Citat:
Ursprungligen postat av
fittfrossa
Jag och sambon är ibland ute med katterna i skogen med koppel och om det kommer en hund plockar vi bara upp dom och håller tills hunden är borta, belönar också med godis ibland. Det funkar fint!
Normalt sätt är dom utekatter så dom är vana vid ute, men ibland lägger anticimex ut råttgift i området och dom älskar att äta råttor, så då rastas dom i skogen (när det inte är cp kallt).
Var lite jobbigt i början att få dom att vänja sig vid koppel, men efter typ 3-4 tillfällen gick det fint. Börja gärna med låta katten ha sele på sig hemma så blir det lättare. Och köp en bra sele som katten inte kan åla sig ut ur! O flexikoppel är grymt.
Ok, ”plockar bara upp dem tills hunden är borta”. Tog ibland med min katt på promenad i Liljanskogen. Missan lade sig tillrätta runt min hals. Plötsligt kom en lösspringande schäfer mot oss, flög upp med framtassarna på mina axlar, flåsade med tungan i mitt ansikte. Jag ropade ”Kalla in hunden, har en katt här!” - Den vill bara leka, hördes en röst på osynbart avstånd