2026-02-23, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yodawgimbad
Möjligtvis om den lär sig öppna dörrar och trycka in koder så hade det funkat bra.
Satt mig i den situation haha dummaste jag läst på länge, om någon kommer och attackerar dig när du är påväg hem är det då ditt eget fel med för du satte dig i den situationen att vara ute?
Åh nej det är olagligt, så hemskt.
Inne gård? Det är inte samma som gäller djur!

Okej hälsa polisen
Citera
2026-02-23, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spamixer
Inne gård? Det är inte samma som gäller djur!

Okej hälsa polisen
Nej har ingen innergård och är en stor väg direkt utanför, det är exakt samma med djur FÖR mig. Kunde inte bry mig mindre om lagen när det kommer till försvara mina djur eller familj.
Och man har rätt att försvara sitt djur om det blir attackerat av ett annat djur enligt lagen som du verkar gilla så mycket, men precis som med självförsvar för människor får man inte överdriva.
Citera
2026-02-23, 15:15
Medlem
Citat:
Nej har ingen innergård och är en stor väg direkt utanför, det är exakt samma med djur FÖR mig. Kunde inte bry mig mindre om lagen när det kommer till försvara mina djur eller familj.
Och man har rätt att försvara sitt djur om det blir attackerat av ett annat djur enligt lagen som du verkar gilla så mycket, men precis som med självförsvar för människor får man inte överdriva.
Ja en spark peppar sprej ÄR överdrivet! Då får du ha den som inne katt du öppnar med konflikter om du går ut med den i parken.
Citera
2026-02-23, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spamixer
Ja en spark peppar sprej ÄR överdrivet! Då får du ha den som inne katt du öppnar med konflikter om du går ut med den i parken.
Nej att sparka bort och sen backa iväg är inte överdrivet det är normalt om man bryr sig om sitt djur, precis som lagen säger.
Pepparsprej är reserverad för stora hundar så den har inte kommit fram ännu.
Har du downssyndrom eller något eller, man öppnar inte konflikter när man själv blir attackerad för att man är ute, just därför man har rätten att försvara sig med våld.
Senast redigerad av Yodawgimbad 2026-02-23 kl. 15:25.
Citera
2026-02-23, 15:38
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Fel

Raskatter trivs bäst som innekatter. Läs på.

fyfan vilket liv som katt, vara instängd hela livet.
Citera
2026-02-23, 15:42
Medlem
Citat:
Nej att sparka bort och sen backa iväg är inte överdrivet det är normalt om man bryr sig om sitt djur, precis som lagen säger.
Pepparsprej är reserverad för stora hundar så den har inte kommit fram ännu.
Har du downssyndrom eller något eller, man öppnar inte konflikter när man själv blir attackerad för att man är ute, just därför man har rätten att försvara sig med våld.
Nu pratar vi om djur och djur och inte människa.

Har du någon källa där du påstår att du får sparka katt eller hund?
Citera
2026-02-23, 15:45
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
fyfan vilket liv som katt, vara instängd hela livet.

Eller få leva 3 år bara för att man blir överkörd.

När jag hade en koppelkatt funkade det att vi bara gick undan. Katten ville hälsa på alla hundar och om hundägaren trodde det var OK så fick de det. Han var extremt kär i hundar. Ras spelade egentligen mindre roll. Alla stora hundar kan bita ihjäl en katt och en muskelhund har inte de jaktinstinkterna. Men för att vara försiktig så kan man såklart ta upp katten och gå en bit bort. Ska man ha en koppelvan katt så måste den också vara helt OK med att man bär den, annars blir det jättejobbigt.
Citera
2026-02-23, 16:20
Medlem
Jättebra att du börjar vänja din misse att vara ute på promenad. Vi gjorde så nu hänger han glatt med på kanotturer, camping, grillturer, promenader och fjällvandring.
Kring hundproblemet, ofta vänder hundägare om de ser att vi har katten med oss.
Har aldrigvträffat på en hundägare som inte fattat att de inte är lämpligt.
Men idioter finns det gott om...
Vi har en kattslunga. Typ en axelväska vi bär honom i när de är mycke folk.
Citera
2026-02-23, 16:24
Medlem
Trakessons avatar
Du låter väldigt fördomsfull och okunnig både om hundar och katter. Min Amstaff gillar katter (han bor ihop med en) och han blir alltid glad när vi möter en katt ute. Kommer han åt vill han gärna slicka på dem.

Vad är det för ställe du bor på där du möter wt-hundar? Är du en wt-person som bor i ett wt-område med din wt-raskatt?
Citera
2026-02-23, 16:52
Medlem
Kebabkas avatar
Förstår din oro..

Träffade en söt tant och hennes fina katt när jag promenerade min white trash-hund i min hemstads mest ofräscha miljonprogramsområde härom veckan.
Katten hade sele och koppel och tanten hade en slags transportvagn som katten hoppar i när de närmar sig trafikerade vägar.
Såg ut som en barnvagn nästan.

Kanske kan vara något ifall det skulle bli ett hundmöte?

https://www.zooplus.se/shop/hund/hundburar_transport/cykeltillbehor_hundar/2195876

https://supercat.se/sv/products/sulky-buggy-rod
Citera
2026-02-23, 17:00
Medlem
sommarlovs avatar
Vi har provat sånt, det gick inte så han fick bli 100% innekatt.

Katter går liksom inte rundor, utan vill strosa runt och spana lite.

Samt alla lösa hundar som "bara vill hälsa"!
Citera
2026-02-23, 17:50
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Du låter väldigt fördomsfull och okunnig både om hundar och katter. Min Amstaff gillar katter (han bor ihop med en) och han blir alltid glad när vi möter en katt ute. Kommer han åt vill han gärna slicka på dem.

Vad är det för ställe du bor på där du möter wt-hundar? Är du en wt-person som bor i ett wt-område med din wt-raskatt?

Vad fräscht för kattägarna att en hund slickat på deras missar... Är det något som är wt är det hundägare som låter hundar göra vad de vill...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in