Citat:
Jo men du sätter direkt likhetstecken mellan alla män som har preferens för oskulder och män som agerar patriarkalt(oskuldkontroller, hedersvåld, balkongkastning etc etc).
Du ignorerar att det helt enkelt finns män som prefererar en oskuld men som inte på något sätt sysselsätter sig med någon form av hederskultur.
Du kan skrika dig hes mot alla som har snebená som frisyr också. Hitler hade ju snebena. Ungefär lika begåvat.
Du ignorerar att det helt enkelt finns män som prefererar en oskuld men som inte på något sätt sysselsätter sig med någon form av hederskultur.
Du kan skrika dig hes mot alla som har snebená som frisyr också. Hitler hade ju snebena. Ungefär lika begåvat.
Nej, jag sätter likhetstecken mellan män som använder slutshaming...och patriarkalt agerande...
Fattar du?
Märker att jag behöver ta till liknelser här för att du ska begripa....
Låt säga jag har en preferens för män längre än jag själv, det är för övrigt en rätt vanligt kvinnlig preferens, eftersom det är en av de där "tecknen" på manlighet, att de i regel är längre än kvinnor.
Precis som bredare axlar, smalare höfter, adamsäpple, djup röst och skäggväxt ex.
Sen har vi utvecklat en kultur där man socialt hånar alla män som är korta i rocken, vi har uppfunnit mängder med ord "dvärg", x, c, y, r, t etc etc.. (dessa ord finns inte för vi HAR inte den kulturen att vi hånar längd på män) som ständigt används riktat mot just män, tom normallånga män eller män som är över 190 får ständigt denna idé om hur vidrigt det är med korta män, vilket män som grupp protesterar emot, de är helt enkelt jävligt trötta på denna totalt ovidkommande fixering vid deras längd.
Korta män är nämligen rent sakligt precis lika mycket man som andra män. Finns faktiskt inget reellt av vikt i längden på en man. och! kivnnor är fan korta i rocken nästa hela högen, så? vilken rätt har kvinnor att gnälla över detta?
Bör jag då som kvinna...sitta och slänga med ord som "dvärg", x, c, y, r, t?
eller bör jag visa solidaritet med män? och upphöra med denna skit?
Jag kan fortsatt ha kvar min preferens, men jag kan syna den, fråga mig vad skälet är att jag har den och om det är en vettig preferens...och som sagt sluta ständigt uttrycka den, och därmed förpesta livet för alla män under 170.
Begriper du nu?
Varför behöver du använda ord som "madrass" tycker du? om just kvinnor, som för övrigt, har helt normala sexliv?
Senast redigerad av Merapi 2026-02-24 kl. 09:35.
Senast redigerad av Merapi 2026-02-24 kl. 09:35.