2026-02-23, 17:54
Medlem
Partiet.Nyanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spamixer
Alla katter kan gå ut dom har ben. Dom hittar hem. Ja men rätten säger väl inte det.
Du har själv satt dig i situationen du kan inte gå runt och sparka katter!

Peppar sprej är olagligt.
Katter är inte så bra på trafikregler och sånt
Citera
2026-02-23, 18:00
Medlem
Zoologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yodawgimbad
Min sambo brukar gå ut med två av våra katter och det funkar utmärkt, man får vara snabb på att ta upp katten om man ser en hund, eller som i min sambos fall ha pepparspray redo.
Bara hänt en gång att ett djur gick på dom och det var en annan katt när dom var väldigt små, den fick en spark rakt i huvudet.
Är det sånt koppel som går runt kroppen så börja med att låta katten ha på sig den inomhus, dom får lite downs i början.

Så ni sparkar en annan katt i huvudet?!
Citera
2026-02-23, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
Så ni sparkar en annan katt i huvudet?!
Aggressiva hundar är lämpligt att sparka i huvudet för att avbryta attacker jag förespråkar att man helat har stålhätta i skon så det tar ordentligt. Finns i dom flesta skor för byggarbetare. En rejäl spark från sidan så knäcker man käken på hunden och den kan då inte bitas igen oftast springer dom där ifrån då.
Citera
2026-02-23, 18:55
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Tänkt att kanske gå med min raskatt i koppel på promenader ibland. Funderar på hur man gör med möten med hundar. I området där jag bor så har många även väldigt många wt hundar som american bulldog, amstaff m.m.

Ska jag ha en fin ryggsäck och lägga min söta katt i varje gång jag får ett möte, eller hur ska jag göra?

Alt blir att försöka gå i skogen tillsammans.

Eftersom det är en katt är det inget som jag gör varje dag.

lyfta upp den? ha koll på din omgivning.

är ute med min varje dag o det är väldigt mkt hundar, även stora jävla kamphundar
Citera
2026-02-23, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittfrossa
Jag och sambon är ibland ute med katterna i skogen med koppel och om det kommer en hund plockar vi bara upp dom och håller tills hunden är borta, belönar också med godis ibland. Det funkar fint!

Normalt sätt är dom utekatter så dom är vana vid ute, men ibland lägger anticimex ut råttgift i området och dom älskar att äta råttor, så då rastas dom i skogen (när det inte är cp kallt).

Var lite jobbigt i början att få dom att vänja sig vid koppel, men efter typ 3-4 tillfällen gick det fint. Börja gärna med låta katten ha sele på sig hemma så blir det lättare. Och köp en bra sele som katten inte kan åla sig ut ur! O flexikoppel är grymt.

Ok, ”plockar bara upp dem tills hunden är borta”. Tog ibland med min katt på promenad i Liljanskogen. Missan lade sig tillrätta runt min hals. Plötsligt kom en lösspringande schäfer mot oss, flög upp med framtassarna på mina axlar, flåsade med tungan i mitt ansikte. Jag ropade ”Kalla in hunden, har en katt här!” - Den vill bara leka, hördes en röst på osynbart avstånd
Citera
2026-02-23, 19:58
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Vad fräscht för kattägarna att en hund slickat på deras missar... Är det något som är wt är det hundägare som låter hundar göra vad de vill...
Du vet att katter också slickar på varandra, eller? Särskilt i rumpan. Där slickar de själva också om ingen annan gör det åt dem.
Citera
2026-02-23, 20:02
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Aggressiva hundar är lämpligt att sparka i huvudet för att avbryta attacker jag förespråkar att man helat har stålhätta i skon så det tar ordentligt. Finns i dom flesta skor för byggarbetare. En rejäl spark från sidan så knäcker man käken på hunden och den kan då inte bitas igen oftast springer dom där ifrån då.

Denna hundtrend som skapades under pandemin medförde sig många oansvariga hundägare med på tok för aggressiva och stora hundar, har själv behövt sparka 2 stycken mot huvudet som visat tänder och morrat helt oprovocerat när jag gått förbi på en vanlig promenad, så aggressiva hundar är något man måste ta hänsyn till och vara förberedd på!
Citera
2026-02-23, 22:49
Medlem
Tervulls avatar
Ta med dig en hammare på promenaden.
Citera
2026-02-23, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Tänkt att kanske gå med min raskatt i koppel på promenader ibland. Funderar på hur man gör med möten med hundar. I området där jag bor så har många även väldigt många wt hundar som american bulldog, amstaff m.m.

Ska jag ha en fin ryggsäck och lägga min söta katt i varje gång jag får ett möte, eller hur ska jag göra?

Alt blir att försöka gå i skogen tillsammans.

Eftersom det är en katt är det inget som jag gör varje dag.
Jag hade åkt som du skriver till skogen istället. Det är alldeles för mycket av det här med skadliga och dödliga hundmöten för att iaf jag skulle våga gå omkring med en katt(eller en hund)där folk oftast rör sig.
Ta inte risken.
Citera
2026-02-23, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2

Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Denna hundtrend som skapades under pandemin medförde sig många oansvariga hundägare med på tok för aggressiva och stora hundar, har själv behövt sparka 2 stycken mot huvudet som visat tänder och morrat helt oprovocerat när jag gått förbi på en vanlig promenad, så aggressiva hundar är något man måste ta hänsyn till och vara förberedd på!
Då kommer polisen snart då för det inte normalt att sparka hundar
Citera
2026-02-23, 23:48
Medlem
Har flera wt-hundar i mitt område varav den ena är okopplad och ägaren låter denna springa och skita överallt men ser jag en större hund så går jag antingen undan med katten eller lyfter upp han i famnen.
Små hundar skrämmer inte katten, kan bli lite bjäfsande och han reser ragg men de små hundarna utgör ingen större fara så som wt-hundarna och dess ägare gör.
Citera
2026-02-24, 00:55
Medlem
Inkommers avatar
Aningen wt att inte låta katten gå ut själv. Släpp lös den din elaking. Tänk om du tvingades vara inlåst i en liten lägenhet hela livet för att få gå ut i koppel då och då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in