2026-02-23, 12:19
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Gäller detta alltid, i alla situationer?
Man har alltid full immunitet mot att förtjäna stryk om man är hemlös?
Du skrev inte till mig men undrar om du tänker på denna
Dave Chappelle: Held hostage On A Bus
Citera
2026-02-23, 12:24
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Du skrev inte till mig men undrar om du tänker på denna
Dave Chappelle: Held hostage On A Bus
Jag tänker inte på någon, jag ställer en generell fråga.
Jag påstår inte att den hemlöse i Ale var våldtäktspedofil, mördare eller knarklangare, men skribenterna jag citerade verkade helt ointresserade av att se nyanser, utan verkar anse att är man hemlös så kan man aldrig förtjäna något ont.
Citera
2026-02-23, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Polisen understryker i sitt uttalande att mannen saknar adress i Sverige.

Med all säkerhet handlar det om en rom från Rumänien eller Bulgarien.

Vad händer om man blir hemlös i Sverige? Vad har man för adress isåfall? Tog för givet att man inte har någon. Genuin fråga, jag kanske missförstår innebörden av "saknar adress"?
Citera
2026-02-23, 13:12
Avstängd
Citat:
Gäller detta alltid, i alla situationer?
Man har alltid full immunitet mot att förtjäna stryk om man är hemlös?
Oprovocerat, ja.
Citera
2026-02-23, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palmekulan
En 35 årig hemlös man som "sökt tillfällig nattvila utomhus" i Nödinge i Ale kommun.
– Mannen har ingen fast adess i Sverige, han har heller ingen egen
telefon, säger Johan Håkansson vid polisen region väst.

Männen ska bland annat ha kastat snöbollar på honom
och satt eld på hans tillhörigheter. De ska också ha filmat
sina tilltag mot mannen. Patrull har varit på platsen och
upprättat en anmälan om ofredande samt skadegörelse.
Det finns ännu ingen misstänkt i ärendet.

Vilka är de tre maskerade idioterna?

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2026/februari/22/22-februari-08.51-skadegorelse-ale/
https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=8ca938ef-3f79-4b93-a089-c3b73e840b03

Vilka de tre maskerade personerna är kan jag såklart inte svara på, men det luktar "romsk" uppgörelse.
Citera
2026-02-23, 14:11
Medlem
svartblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snellararafina
Vilka de tre maskerade personerna är kan jag såklart inte svara på, men det luktar "romsk" uppgörelse.

Vad baserar du det på?

Kan te sig märkligt att hälften av personerna här inne inte vill veta vem som begått brottet mot en utsatt individ utan bara veta personens nationalitet/folkslag. Gå in i dom politiska forumen i stället och fortsätt vädra era unkna åsikter där.

Ale bor det ju inte tok-många i så borde finnas folk som vet vilka som gjort detta.
Citera
2026-02-23, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detach3d
Vad händer om man blir hemlös i Sverige? Vad har man för adress isåfall? Tog för givet att man inte har någon. Genuin fråga, jag kanske missförstår innebörden av "saknar adress"?

Hade det varit en svensk hemlös hade polisen nog nöjt sig med att säga "Han saknar adress".

När man säger att han saknar adress "i Sverige" så låter det ju som om han har en adress i något annat land (Rumänien).

Eftersom polisen numera mediatränas av aktivister från Södertörn så måste man ju läsa mellan raderna för att förstå vad det är som har hänt. Och det tycks som det den här polisen lite diskret säger är att detta gäller någon som inte kommer från Sverige.
Citera
2026-02-23, 16:55
Medlem
Citat:
Hade det varit en svensk hemlös hade polisen nog nöjt sig med att säga "Han saknar adress".

När man säger att han saknar adress "i Sverige" så låter det ju som om han har en adress i något annat land (Rumänien).

Eftersom polisen numera mediatränas av aktivister från Södertörn så måste man ju läsa mellan raderna för att förstå vad det är som har hänt. Och det tycks som det den här polisen lite diskret säger är att detta gäller någon som inte kommer från Sverige.

Det är en bra poäng och jag är benägen att hålla med.
Citera
2026-02-23, 17:10
Medlem
Voloteas avatar
Hemskt. Sätt jävlarna i fängelse
Citera
2026-02-23, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detach3d

Många hemlösa har ju, precis som du skriver) ingen fast adress eftersom de inte har någon bostad. Man kan bli folkbokförd på kommunen, ha en väns adress (c/o), en postbox, eller använda Poste Restante.
Citera
2026-02-23, 18:44
Medlem
Citat:
Jag tänker inte på någon, jag ställer en generell fråga.
Jag påstår inte att den hemlöse i Ale var våldtäktspedofil, mördare eller knarklangare, men skribenterna jag citerade verkade helt ointresserade av att se nyanser, utan verkar anse att är man hemlös så kan man aldrig förtjäna något ont.

Du kan väl ta reda på mer detaljer i ärendet så kan vi hjälpa dig att förstå sen.
Citera
2026-02-23, 18:48
Medlem
Citat:

Men vad spelar det för roll vilken nationalitet personen har?!

Tråden handlar inte om det!

Ingen förtjänar att bli attackerad mitt i natten och få sina tillhörigheter uppeldade av ett gäng testosteronstinna jon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in