2026-02-24, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cremefraiched
Kunde lika gärna vara en grupp med invandrare/ensamkommande flyktingbarn eller liknande. De har begått såna dåd tidigare.

Flera i aktivklubbarna var väl invandrare?
Citera
2026-02-24, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Det har jag skrivit. Tråden handlar inte om det, starta en tråd om saken så kommer jag dit.

Det här är uppenbarligen en utlänning. Ingen fast adress i Sverige enligt polisen. Ska vi bara öppna portarna för världens alla hemlösa luffare?

När staten inte agerar tvingas folket agera och då blir det oftast de lägre elementen som tar på sig uppgiften.

om du bara visste hur många i Sverige som saknar adess som är helt svenska, det är snarare de svenska som är adresslösa då "invandrare" har helt andra skyddsnät
Citera
2026-02-24, 18:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
om du bara visste hur många i Sverige som saknar adess som är helt svenska, det är snarare de svenska som är adresslösa då "invandrare" har helt andra skyddsnät

Det är oacceptabelt, jag menar att vi bör bygga ett inhägnat och bevakat läger i Norrland och skicka upp svenska hemlösa dit.

Sådana här situationer uppstår när staten inte tar sitt ansvar, betyder inte att jag anser att metoderna som använts i Ale är ok, långt därifrån. De som agerat på detta vis mot ett utsatt offer bör straffas hårt.

Är det en utlänning så bör vi köra hen på porten, vi kan inte rädda hela världen (tyvärr).
Citera
2026-02-24, 18:52
Medlem
Citat:
Det är oacceptabelt, jag menar att vi bör bygga ett inhägnat och bevakat läger i Norrland och skicka upp svenska hemlösa dit.

Sådana här situationer uppstår när staten inte tar sitt ansvar, betyder inte att jag anser att metoderna som använts i Ale är ok, långt därifrån. De som agerat på detta vis mot ett utsatt offer bör straffas hårt.

Är det en utlänning så bör vi köra hen på porten, vi kan inte rädda hela världen (tyvärr).

Min bild är att staten eller iaf kommunerna som har huvudansvaret vad det gäller hemlöshet tar ett oerhört stort ansvar. Tyvärr är det väldigt många som har en stor samsjuklighet som gör att dem inte har förmågan att klara av ett boende och således är bostadslösa. Det finns många individer som inte kan bo bland folk, inte klarar av en lägenhet eller ett hem överhuvudtaget. Man kan inte tvinga människor. dessa människor spärrades in på mentalsjukhus innan vilket inte var bättre. Detta är en helt annan diskussion som vi sätter punkt för.
Citera
2026-02-24, 19:05
Avslutad
Citat:
Min bild är att staten eller iaf kommunerna som har huvudansvaret vad det gäller hemlöshet tar ett oerhört stort ansvar. Tyvärr är det väldigt många som har en stor samsjuklighet som gör att dem inte har förmågan att klara av ett boende och således är bostadslösa. Det finns många individer som inte kan bo bland folk, inte klarar av en lägenhet eller ett hem överhuvudtaget. Man kan inte tvinga människor. dessa människor spärrades in på mentalsjukhus innan vilket inte var bättre. Detta är en helt annan diskussion som vi sätter punkt för.

Massa snömos som i sin förlängning utelämnar svaga människor till den här sortens pöbel som i Ale.

Konstruktiva människor förstår att minska lidande med verktyg som mentalsjukhus, läger i Norrland, eutanasi, etc. Svaga människor lämnar dem i rännstenen.

Och vad ska hända med förövarna menar du? Låt mig gissa: Man kan inte tvinga människor att låta bli att svina sig? Släpp fångarna loss - det är vår ..
Citera
2026-02-24, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Är mannen en zigenare?

Har han ens rätt att vara i Sverige?

Har mannen någon inkomst, fast han saknar adress, eller försörjer han sig på kriminalitet?

