2026-02-24, 16:42
Medlem
Roidberts avatar
Jag har för tillfället Prime Video som jag betalar 149kr i månaden för. Såg ett erbjudande att jag kan ta Amazon Prime för 69kr/månad och den skall tydligen innehålla Prime Video...

Finns det någon hake? Är det lika bra att jag avslutar mitt Prime Video abonnemang och övergår till Amazon Prime istället?
Citera
2026-02-24, 16:44
Medlem
Ganonitos avatar
Inte värt pengarna. Det svenska utbudet är extremt litet jämfört med det amerikanska som kräver amerikanskt bankkort för att komma åt innehållet.
Citera
2026-02-24, 16:46
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Inte värt pengarna. Det svenska utbudet är extremt litet jämfört med det amerikanska som kräver amerikanskt bankkort för att komma åt innehållet.

Okej. Men om jag byter från 149kr versionen till 69kr versionen blir det någon skillnad? Jag använder endast tjänsten till att kolla på Supernatural, så jag skiter i resten av utbudet.
Citera
2026-02-24, 16:47
Medlem
Det är reklam snuttar på det billigare alternativet har jag för mig...
Citera
2026-02-24, 16:56
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag betalar 69:- + 29:-/månad för reklamfritt. Det är ju inte bara prime video utan fraktfritt på mycket från amazon.se och t ex fördelar på twitch osv. Det blir även billigare om man betalar årsvis. I det hela troligtvis den mest prisvärda tjänsten över internet, då inte inkluderat "gratis" streaming som cineasterna och svtplay.
Citera
2026-02-24, 16:57
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cebralpares

Även det dyrare alternativet som jag använder har reklam.
Citera
2026-02-24, 17:01
Medlem
kalkryggars avatar
Om det handlar om att se en enda sak varför inte bara se det på en piratsida?

Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert

Jösses! Betalar ni och ändå ser reklam? Snacka om att böja sig fram och ta den i krysset.

Det måste väl ändå vara något fel? Eller gör ni verkligen det medvetet?
Citera
2026-02-24, 17:11
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Om det handlar om att se en enda sak varför inte bara se det på en piratsida?

Jösses! Betalar ni och ändå ser reklam? Snacka om att böja sig fram och ta den i krysset.

Det måste väl ändå vara något fel? Eller gör ni verkligen det medvetet?

Jag vill kunna kolla på telefonen ibland, t.ex. när jag sover på jobbet. Dessutom blir det ofta en massa krångel när man försöker använda datorn till att casta på TV-skärmen. Ibland fungerar inte bilden och om man ens pausar en gång resulterar det i att skiten slutar funka efter ett tag. Jobbigt att behöva resa sig upp och starta om avsnittet varje gång man behöver pausa.

Men visst känns det onödigt att jag har betalat mer än dubbla priset en månad av misstag. Var helt enkelt slarvig när jag valde abonnemanget.
Citera
2026-02-24, 17:42
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Citat:

Menar du trailers för diverse serier på Prime, eller menar du att de bryter flera gånger per video (samt mellan videos) för att kränga skit, alltså traditionell produktreklam? För det ska vara skillnaden mellan det billiga och det dyra abonnemanget.
Citera
2026-02-24, 17:53
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Menar du trailers för diverse serier på Prime, eller menar du att de bryter flera gånger per video (samt mellan videos) för att kränga skit, alltså traditionell produktreklam? För det ska vara skillnaden mellan det billiga och det dyra abonnemanget.

Trailers, ja. Nu när jag tänker efter så hade jag mer reklam tidigare när jag använde min pappas abonnemang (antar att det var 69kr/män).

Men jag hade ändå kommit undan billigare om jag hade haft 69kr abonnemanget och betalat extra för relöamfritt.
Citera
2026-02-24, 18:00
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Citat:
Trailers, ja. Nu när jag tänker efter så hade jag mer reklam tidigare när jag använde min pappas abonnemang (antar att det var 69kr/män).

Men jag hade ändå kommit undan billigare om jag hade haft 69kr abonnemanget och betalat extra för relöamfritt.

Ja, vad fan betalar du för egentligen?

69 är grundabonnemanget, med gratis leverans på amazon, 98 är samma men reklamfritt på Prime.
Citera
2026-02-24, 18:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cebralpares
Korrekt. 29kr extra per månad stänger av reklamen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in