2026-02-24, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Jo men du sätter direkt likhetstecken mellan alla män som har preferens för oskulder och män som agerar patriarkalt(oskuldkontroller, hedersvåld, balkongkastning etc etc).

Du ignorerar att det helt enkelt finns män som prefererar en oskuld men som inte på något sätt sysselsätter sig med någon form av hederskultur.

Du kan skrika dig hes mot alla som har snebená som frisyr också. Hitler hade ju snebena. Ungefär lika begåvat.

Nej, jag sätter likhetstecken mellan män som använder slutshaming...och patriarkalt agerande...

Fattar du?

Märker att jag behöver ta till liknelser här för att du ska begripa....
Låt säga jag har en preferens för män längre än jag själv, det är för övrigt en rätt vanligt kvinnlig preferens, eftersom det är en av de där "tecknen" på manlighet, att de i regel är längre än kvinnor.
Precis som bredare axlar, smalare höfter, adamsäpple, djup röst och skäggväxt ex.
Sen har vi utvecklat en kultur där man socialt hånar alla män som är korta i rocken, vi har uppfunnit mängder med ord "dvärg", x, c, y, r, t etc etc.. (dessa ord finns inte för vi HAR inte den kulturen att vi hånar längd på män) som ständigt används riktat mot just män, tom normallånga män eller män som är över 190 får ständigt denna idé om hur vidrigt det är med korta män, vilket män som grupp protesterar emot, de är helt enkelt jävligt trötta på denna totalt ovidkommande fixering vid deras längd.
Korta män är nämligen rent sakligt precis lika mycket man som andra män. Finns faktiskt inget reellt av vikt i längden på en man. och! kivnnor är fan korta i rocken nästa hela högen, så? vilken rätt har kvinnor att gnälla över detta?

Bör jag då som kvinna...sitta och slänga med ord som "dvärg", x, c, y, r, t?
eller bör jag visa solidaritet med män? och upphöra med denna skit?
Jag kan fortsatt ha kvar min preferens, men jag kan syna den, fråga mig vad skälet är att jag har den och om det är en vettig preferens...och som sagt sluta ständigt uttrycka den, och därmed förpesta livet för alla män under 170.

Begriper du nu?
Varför behöver du använda ord som "madrass" tycker du? om just kvinnor, som för övrigt, har helt normala sexliv?
Senast redigerad av Merapi 2026-02-24 kl. 09:35.
Citera
2026-02-24, 12:48
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Man kan inte spola ner preferenser i toaletten. En heterosexuell person kan inte spola ner sin preferensen i toaletten och inte en homosexuell person heller. Det är här tankefelet ligger.

Som att det vore en politisk åsikt man ändra på. Jag är knappast ensam på jorden med den preferensen heller. Vågar gissa på att en majoritet av män alla faktorer borttagna, hellre vill ha ett seriöst förhållande med en oskuld än med någon som legat med hela byn.

Är det inte lite av en falsk dikotomi att jämföra oskulden med byns mest slampiga kvinna som legat med precis alla?

Jag tänker att män som vill gifta sig med en oskuld kommer finna en otrolig liten utbud i marknaden att tävla om.

Men sedan så undrar jag ifall män i regel ens orkar med en oskuld som man nästan blir förmyndare över och det är mycket att hantera.

Tror de flesta föredrar med en kvinna som varit väldigt selektiv med partners och alltså tycks ha hög impulskontroll, inte legat omkring med negrer och araber, inte är en partytjej, osv.

Men oskulder är lite too much för de flesta, som att behöva hantera en vas som lätt går sönder. Ingen gifter sig heller med någon innan man varit i förhållande i minst ett år idag, och efter några månader kanske du finner henne irriterande och jobbig att samleva med. När du har att göra med en oskuld så är det emotionellt jobbigare att behöva dumpa henne, då hon antagligen är mer allt-eller-inget kring förhållandet än en kvinna som varit i några förhållanden innan.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2026-02-24 kl. 12:53.
Citera
2026-02-24, 14:46
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej, jag sätter likhetstecken mellan män som använder slutshaming...och patriarkalt agerande...

Fattar du?

Jag utövar ingen hederskultur i form av balkongkastning, inlåsning av kvinnor, slaveri eller liknande. Ibland kan jag använda lite grövre vokabulär, men ser ingen poäng att omskriva saker med fina ord allt för mycket. En kvinna som legat med många kan tex benämnas slut eller liknande. Sen om någon vill värdera detta till något negativt eller positivt är upp till var och en.

