2024-05-13, 17:32
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Körde en System Scan nyligen med Spybot Search & Destroy vilket jag gör några gånger per år.

När denna var klar skulle jag surfa lite Flashback men är då utloggad på datorn. Försöker komma ihåg mitt lösenord men efter fyra försök som misslyckades tröck
jag ”Glömt lösenord osv” och fick en länk i mallen där jag kunde välja ett nytt vilket var lika bra tänkte jag. Valde ett nytt och skulle logga in vilket inte fungerade?

Provat i ca 30 minuter nu på datorn men det står bara att det är fel. Gjorde samma sak igen med samma resultat?

Dock trots lösenordsbyte är jag på något sätt fortfarande inloggad på telefonen och kan därför skriva detta inlägg.

Kan någon vänlig samt kunnig själ hjälpa mig här?
Det finns en kontrollpanel där man kan byta lösenord, men då måste man kunna sitt gamla...

Men på samma ställe kan man också lägga in en emailaddress, som kanske kan användas för funktionen Glömt lösenord??

Iaf, så här hittar du nämnda kontrollpanel:

Bredvid förstoringsglaset längst upp ser man tre horisontella streck. Tryck där, och välj sen "Mitt konto". Där väljer du sen "Kontrollpanel" och i den slutligen "Redigera e-post & lösenord".

---
Äsch, kanske inte var relevant. Lämnar kvar det ändå.
Citera
2024-05-13, 17:39
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Körde en System Scan nyligen med Spybot Search & Destroy vilket jag gör några gånger per år.

När denna var klar skulle jag surfa lite Flashback men är då utloggad på datorn. Försöker komma ihåg mitt lösenord men efter fyra försök som misslyckades tröck
jag ”Glömt lösenord osv” och fick en länk i mallen där jag kunde välja ett nytt vilket var lika bra tänkte jag. Valde ett nytt och skulle logga in vilket inte fungerade?

Provat i ca 30 minuter nu på datorn men det står bara att det är fel. Gjorde samma sak igen med samma resultat?

Dock trots lösenordsbyte är jag på något sätt fortfarande inloggad på telefonen och kan därför skriva detta inlägg.

Kan någon vänlig samt kunnig själ hjälpa mig här?

Kolla först om ditt lösenord ligger sparad på din mobil. Om inte är det nog lämpligast om du skickar ett PM till någon av Administratörerna och ber om hjälp. Du finner dem längst ner på denna sida: https://www.flashback.org/moderatorer
Citera
2024-05-13, 18:24
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Kolla först om ditt lösenord ligger sparad på din mobil. Om inte är det nog lämpligast om du skickar ett PM till någon av Administratörerna och ber om hjälp. Du finner dem längst ner på denna sida: https://www.flashback.org/moderatorer

Tack! Ditt tips hjälpte så jag kunde logga in igen på datorn. Hittade mitt sparade lösenord på min iPhone och det fungerade. Är ändå fundersam varför det fortfarande är mitt aktuella lösenord när jag två gånger bytt genom "glömt lösen" osv.

Aja. Problemet löst. Kan utan problem behålla mitt gamla lösen.
Citera
2025-01-06, 08:33
Medlem
Är inloggad på telefonen och har glömt mitt passw. Skulle vilja logga in på datorn och har därför kört hela visan med "glömt lösenord" fyllt i min mail men jag får inget mail... Vad ska man göra?
Citera
2025-01-06, 12:35
Moderator
Carlboms avatar
Tråd infogad.

/moderator
Citera
2025-01-09, 14:04
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklord
Är inloggad på telefonen och har glömt mitt passw. Skulle vilja logga in på datorn och har därför kört hela visan med "glömt lösenord" fyllt i min mail men jag får inget mail... Vad ska man göra?
Kolla om du har inloggningsuppgifterna sparade i telefonens webläsare, under inställningar.
Man brukar kunna klicka på en ögonsymbol som gör att tecknen visas istället för punkterna.
Citera
2026-01-01, 04:01
Medlem
HotPopcorns avatar
Jag försöker återställa mitt lösenord eftersom jag glömt bort det. Den inloggning jag har kvar på en dator går nog ut snart, kan jag inte återställa lösenordet snart så är mitt konto vaskat.

När jag klickar på länken ("För att återställa ditt lösenord kan du besöka följande sida") får jag bara upp en flashback-felsida med meddelandet.

Kod:
Du har försökt med något vi inte tillåter
403 Forbidden

...och att jag skall försöka igen. Men det funkar ju inte. Vad är det frågan om? Är funktionen buggad, är jag spärrad, är mitt konto CP-flaggat?
Citera
2026-01-01, 05:42
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn
Jag försöker återställa mitt lösenord eftersom jag glömt bort det. Den inloggning jag har kvar på en dator går nog ut snart, kan jag inte återställa lösenordet snart så är mitt konto vaskat.

När jag klickar på länken ("För att återställa ditt lösenord kan du besöka följande sida") får jag bara upp en flashback-felsida med meddelandet.

Kod:
Du har försökt med något vi inte tillåter
403 Forbidden

...och att jag skall försöka igen. Men det funkar ju inte. Vad är det frågan om? Är funktionen buggad, är jag spärrad, är mitt konto CP-flaggat?
Kollat om lösenordet finns sparat i webläsaren?
Citera
2026-01-01, 11:40
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kollat om lösenordet finns sparat i webläsaren?

Tack för svar, men tyvärr finns det inte sparat. Jag har glömt lösenordet sedan länge, nån månad minst och har försökt åtskilliga gånger att komma på vad det är, men jag måste ha bytt det till någonting jag totalt glömt bort. Så kan jag inte återställa det är det nog kört. Jag har varit inloggad på flera datorer, men sakta men säkert har jag blivit utloggad från dem alla, förutom den här, vilken är den sista. Får se hur länge det håller i sig
Citera
2026-01-01, 19:07
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:

"Du har försökt med något vi inte tillåter"

Vill bara meddela att jag testade hela proceduren och det fungerade nu. Nu är mitt problem löst.
Citera
2026-01-02, 23:02
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Vill bara meddela att jag testade hela proceduren och det fungerade nu. Nu är mitt problem löst.
Gott, tog upp felmeddelandet internt så en tekniker har tittat på det.
Citera
2026-02-23, 19:23
Medlem
Då jag har glömt lösenordet till detta konto och endast inloggad på mobilen och försöker återställa lösenordet så får jag samma felmeddelande Som Hotpopcorn.

”Du har försökt med något vi inte tillåter 403 forbidden. Om du väntar en stund, går till startsidan och försöker igen, så kommer det gå bra.”

Har väntat typ över en timme och använt samma länk men får samma meddelande. Och nej jag kommer inte ihåg lösenordet och har det inte sparat heller varken mobil eller webbläsare eller i bitwarden och liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in