Det är sådant hat du sprider som uppmuntrar sjuka våldsverkare att ge sig på utsatta individer.
Citera
2026-02-25, 00:33
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Men polisen sade inte att personen rätt och slätt saknar fast adress, utan att personen saknar fast adress i Sverige. Då kan man läsa en hel del mellan raderna. Om det vore uteliggaren Nisse Svensson som avsågs, vore det helt överflödigt att nämna i vilket specifikt land Nisse saknar fast adress.
Citera
2026-02-25, 03:43
Medlem
Citat:
Massa snömos som i sin förlängning utelämnar svaga människor till den här sortens pöbel som i Ale.

Konstruktiva människor förstår att minska lidande med verktyg som mentalsjukhus, läger i Norrland, eutanasi, etc. Svaga människor lämnar dem i rännstenen.

Och vad ska hända med förövarna menar du? Låt mig gissa: Man kan inte tvinga människor att låta bli att svina sig? Släpp fångarna loss - det är vår ..

nu pratar jag inte om förövarna utan om offret, det var denne som var adresslös? Förövarna ska dömas hårt. Straffläger hade inte varit mig emot.
Citera
2026-02-25, 04:07
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snellararafina
Vilka de tre maskerade personerna är kan jag såklart inte svara på, men det luktar "romsk" uppgörelse.
Luktar snorungar som har för lite att göra tycker jag. Påminner om mordet tiggaren 2018 som utfördes av svenska snorungar som inte ens fick något straff att tala om. Säger 50/50 på att det är svenskar eller utlänningar som utfört "stordådet"

Avskyr tiggare och avskyr utlänningar som parasiterar på Sverige, för den skull är jag inte för att slå ihjäl dem om de inte stjäl eller som i detta fall bränna det lilla de har. Ynkligt att ge sig på en hemlös!

Ingen mobiltelefon tyder på att offret inte var en rumänsk tiggare den här gången.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-02-25 kl. 04:23.
Citera
2026-02-25, 05:06
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:

Du har rätt

Citat:

Du har fel.
Dessutom har du tidigare påstått att du är Libertarian.
Statliga fångläger och Eutanasi för att du är hemlös?
Jo tjenare du.
Senast redigerad av scoremax 2026-02-25 kl. 05:09.
Citera
2026-02-25, 07:02
Medlem
Citat:

Varför just Norrland?
Tror norrlandskommunerna tackar nej till din idé om social dumpning faktiskt.
Citera
2026-02-25, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Jag har inte sett någon utgå från detta, endast efterfråga.
Jag har däremot sett dig garantera att tilltaget var oprovocerat, vilka garantier har du för detta?

Sannolikhetsläran. Vad är sannolikheten att en hemlös man utan telefon ger sig på 3 män och sedan kontaktar polisen när det inte går som tänkt?! Nja.

Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Det finns otroligt många svenskar som har drabbats negativt av att "tro gott om människor" de senaste 20 åren. Tjejer som följt med "afghanska ensamkommande" på efterfest osv.

Man mår nog bäst av att vara realist. Annars riskerar man att bli mycket besviken.

Och självklart är det en enorm skillnad på grannar som är trötta på att få sina saker stulna och ger tjuven stryk jämfört med psykopater som för nöjes skull misshandlar en hemlös. Dessa två saker går inte att jämställa på något sätt. Därför är det ju bra att reda ut vad det är som har skett i det här fallet.

Jag vill absolut inte skylla på någon som har blivit utsatt för brott, utan deras föräldrar - vem fan låter sina tonårsbarn gå på efterfest?! Med okända män?! Oavsett etnicitet.
Jag hade aldrig fått gå på efterfest med okända när jag var 16 & jag skulle absolut inte låta mitt barn göra det. Sen kan ungdomar hitta på genvägar och smygvägar men det är en annan diskussion och handlar om att bygga en relation där man inte ljuger för varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in