2026-02-23, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekarlsson82
Hej mina vänner. Nu blir ni säkert besvikna. Men jag ocker inte kämpa mer och jag orkar inte ett till misslyckande. Så jag sökte till Laro ( subutexprogrammet) och jag blev beviljad. Jag har inte börjat än men på tisdag ska jag ta prover och så måste jag bli helt fri från lyrican. Bara det blir en kamp men fan jag tycker det är dags att sluta gnälla.

Hur går det för er mina vänner? Trappar ni ner eller försöker att sluta så tveka inte att höra av er för lite snack om ni vill.
Låt inte ångesten ta över er. Kämpa!

Ja bra att du sökt LARO så du kan få det lagligt och gratis, du försökte ju klara dig utan men fixa det inte och då är LARO helt rätt väg
Citera
2026-02-23, 09:50
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Hej mina vänner. Nu blir ni säkert besvikna. Men jag ocker inte kämpa mer och jag orkar inte ett till misslyckande. Så jag sökte till Laro ( subutexprogrammet) och jag blev beviljad. Jag har inte börjat än men på tisdag ska jag ta prover och så måste jag bli helt fri från lyrican. Bara det blir en kamp men fan jag tycker det är dags att sluta gnälla.

Hur går det för er mina vänner? Trappar ni ner eller försöker att sluta så tveka inte att höra av er för lite snack om ni vill.
Låt inte ångesten ta över er. Kämpa!

Tjena.
Min resa är väldigt lik din.
Jag testade LARO för första gången i mitt liv i april förra året.
Det räddade nog mitt liv.

Har du några frågor eller liknande så är det bara att fråga på.
Det går ej att skicka PM till dig.

MVh.
Citera
2026-03-02, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Tjena.
Min resa är väldigt lik din.
Jag testade LARO för första gången i mitt liv i april förra året.
Det räddade nog mitt liv.

Har du några frågor eller liknande så är det bara att fråga på.
Det går ej att skicka PM till dig.

MVh.
Tjena. Jag försökte skriva privat men det gick inte.Jag har några frågor angående Laro. Dom ringde mig och sa att jag blivit beviljad programmet osv. Jag har ju använt lyrica dagligen länge nu men håller på att trappa ner. Jag undrar hur det går till där i starten? Tar man massa prover och vad för något isåfall?
Jag fattar att jag måste va ren på allt annat men jag pallar inte sluta cold turkey nu så ska fortsätta trappa ner snabbt. Men imorgon då första mötet. Blir jag nekad Laro nu då eller vad händer?
Tacksam för svar 😊
Ha det bäst

Mvh
Citera
2026-04-11, 20:08
Medlem
Självmordenägen delux
Citera
2026-04-11, 20:11
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Självmordenägen delux

Vad hände med Laro?
Citera
2026-04-16, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Vad hände med Laro?
Jag lyckas inte tända av från lyrican. Jag måste vara ren från lyrican om jag ska få börja med Laro. Men jag vill igentligen inte. Jag vill bli helt ren. Min önskan är att få en chans till att åka iväg på behandlingshem. 12 stegs filosofin är något jag tror på. Jag har ringt till soc idag faktist och dom har startat en utredning nu. Dom vill ju som vanligt att man prövar öppenvården. Men när man har gått på så tunga mediciner så länge så går inte det. Jag var dålig i nästan 2 månader. Jag vet det redan nu att jag inte kommer klara av att göra den resan igen här i hemmet. Jag måste bli inlåst. Vi får se vad som händer men jag kämpar på.
Citera
2026-04-16, 23:41
Medlem
Citat:
Jag lyckas inte tända av från lyrican. Jag måste vara ren från lyrican om jag ska få börja med Laro. Men jag vill igentligen inte. Jag vill bli helt ren. Min önskan är att få en chans till att åka iväg på behandlingshem. 12 stegs filosofin är något jag tror på. Jag har ringt till soc idag faktist och dom har startat en utredning nu. Dom vill ju som vanligt att man prövar öppenvården. Men när man har gått på så tunga mediciner så länge så går inte det. Jag var dålig i nästan 2 månader. Jag vet det redan nu att jag inte kommer klara av att göra den resan igen här i hemmet. Jag måste bli inlåst. Vi får se vad som händer men jag kämpar på.
Jag tycker du ska satsa på behandlingshem, det kanske var menat att du inte skulle hoppa på Laro? Personligen ingenting emot Laro vet att det räddar livet på många. Känner igen mig själv i det du berättat, blandmissbruk men huvuddrog benz och h/oxy. Jag "självmedicinerar" med sub 1mg om dagen cirka, inte optimalt men håller mig "nykter" från annat. Jag tror på dig!
Citera
2026-04-17, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vke
Jag tycker du ska satsa på behandlingshem, det kanske var menat att du inte skulle hoppa på Laro? Personligen ingenting emot Laro vet att det räddar livet på många. Känner igen mig själv i det du berättat, blandmissbruk men huvuddrog benz och h/oxy. Jag "självmedicinerar" med sub 1mg om dagen cirka, inte optimalt men håller mig "nykter" från annat. Jag tror på dig!
Jag ska satsa på behandlingshem. Men det är inte det lättaste att få. Men nu har dom iafall startar en utredning men som vanligt vill dom jag ska prova öppenvården först.
Men jag sa till dom det funkar inte så. Det går inte. Förra gången jag tände av så var det ett helvete i nästan 2 månader. Jag måste bli inlåst om jag ska ens lyckas tända av och det gör jag inte hemma i lägenheten. Och avgiftning är man bara tills skiten ör ur systemet och sen iväg.
Men ja jag är exakt lika dan jag självmedicinerar och sub med kanske 2 mg om dagen just nu. Och ca 600 mg lyrica dagligen. Men jag jobbar och tjänar pengar men det är det ända som funkar. Jag måste ta båt och lyr varje dag för att fungera.

Vi får se vad som händer men jag hoppas jag får en chans till ett behandlingshem.

Ta vara på dig och va rädd om dig. <3
Citera
Igår, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highfashion
Trappa inte ner på grejerna och håll på och larva dig. Sluta bara helt cold turkey så du verkligen känner hur skit du mår och hur beroende du är av knarket. Och så bara härdar du ut avtändningen som en riktig man, det kommer sakta men säkert kännas bättre.

Ersätt ditt pundande med annat missbruk tills du är ren, vadsomhelst, snusa non stop, tryck i dig en massa onyttigheter och svull mat tills du däckar av matkoma. Ta dig ett redigt järn whisky om du känner dig sugen på subutex.

Spola ner allt knark du har i toaletten nu direkt. Kan du inte göra det så är du inte beredd på att bli drogfri och du kan lika gärna fortsätta knarka.

Lycka till!
Du verkar ju helt blåst och vet inte vad du pratar om haha, tror du inte folk bara hade lagt av rakt av om det var möjligt
Citera
Igår, 19:35
Medlem
Citat:
Vilken stad bor du i Jag vet att de städer i Sverige som är väldigt krångliga med laror är Uppsala Göteborg och Västerås. Jag har läst alla dina inlägg här och tycker synd om dig Jag hoppas verkligen att du kommer in på lördag och får så betäcks för det räddade mitt liv. Jag förstår precis hur du mår och det är ett rent helvete
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in