Citat:
Märker att jag behöver ta till liknelser här för att du ska begripa....
Låt säga jag har en preferens för män längre än jag själv, det är för övrigt en rätt vanligt kvinnlig preferens, eftersom det är en av de där "tecknen" på manlighet, att de i regel är längre än kvinnor.

Precis som bredare axlar, smalare höfter, adamsäpple, djup röst och skäggväxt ex.
Sen har vi utvecklat en kultur där man socialt hånar alla män som är korta i rocken, vi har uppfunnit mängder med ord "dvärg", x, c, y, r, t etc etc.. (dessa ord finns inte för vi HAR inte den kulturen att vi hånar längd på män) som ständigt används riktat mot just män, tom normallånga män eller män som är över 190 får ständigt denna idé om hur vidrigt det är med korta män, vilket män som grupp protesterar emot, de är helt enkelt jävligt trötta på denna totalt ovidkommande fixering vid deras längd.
Korta män är nämligen rent sakligt precis lika mycket man som andra män. Finns faktiskt inget reellt av vikt i längden på en man. och! kivnnor är fan korta i rocken nästa hela högen, så? vilken rätt har kvinnor att gnälla över detta?

Bör jag då som kvinna...sitta och slänga med ord som "dvärg", x, c, y, r, t?
eller bör jag visa solidaritet med män? och upphöra med denna skit?

Ja man kan tolka dvärg som nedsättande eller kortväxt. I vilket fall som helst inget stort problem. Balkongkastning och hedersmord mm är däremot riktiga problem. Att ha en preferens räcker inte för att associeras med hederskultur.

Citat:
Jag kan fortsatt ha kvar min preferens, men jag kan syna den, fråga mig vad skälet är att jag har den och om det är en vettig preferens...och som sagt sluta ständigt uttrycka den, och därmed förpesta livet för alla män under 170.

Dagens lyxproblem.

Citat:
Begriper du nu?
Varför behöver du använda ord som "madrass" tycker du? om just kvinnor, som för övrigt, har helt normala sexliv?

På ett anonymt internetforum med övrigt grov vokabulär ser jag det inte som ett kardinalbrott. Vad är ett föredraget ord enligt dig för en kvinna som haft en stor bodycount?
Citera
2026-02-24, 14:56
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Är det inte lite av en falsk dikotomi att jämföra oskulden med byns mest slampiga kvinna som legat med precis alla?

Jag tänker att män som vill gifta sig med en oskuld kommer finna en otrolig liten utbud i marknaden att tävla om.

Men sedan så undrar jag ifall män i regel ens orkar med en oskuld som man nästan blir förmyndare över och det är mycket att hantera.

Tror de flesta föredrar med en kvinna som varit väldigt selektiv med partners och alltså tycks ha hög impulskontroll, inte legat omkring med negrer och araber, inte är en partytjej, osv.

Men oskulder är lite too much för de flesta, som att behöva hantera en vas som lätt går sönder. Ingen gifter sig heller med någon innan man varit i förhållande i minst ett år idag, och efter några månader kanske du finner henne irriterande och jobbig att samleva med. När du har att göra med en oskuld så är det emotionellt jobbigare att behöva dumpa henne, då hon antagligen är mer allt-eller-inget kring förhållandet än en kvinna som varit i några förhållanden innan.

Så är det. I tråden tar vi de mer extrema exemplena på skalan för att göra en poäng. Finns såklart nackdelar med oskulder också som du mycket riktigt påpekar.
Citera
2026-02-24, 17:12
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Så är det. I tråden tar vi de mer extrema exemplena på skalan för att göra en poäng. Finns såklart nackdelar med oskulder också som du mycket riktigt påpekar.

Ibland kan det dock vara bättre att använda sig av mer levande verkliga exempel som medelmannen står inför. Istället för sahara gentemot Antarktis, exempelvis svensk klimat eller grekland.

