2026-02-24, 18:50
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Ja, vad fan betalar du för egentligen?

69 är grundabonnemanget, med gratis leverans på amazon, 98 är samma men reklamfritt på Prime.

Det undrar jag också. Verkar som att det inte finns någon anledning att använda Prime Video istället för Amazon Prime.
Citera
2026-02-24, 18:51
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Det undrar jag också. Verkar som att det inte finns någon anledning att använda Prime Video istället för Amazon Prime.
Du har inte något paket med amazon music inkluderat?
Citera
2026-02-24, 19:52
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Okej. Men om jag byter från 149kr versionen till 69kr versionen blir det någon skillnad? Jag använder endast tjänsten till att kolla på Supernatural, så jag skiter i resten av utbudet.

Den dyrare versionen ger fri frakt och snabbare leveranser när du handlar på Amazon. Den billigare avser bara innehållet på streamingtjänsten. Det är i alla fall skillnaden mellan prenumerationerna på den amerikanska tjänsten.
Citera
2026-02-24, 21:06
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Jävlar vad ni blir rövknullade. Först blir du lurad till att betala 149 kr/mån när du kan köpa samma tjänst + ytterligare för ett billigare pris. Därtill BETALAR ni för att se på reklam.
Citera
2026-02-24, 21:09
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Jag vill kunna kolla på telefonen ibland, t.ex. när jag sover på jobbet. Dessutom blir det ofta en massa krångel när man försöker använda datorn till att casta på TV-skärmen. Ibland fungerar inte bilden och om man ens pausar en gång resulterar det i att skiten slutar funka efter ett tag. Jobbigt att behöva resa sig upp och starta om avsnittet varje gång man behöver pausa.

Men visst känns det onödigt att jag har betalat mer än dubbla priset en månad av misstag. Var helt enkelt slarvig när jag valde abonnemanget.

"casta"!

Kör in ena sidan av en HDMI-kabel i dator och den andra sidan i TVn. Problem löst.
Citera
2026-02-24, 23:19
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
"casta"!

Kör in ena sidan av en HDMI-kabel i dator och den andra sidan i TVn. Problem löst.

Jag brukar alltså casta via Chromecast. Men även om jag använder en HDMI kabel för att koppla TV-skärmen vill jag som sagt ändå kunna kolla på min mobiltelefon. Skulle uppskatta att jag använder mobiltelefonen 4/5 av tiden.

Sedan tycker jag att det känns så jobbigt att ladda ner filmer och serier numera. Kommer upp en massa ads och skit hela tiden. TPB är typ helt obrukbart. Du får gärna rekommendera vilka sajter man kan använda sig av i dagsläget - här eller via PM.
Citera
2026-02-25, 00:13
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Om du kör prime för 69 så får du tillgång till lite annat krafs osv. Bla brukar de bjuda på ett par spel i månaden via prime gaming, samt deras molnbaserade speltjänst etc. Och fotoservice etc (kanske ej kommit till sverige ännu).
Citera
2026-02-25, 06:45
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Om det handlar om att se en enda sak varför inte bara se det på en piratsida?

Jösses! Betalar ni och ändå ser reklam? Snacka om att böja sig fram och ta den i krysset.

Det måste väl ändå vara något fel? Eller gör ni verkligen det medvetet?

Det är typ ett 10 sekunders reklamklipp på 3 timmar som man kan hoppa över ibland. Reklamen är för deras egna serier
Citera
2026-02-25, 08:32
Medlem
Citat:
Jag har för tillfället Prime Video som jag betalar 149kr i månaden för. Såg ett erbjudande att jag kan ta Amazon Prime för 69kr/månad och den skall tydligen innehålla Prime Video...

Finns det någon hake? Är det lika bra att jag avslutar mitt Prime Video abonnemang och övergår till Amazon Prime istället?

Amazon vill få dig att börja handla på Amazon. Alltså lockar de med video, Twitch och mm på Amazon Prime.
Citera
2026-02-25, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Den dyrare versionen ger fri frakt och snabbare leveranser när du handlar på Amazon. Den billigare avser bara innehållet på streamingtjänsten. Det är i alla fall skillnaden mellan prenumerationerna på den amerikanska tjänsten.
Nej , 69 kr ger fri frakt, däremot fann jag att dom flesta nya serier och filmer ville dom ha extra betalt för, så jag har bara Prime när Amazon bjussar på det, brukar vara ett par gånger om året ungefär.
Senast redigerad av Sjelvklart 2026-02-25 kl. 09:04.
Citera
2026-02-25, 08:50
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Förstår inte hur man kan betala för såna tjänster. Känns lite hjärndött att göra det, speciellt när man kan få precis allt som Prime, Disney och Netflix har att erbjuda, helt gratis på hydrahd.
För att om alla skulle göra det så skulle ingen kunna göra det.
Citera
2026-02-25, 10:04
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Nej , 69 kr ger fri frakt, däremot fann jag att dom flesta nya serier och filmer ville dom ha extra betalt för, så jag har bara Prime när Amazon bjussar på det, brukar vara ett par gånger om året ungefär.

Okej, men på Amazon.com är "Amazon prime" det dyrare alternativet för $14.99 med fri frakt och andra fördelar när man handlar och "Prime video" bara streamingtjänsten för $5.99. Jag nedgraderade själv för ett tag sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in