Citat:
Fel. Jag har samma argument hela tiden...jag bara vinklar dem på olika sätt så de kanske ska trilla ner nångång i ditt huvud. Problemet här är att din sida har INGA hållbara argument alls.
Det finns helt enkelt inget godtagbart vettigt skäl att begära att en partner ska vara oskuld.
Det var möjligen hållbara för 200 år sen, men inte idag, men ändå fortsätter ni tjata samma skit.
Det finns helt enkelt inget godtagbart vettigt skäl att begära att en partner ska vara oskuld.
Det var möjligen hållbara för 200 år sen, men inte idag, men ändå fortsätter ni tjata samma skit.
Vi får fokusera på ordet "begära". Både män och kvinnor har preferenser för framtida partners.
Du har säkert ett antal preferenser själv för en sådan. Att män(generellt) har vissa preferenser är något du helt enkelt får acceptera. Du kan skrika dig hes hur mycket du vill om att det är fel och borde ändras men det påverkar ingenting. Har du hög bodycount och män märker av det kommer du bli bortvald av många.
Citat:
Får jag påminna dig om att det just är detta tjat om oskuld...som gjort och fortsatt gör att män i många samhällen just låser in sina kvinnor.
Och det finns flera sätt att "låsa" in kvinnor på...juridiskt, praktiskt och socialt.
Att sitta på nätet och stämma in i den tusenåriga kören av nedvärderande skit om kvinnor som har sex, tillhör det sistnämnda.
Och det finns flera sätt att "låsa" in kvinnor på...juridiskt, praktiskt och socialt.
Att sitta på nätet och stämma in i den tusenåriga kören av nedvärderande skit om kvinnor som har sex, tillhör det sistnämnda.
Du förenklar världen på ett obegåvat sätt. Det finns en stor grupp män som föredrar oskulder men som därför inte stödjer något hederskulturellt patriarkat. Din värld är lite svartvit.
Citat:
Här är det stora problemet för dig. Du är mer inställd på hur du tycker det BORDE vara än hur det faktiskt är. Människor har sina preferenser och du får acceptera det istället för att skrika dig hes om det.
Citat:
Både män och kvinnor kan ha en "ägande"-drift utan att för den delen bli extrema och låsa in folk, utföra oskuldkontroller, hedersvåld etc. Bara för att man prefererar en oskuld innebär det inte att man är en hederspsykopat.
Citat:
Beror på hur den kommer till uttryck. Som jag skrivit ovan predikar jag inte någon slags hederskultur a la mellanöstern. Att en man och kvinna i ett giftemål/förhållande vill ha äganderätt över varandra är inget märkligt och själv definitionen av ett förhållande.
Det finns ju vänsterorienterade öppna förhållanden där alla tillåts ligga med alla. Men frågan är vad det är för något och om det kan kallas förhållande öht då det inte finns några regler alls.
Citat:
Ja att man vill ha ensamrätt till sin partner är en drift hos både män och kvinnor. Om möjligt, vill man både ha denna rätt retroaktivt. Dvs få en partner som inte haft någon innan så att man får full ensamrätt.
Citat:
Sex och längre förhållanden är två olika saker. Sen är det ganska få män som får allt enligt sin egen preferens. Många får inte ens en partner öht. Vissa får en begagnad bil men skulle absolut vilja ha en sprillans ny som ingen annan haft.
.