Tror att jag exempelvis föredrar en kvinna som varit med 20 svenska/europeiska snubbar än en kvinna som enbart varit i relation med en arab. Bodycount är lite autistiskt.
Citera
2026-02-24, 17:27
Medlem
Citat:
Jag utövar ingen hederskultur i form av balkongkastning, inlåsning av kvinnor, slaveri eller liknande. Ibland kan jag använda lite grövre vokabulär, men ser ingen poäng att omskriva saker med fina ord allt för mycket. En kvinna som legat med många kan tex benämnas slut eller liknande. Sen om någon vill värdera detta till något negativt eller positivt är upp till var och en.

Nej, du utövar hederskultur via slutshaming...att kalla kvinnor för nedvärderande uttryck när de har sex, men inte när män har sex. Och det är just en omskrivning du gör via att förvandla ett fullständigt normalt beteende till nått fult, så fort det handlar om kvinnor. Det finns neutrala ord för att ha sex...."ha sex" ex. vara sexuellt aktiv, äga sin sexualitet...

Citat:
På ett anonymt internetforum med övrigt grov vokabulär ser jag det inte som ett kardinalbrott. Vad är ett föredraget ord enligt dig för en kvinna som haft en stor bodycount?

Att hon gillar sex.
Citera
2026-02-24, 22:06
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ibland kan det dock vara bättre att använda sig av mer levande verkliga exempel som medelmannen står inför. Istället för sahara gentemot Antarktis, exempelvis svensk klimat eller grekland.

Tror att jag exempelvis föredrar en kvinna som varit med 20 svenska/europeiska snubbar än en kvinna som enbart varit i relation med en arab. Bodycount är lite autistiskt.

Där håller jag med. Ja extrema exempel används för att belysa en poäng. Jag är ingen fanatiker som jagar rena oskulder men som enskild faktor för en seriös partner är det inget plus med en hög siffra och ja man kan baka in en etnisk aspekt i det också.
Citera
2026-02-24, 22:10
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Nej, du utövar hederskultur via slutshaming...att kalla kvinnor för nedvärderande uttryck när de har sex, men inte när män har sex. Och det är just en omskrivning du gör via att förvandla ett fullständigt normalt beteende till nått fult, så fort det handlar om kvinnor. Det finns neutrala ord för att ha sex...."ha sex" ex. vara sexuellt aktiv, äga sin sexualitet...

Nämen oj vad hemskt ..... slutshaming.

Vi lever i en värld med mängder av riktiga problem. Men du lägger energi på att bli upprörd över "slutshaming". Skaffa ett liv och en hobby.
Citera
2026-02-24, 22:44
Medlem
Citat:

Ja jävlar du vad hemskt! dela kvinna med en brun kuk...nä! de måste vara ljusrosa och ha blågula flytningar annars får det va!

Citera
2026-02-24, 23:34
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ja jävlar du vad hemskt! dela kvinna med en brun kuk...nä! de måste vara ljusrosa och ha blågula flytningar annars får det va!

Tror faktiskt att många svenska kvinnor tänker liknande saker om svenska män med thailändskor, tycker att det är positivt att båda könen känner en naturlig avsmak för sådana liberala dekadensfenomen.

MENA män själva är givetvis betydligt hårdare mot sina kvinnor ifall de går över gränsen än att bara undvika att gifta sig med dem förövrigt.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2026-02-24 kl. 23:44.
Citera
2026-02-24, 23:51
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Där håller jag med. Ja extrema exempel används för att belysa en poäng. Jag är ingen fanatiker som jagar rena oskulder men som enskild faktor för en seriös partner är det inget plus med en hög siffra och ja man kan baka in en etnisk aspekt i det också.

Man känner av hur kvinnan beter sig heltenkelt, lösaktiga kvinnor kan ibland spela bra teater när de vill öka sina chanser att ingå i en relation, men oftast så märker man av det (men många snubbar gör det inte).

Se på Erika Kirks teater att ha varit en slags jungfru som aldrig dejtade innan hon träffade Charlie med massa bevis sim internet sparat om andra snubbar hon dejtade, inklusive att hon snackade på rtt helt annat sätt än hon gör nu när hon ska spela tradwife helgon. Sex sells baby, citerat från Erika Kirk pre-kirk.

Män behöver faktiskt en del emotionell intelligens för att inte bli manipulerade av kvinnor.
Citera
2026-02-25, 04:45
Medlem
Citat:
Man kan inte spola ner preferenser i toaletten. En heterosexuell person kan inte spola ner sin preferensen i toaletten och inte en homosexuell person heller. Det är här tankefelet ligger.

