2024-11-08, 01:54
Medlem
Missbruk sen 18. Är 37 nu. Hårt. Sista 2 åren på sub och lyrica nästan dagligen.
Nu är dag dags att sluta!
Citera
2024-11-08, 01:58
Medlem
Highfashions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekarlsson82
Missbruk sen 18. Är 37 nu. Hårt. Sista 2 åren på sub och lyrica nästan dagligen.
Nu är dag dags att sluta!

Härligt, sluta med skiten då.

Visst du kommer vara kallsvettig samt ligga och grina någon vecka och tycka synd om dig själv. Sen är du fri från det och du kan gå vidare med ditt liv.
Citera
2024-11-08, 02:00
Medlem
Igår vad första dagen utan lyrica på länge. Tog tog en dos på 1200mg innan läggdags så hela dagen har jag nästan kännt mig påverkad. Har börjat köra sub nu varannan dag med 2 mg sub. Tog 2 idag och nu blir det utökning till 3 dagen så nu blir det inget förens söndag.
Önska mig lycka till. Ska försöka uppdatera dag för dag om jag har kraften.
Hoppas ni kan ge lite tips och råd som jag inte redan vet om.
Senast redigerad av Kallekarlsson82 2024-11-08 kl. 02:03.
Citera
2024-11-08, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highfashion
Härligt, sluta med skiten då.

Visst du kommer vara kallsvettig samt ligga och grina någon vecka och tycka synd om dig själv. Sen är du fri från det och du kan gå vidare med ditt liv.

Det är lättare sagt en gjort. Jag har gått igenom begge substanserna för sig men aldrig båda 2 samtidigt :/
Citera
2024-11-08, 02:07
Medlem
Highfashions avatar
Citat:
Igår vad första dagen utan lyrica på länge. Tog tog en dos på 1200mg innan läggdags så hela dagen har jag nästan kännt mig påverkad. Har börjat köra sub nu varannan dag med 2 mg sub. Tog 2 idag och nu blir det utökning till 3 dagen så nu blir det inget förens söndag.
Önska mig lycka till. Ska försöka uppdatera dag för dag om jag har kraften.
Hoppas ni kan ge lite tips och råd.

Trappa inte ner på grejerna och håll på och larva dig. Sluta bara helt cold turkey så du verkligen känner hur skit du mår och hur beroende du är av knarket. Och så bara härdar du ut avtändningen som en riktig man, det kommer sakta men säkert kännas bättre.

Ersätt ditt pundande med annat missbruk tills du är ren, vadsomhelst, snusa non stop, tryck i dig en massa onyttigheter och svull mat tills du däckar av matkoma. Ta dig ett redigt järn whisky om du känner dig sugen på subutex.

Spola ner allt knark du har i toaletten nu direkt. Kan du inte göra det så är du inte beredd på att bli drogfri och du kan lika gärna fortsätta knarka.

Lycka till!
Citera
2024-11-08, 02:24
Medlem
Så du menar att jag ska sluta ct på höga doser på både sub och lyrica? Har du gjort det?
Citera
2024-11-08, 02:27
Medlem
Highfashions avatar
Citat:
Så du menar att jag ska sluta ct på höga doser på både sub och lyrica? Har du gjort det?

Ja det har jag, det var iof för många år sedan. Det är inte omöjligt. Kommer bara kännas jävligt obekvämt. Men det vet du redan om.
Citera
2024-11-08, 02:41
Medlem
Hur mkt tog du och hur länge gick du på dom båda samtidigt? Jag ska klippa lyrica först. Kort nedtrapp. Det går inte med bägge. Jag vill inte riskerar att dö eller att få bestående hjärnskador av krampanfall hit och dit. Så nej CT just nu är inget alternativ. Kanske när jag enbart har en substans kvar
Citera
2024-11-08, 02:49
Medlem
Highfashions avatar
Citat:
Hur mkt tog du och hur länge gick du på dom båda samtidigt? Jag ska klippa lyrica först. Kort nedtrapp. Det går inte med bägge. Jag vill inte riskerar att dö eller att få bestående hjärnskador av krampanfall hit och dit. Så nej CT just nu är inget alternativ. Kanske när jag enbart har en substans kvar

Sluta isåfall först med lyrica, trappa ner det under en veckas tid medans du fortfarande kör sub. Sen så börjar du stadigt trappa ner på sub samtidigt som du tar kratom. Ta kratom varje dag en vecka efter du helt slutat ta sub och trappa sedan ner på det.
Citera
2024-11-08, 04:54
Medlem
Citat:
Sluta isåfall först med lyrica, trappa ner det under en veckas tid medans du fortfarande kör sub. Sen så börjar du stadigt trappa ner på sub samtidigt som du tar kratom. Ta kratom varje dag en vecka efter du helt slutat ta sub och trappa sedan ner på det.
Nej jag ska inte ta kratom. Jag vill inte byta en drog mot en annan. Jag har min plan att trappa ner bägge två utan andra substanser då jag är blandmissbruksre och missbrukat allt. Börja med varannan dag. Utöka till 3,4,5 osv och sen klippa
Citera
2024-11-14, 09:49
Medlem
Citat:
Trappa inte ner på grejerna och håll på och larva dig. Sluta bara helt cold turkey så du verkligen känner hur skit du mår och hur beroende du är av knarket. Och så bara härdar du ut avtändningen som en riktig man, det kommer sakta men säkert kännas bättre.

Ersätt ditt pundande med annat missbruk tills du är ren, vadsomhelst, snusa non stop, tryck i dig en massa onyttigheter och svull mat tills du däckar av matkoma. Ta dig ett redigt järn whisky om du känner dig sugen på subutex.

Spola ner allt knark du har i toaletten nu direkt. Kan du inte göra det så är du inte beredd på att bli drogfri och du kan lika gärna fortsätta knarka.

Lycka till!

De här är nog ett av de sämsta råden man kan ge någon med pregabalin beroende. Att sluta tvärt innebär risk för kropp och psyke med våldsamma kramper och självskadebeteende.

Trappa Lyrican på egen hand tills du är på 150-200. Har du tagit dagligen i över ett år kommer du antagligen behöva stöd från vården. Det finns speciella lyrica-kliniker. Tack och lov har de börjat inse faran med denna substans och att få uttrappningsschema genom lokal vårdcentral brukar gå bra.

Våga söka hjälp. Att ha någon samtalskontakt är också extremt viktigt, varesig man väljer att sluta på egen hand eller genom vården
Citera
2024-11-14, 16:03
Medlem
-charliesheens avatar
Jag hade nog slutat med Subutex först och sen trappat ner Lyrica sakta. Bra att du inte vill börja med Kratom, det är en vidrig växt / substans

Har inte jättemkt erfarenhet av Lyrica ska sägas förutom att ha använt det till att just gå av opiater
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in