.

Hon kritiserar media väldigt starkt, bland annat har media ringt hennes minderåriga son på skoltid. Hon nämner också Mats Löving, som tog livet av sig efter att blivit uthängd och direkt förtalad av sin egen arbetsgivare, och som senare tog livet av sig. Det här kopplar tillbaka till att det som kommit ut i media är inte hennes bild, ord, beskrivning av vad som hänt.

Hon tar också mycket riktigt upp det faktum att polisens agerande att i detta skede kräva att hon får sparken går emot alla arbetsrättslig principer.

Alla i detta fallet förekommer en fällande dom, SD, Polisen, Transportstyrelsen och till och med åklagaren bäver-anders som började pladdra direkt om saker han inget visste. Han gav till och med motstridiga uppgifter i ett tidigt skede, innan han konverterade till bäver och gick under jorden.

Ja, de ska verkligen bli intressant att se hur det här utvecklar sig.

Katja bedyrar sin oskuld i media och åklagaren har fullständigt gått under jorden i ett fall som alla tyckte var ett open and shut case.

Katja är utsatt för en enorm press från alla håll men det verkar som det är åklagaren som har problem.

Katja kan inte vara tydligare, hon säger att hon är oskyldig. Det är egentligen allt hon behöver säga, än så länge.

Pan kan yttra sig även utan ett åtal.

I detta fall har så skett eftersom Katja redan förlorat körkortet på grund av sin rattfylla.

Något beslut om uppsägning har dock inte fattats.

Om Katja mot all förmodan skulle få tillbaka sitt körkort så blir det ingen uppsägning för henne. Pan avger bara ett yttrande, inte ett slutligt beslut.

Det är obegripligt att du och andra i tråden inte riktigt lyckas ta att Katja har kört rattfull och har brukar kokain.

Är det så svårt att tro att någon ljuger? De flesta som anklagas för ett brott ljuger.
Citera
2026-02-25, 07:57
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thinkmachine
Epoch Times intervju är totalt ointressant, allt man får höra är Katjas gnäll om att det läckt uppgifter ur polisutredningen: https://www.youtube.com/watch?v=S-EcCuLBPJo

Jag tror det kommer visa sig att det var kokain i påsen och att Katja döms även för kokainbruk i kroppen.

Polisen har begärt att hon ska skiljas från sin anställning. Ganska stark indikation på hur det här kommer gå.

Ja, det är något av en gåta varför Katja ställer upp på intervjuer där hon inte ens berättar att hon upplever sig som oskyldig.

Jag tror dina spekulationer av utfallet stämmer till fullo.
Citera
2026-02-25, 07:59
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Katja gräver verkligen graven allt djupare med sina "synd om oskyldiga lilla mig"-intervjuer.

Hon verkar ha noll självinsikt och inte förstå allvaret i brotten hon är anklagad för och pladdrar på om "kontroversiella uttalanden" (som om det har något med saken att göra).

Hon har väl kvar en liten fanclub av SD-boomers som hävdar att allt är en konspiration och Katja är oskyldig till allt.
Citera
2026-02-25, 08:05
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambushed
Pan kan yttra sig även utan ett åtal.

I detta fall har så skett eftersom Katja redan förlorat körkortet på grund av sin rattfylla.

Något beslut om uppsägning har dock inte fattats.

Om Katja mot all förmodan skulle få tillbaka sitt körkort så blir det ingen uppsägning för henne. Pan avger bara ett yttrande, inte ett slutligt beslut.

Det är obegripligt att du och andra i tråden inte riktigt lyckas ta att Katja har kört rattfull och har brukar kokain.

Är det så svårt att tro att någon ljuger? De flesta som anklagas för ett brott ljuger.

Det är väl för att Katja är mamma och polis det blir svårt att förstå att hon kan vara skyldig?

Som barn vill man väl inte ha en kriminell mamma och polisen verkar inte heller vilja ha kriminella anställda?

När man tänker på Katjas barn blir det svårt att sätta sig in i att deras mamma är en kriminell pundare. Inga barn ska behöva växa upp med en sån mor.
Citera
2026-02-25, 08:07
Medlem
Svavelbryggas avatar
Min nya konspirationsteori är att åklagaren gillar Katja och drar ut på det i väntan på att folk ska glömma hela grejen.
Citera
2026-02-25, 08:25
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Min nya konspirationsteori är att åklagaren gillar Katja och drar ut på det i väntan på att folk ska glömma hela grejen.
Ja, den teorin är det många som tror på här i tråden.

Glöm inte att det är synd om Katja också som måste umgås med den torra överåklagaren för att få honom att lägga ned åtalet.

Katja angriper därför varken polisen eller åklagaren utan spetsar in sig på att kritisera media, elaka PAN och dumma SD, som uteslutit henne, trots att ingen dom har fallit.

Åtalet läggs ned i sinom tid och inget har egentligen hänt. Både Åklagaren och Katja kan andas ut och fira det hela med varandra när alla andra har glömt.

Till och med Katjas olyckliga barn kan andas ut när dammet har lagt sig.
Citera
2026-02-25, 08:32
Medlem
Svavelbryggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Ja, den teorin är det många som tror på här i tråden.

Glöm inte att det är synd om Katja också som måste umgås med den torra överåklagaren för att få honom att lägga ned åtalet.

Katja angriper därför varken polisen eller åklagaren utan spetsar in sig på att kritisera media, elaka PAN och dumma SD, som uteslutit henne, trots att ingen dom har fallit.

Åtalet läggs ned i sinom tid och inget har egentligen hänt. Både Åklagaren och Katja kan andas ut och fira det hela med varandra när alla andra har glömt.

Till och med Katjas olyckliga barn kan andas ut när dammet har lagt sig.

Tack för sammanfattningen!
Citera
2026-02-25, 08:49
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Tack för sammanfattningen!

En helt annan konspirationsteori som finns i tråden är att Katjas advokat har kommit med invändningar som lett till fler utredningsåtgärder från åklagarens sida och att brott där ingen är frihetsberövad inte är så högt prioriterade vilket skulle kunna förklara varför åtalet dröjer.

Den konspirationsteorin ligger så nära hur den grå vardagen verkligen fungerar inom rättsväsendet att den inte riktigt "kittlar" konspirationsnerven hos trådskribenterna.

Vi får därför återgå till att spekulera om att det är åklagarens fel om Katja blir åtalad och att Katja är helt oskyldig även om det som läckt ut tyder på motsatsen. Åklagaren kan dessutom vara sozze, lat, inkompetent eller allmänt ond, så som han trakasserar Katja och hennes förmenta ärbarhet i slow motion.
Citera
2026-02-25, 10:40
Medlem
SweKingCalles avatar
Vad händer egentligen ?

Finns det inga journalister i landet som kan pressa ur lite info ?

Har alla fått munkavle eller ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in