Som att det vore en politisk åsikt man ändra på. Jag är knappast ensam på jorden med den preferensen heller. Vågar gissa på att en majoritet av män alla faktorer borttagna, hellre vill ha ett seriöst förhållande med en oskuld än med någon som legat med hela byn.

Ja främst i den muslimska världen är detta mest utbrett. Det är såklart svårt veta till 100% om vem som är oskuld och inte, men ett någorlunda hum kan man bilda sig. En kvinna som legat med 1000 män får en speciell aura över sig. Någon kallade det för "the stare of a thousand cocks" eller liknande. Inget man vill ha som en framtida fru i alla fall. Det kanske du vill, men inte jag.

Sen är det ju en gradskala också. Ofta handlar det om låg bodycount snarare än alltid 100% oskuld.

Ju högre bodycount desto mer fallet värdet på köttmarknaden. Det fungerar precis likadant med bilar på bilmarknaden.

Du missar min poäng.
Jag får dra en metafor: Om din preferens är blondiner med fasta bröst. Så kommer du ju även falla för en brunett med slappa tuttar, som har blonderat sig och skaffat silikonbröst. Hon uppfyller tillsynes din preferens. Men allt är fejk. Och lika kär är du ändå.

Likadant är din preferens för oskulder. Du kommer kunna kära ner dig i kvinnor som kan spela eller verkar vara oskulder, fast de inte är oskuld. Allt är fejk. Men spelet är bra. Du går på det. Och blir kär.

Det är endast I vissa länder, där man tex könsstympar små barn och syr ihop underlivet på dem , med endast en liten öppning för kiss och mensblod. Du kan vara helt säker på att det är en oskuld du får.

Kanske kan du även få en oskuld i starkt patriarkala länder, där kvinnor tvingas bära burka och vara underdåniga sina pappor tills de gifts bort som barn på 10-17 år. Och eventuellt har oskulden intakt.

Eller en strikt hårt religiös kvinna, som vill vara oskuld tills bröllopsnatten. Men hon kommer förvänta sig samma religiösa strikthet från dig. Så då blir det förmodligen du som får fejka strikt religiös för att få dig en oskuld.

Visst, slutshaming, som finns i lite mer civiliserade kulturer, fungerar också på en del kvinnor. Och är vår kulturs hedersförtryck mot kvinnor. Använda lite sofistikerat psykiskt våld mot kvinnor för att få dem att bevara oskulden helt enkelt. En slags psykisk "burka" genom att mobba/frysa ut och nedvärdera kvinnor som lever ut sin naturliga sexualitet. Så att andra kvinnor ska bli rädda att drabbas av detta sofistikerade psykiska våldet och därmed hålla sig till att vara oskuld. Men som sagt: går ju att fejka det hela också! Som ett slags oskulds-blondering/oskulds-silikonbröst.

Om du vill kvinnor och dig själv väl. Så är det bättre att gå efter andra parametrar än efter oskulds-parametern, i val av fru. En ärlig, trogen, omtänksam, vacker, charmig, rolig, huslig hustru där ni känner ömsesidig kärlek och attraktion, är ju ett kap. Vare sig hon är oskuld eller inte. Tex.

Jag skriver alltså inte att du ska söka dig till kvinnor som legat med 1400 män och öppet berättar om det, filmar det.

Utan söka vanliga kvinnor utifrån andra parametrar än hennes tidigare sexliv. Kanske blir det en oskuld. Kanske blir det någon som legat med mellan 1-26 män tidigare. Vem vet? Huvudsaken är ju trohet och att ni är ömsesidigt kära och attraherade av varandra!

Och ja: slutshaming är mobbing och psykiskt våld mot kvinnor och deras naturliga sexualitet. Tål också att tänkas på.

Och med slutshaming menar jag inte din preferens för oskulder. Utan slutshaming är att prata/skriva negativt och med hårda ordval om kvinnor som utövar sin naturliga sexualitet.
Slutshaming är vår kulturs form av hedersförtryck. Det är psykiskt våld och mobbing. Tål att tänkas på.

Slutshaming kan även sluta i fysiskt våld och grov våldtäkt. Där en förövare avhumaniserar den tjej som kallas "slut/hora" etc. Och misshandlar och tar henne med våld. Slutshaming är helt enkelt inte bra. Det bör alla upphöra med. Oavsett vad man har för preferens.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-02-25 kl. 05:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in