2026-02-23, 10:52
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Nu pratar du om något som inte ens finns medans jag diskuterar verkligheten att Tesla aldrig nådde mer än 2% bilmarkad i världen. Men fortsätt gärna tro på tomten och lägg dina pengar på honom.

FSD finns och går att observera, om man inte är en komplett retard.
Citera
2026-02-23, 11:02
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Du tycker inte det är en ledtråd att du måste berätta för mig att FSD finns? Berättar du även att t.ex Finland finns?

Jag trodde på Musk när han utlovade självkörande Tesla 2017. Kring 2020 började jag tänka om, tvärtom gick kvaliteten neråt. Nu vet jag att jag aldrig kommer att få köpa en självkörande bil under min livstid. Det är synd, jag såg fram emot den. Men visst kommer det FSD, i framtiden.
Citera
2026-02-23, 11:03
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Inte om tekniken kräver att du har miljoner bilar på vägen med identisk kamerasetup. Det kan du inte copypaste:a. Utan det bygger på att isf någon knäcker koden hur man utvecklar en lika bra FSD-modell utan den verkliga datan som endast Tesla har - något som hittills bara är hopium, och är anledningen till att i princip samtliga konkurrenter försöker komma runt problemet med hårdvara som LiDAR.

Däremot har du helt rätt i att Tesla är usla på att vårda sitt varumärke - dels genom obefintlig reklam och all tillit till word of mouth, och dels då Elon väljer att ignorera den väldigt hårda skiljelinje som praktiskt taget samtliga företagsledare med viktiga varumärken aldrig passerar dvs att bli politisk vattendelare.

Dock är det i stora drag irrelevant då man håller på att revolutionera hela transportbranschen. Om din el- eller bredbandsleverantör ger dig en dubbelt så bra tjänst för halva priset kommer du knappast vägra byta p.g.a att varumärket är förknippat med något du ogillar.

Jag gillar det där sista du skriver, som i princip innebär att Elon förpassar alla bittra haters till att betala mer för sämre produkter, då det är mer värt för dem att ha rätt. De flesta människor fungerar sån tur är inte så. När det gäller din familj och vad du kan ha råd med genom att sköta din ekonomi smart genom att inte söla bort pengar i onödan så blir alla råkapitalister på en femöring. Vissa sätter sig möjligtvis med flaskan vid datorn på kvällarna och skriver godhetssignalerande trollinlägg på nätet för att ventilera sina liberala känslor.
Citera
2026-02-23, 11:13
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Du tycker inte det är en ledtråd att du måste berätta för mig att FSD finns? Berättar du även att t.ex Finland finns?

Jag trodde på Musk när han utlovade självkörande Tesla 2017. Kring 2020 började jag tänka om, tvärtom gick kvaliteten neråt. Nu vet jag att jag aldrig kommer att få köpa en självkörande bil under min livstid. Det är synd, jag såg fram emot den. Men visst kommer det FSD, i framtiden.

Måste och måste. Det är roligt när man kan skriva något som både är korrekt och belyser någons tillkortakommanden för att de har misslyckats med att förstå det. Tråkigt att höra att du har så kort tid kvar att leva.
Citera
2026-02-23, 11:26
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Måste och måste. Det är roligt när man kan skriva något som både är korrekt och belyser någons tillkortakommanden för att de har misslyckats med att förstå det. Tråkigt att höra att du har så kort tid kvar att leva.
Tvärtom kommer jag att bli riktigt gammal! Men din förmögenhet kommer att bli riktigt liten.
Citera
2026-02-23, 11:35
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Tvärtom kommer jag att bli riktigt gammal! Men din förmögenhet kommer att bli riktigt liten.

Teslas aktieägare har hört det i ganska många år nu från folk som tror de är för smarta för att gå med i en religiös kult.
Citera
2026-02-23, 11:53
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Teslas aktieägare har hört det i ganska många år nu från folk som tror de är för smarta för att gå med i en religiös kult.
Du är inte rik förrän du sålt. När tänker du sälja?
Citera
2026-02-23, 11:57
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Du är inte rik förrän du sålt. När tänker du sälja?

Kanske samtidigt som George Soros, eller när Bill Gates short position ruinerat honom.

Hur högt måste det gå för att du skall säga att du hade fel?
Citera
2026-02-23, 12:09
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Klart man får skeva uppfattningar om man går på clickbait media istället för faktiska siffror. Fakta är att institutioner i netto äger 1,39% mer aktier MRQ och det är bara kolla på stapeldiagrammet så ser man att det inte är någon sell off. Vad är det med teslabjörnar och ej vara kapabel till källkritik?
Vet du vad MRQ betyder?
Dom stora drakarna är bearish, men många vill såklart dumpa sina aktier på lättlurade småsparare innan dom shortar skiten ur detta korthus.
Citera
2026-02-23, 12:12
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Kanske samtidigt som George Soros, eller när Bill Gates short position ruinerat honom.

Hur högt måste det gå för att du skall säga att du hade fel?
Hur högt måste PE gå innan du erkänner att du har fel, och att Tesla är en bubbla med havererad försäljning och trasigt varumärke?
Citera
2026-02-23, 12:13
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Nej, vad som finns är en glorifierad lane assist, för evigt fast i L2.
Citera
2026-02-23, 12:15
Avstängd
otellos avatar
Citat:

Samma här. Jag köpte t.o.m. en Tesla, mitt livs sämsta köp, kvalitén är bland det sämsta jag varit med om och värdeminskningen är brutal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in