2025-12-07, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av celsiuspeach
Ge inte upp hoppet <3 Tänk ändå på hur du kämpat och gått fightas emot detta. Jag själv sitter i ett benso träsk och gjort liknande återfall. Jag har exakt samma tankar som dig - misslyckas, värdelös, blablabla - det är sånt jälva självhat. Det beror ju på man vill bli fri. Hur i helvete kan något ha sån kontroll över en??
Jag kommer nu söka behandlingshem - även fast jag knappt tror på det. Men en sak är väl säker. Man klarar inte allt själv här i världen. Hade du varit så hård mot någon som haft ett återfall som emot dig själv? Eller hade du supportat personen?? jag tror du hade visat empati, förståelse och förstått alla känslor inblande.

Vi är vår värst fiende på många plan. Jag har par vänner i och ur missbruk...vissa funkar på det. Vissa klara det inte. Men det hjälper verkligen ha folk prata med som fattar hur det är. Familj, vänner, flickvän, sambo..you name it...alla fattar inte om de inte varit nere i träsket själva. Samma sak med läkare osv....hur ska de någonsin förstå ett beroende när de själva kanske värst har koffein beroende.

Därför bra du skriver av dig här.

Om du orkar för även en journal dag för dag. Med hur du mår. Hur mycket du tar. Försök få lite rutiner (oavsett hur jävla mkt du hatar dom) promenad, lite träning...kanske 5 -10 minuter andningsövning

Jag har 10 år bortblåst av mitt liv och först nu börjar jag kräla mig upp ur min grav. Det finns hopp, å jag tänker såhär....om massa andra kan bli rena. Då kan fan du och jag bli de också. SÅ jävla värdelösa är vi inte.

Lets go bro
tack för ditt meddelande! Det fick mig att känna lite hopp igen. Men vilken kontrast av livet som är nu mot vad det var för ett halvår sen.
Jag ska klara det igen!
Citera
2025-12-07, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Jadu, fyfan. Jag har gjort din resa många gånger, men till slut lär man sig, man orkar inte mer. Men tyvärr så du vara som jag, en seg envis jävel som aldrig ger sig. Jag har buvidal sedan 3.5 år tillbaka, det funkar även om jag helst hade varit utan, men det har jag inte råd med. Jag tror nog att man behöver nån form av tillsyn resten av livet, för att inte långsamt falla tillbaka. Iaf om man är en sån som blivit ren ett ett bra tag och återfallit många ggr, det kostar på och blir nästan ett normaltillstånd som man aldrig kan avlära. Opioider och lyrica är ju långsamma substanser är förhållandevis långsamma substanser jämfört med tex alkohol vilket gör att man rent emotionellt aldrig ger dom skulden helt. Man förstår endast på en intellektuell nivå att substanserna förstör ens liv, vilket gör att man (eller jag) alltid riskerar att drutta dit igen.

Men alla är olika, jag kan bara säga att om du på nåt sätt kan förstå allvaret så kan du bli fri.
Jag känner igen mig så extremt mycket i det du skriver så det är sjukt.
Citera
2025-12-29, 16:22
Medlem
Jag har kommit till den punkten det är dags. Jag har lyckats trappa ner och till väldigt låga nivåer. Jag börjar känna en gnista att jag a beslutet att slänga allt. Jag är så enormt trött på skiten. Att jag hamnade här igen är så extremt sorgligt. Men gör om gör rätt!!!
Citera
2025-12-29, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekarlsson82
Jag har kommit till den punkten det är dags. Jag har lyckats trappa ner och till väldigt låga nivåer. Jag börjar känna en gnista att jag a beslutet att slänga allt. Jag är så enormt trött på skiten. Att jag hamnade här igen är så extremt sorgligt. Men gör om gör rätt!!!
Helt rätt! Är så för dom flesta att man inte lyckas sluta med allt direkt utan att det är en process där det blir mindre och mindre tills man slutat. Slutade själv med sub i våras och käkade lyrica 1-2 månader under sub ATn, sen hade jag så klart AT på lyrica ett tag under sommaren och idag är jag äntligen utan efter mycket fram o tillbaka, kör hårt mannen
Citera
2025-12-29, 20:09
Medlem
cerns avatar
Är det inte bra om man på slutet av nedtrappningen typ byter ut sina doser med rena sömntabletterna i alla fall Propavan och liknande? Så man kan sova sig igenom eländet!
Citera
2025-12-30, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Är det inte bra om man på slutet av nedtrappningen typ byter ut sina doser med rena sömntabletterna i alla fall Propavan och liknande? Så man kan sova sig igenom eländet!
absolut , och att man inte ska va rädd att ta till cannabis , en riktigt livsräddare
Citera
2026-01-03, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Sömntabletter som propavan mm gör tyvärr ingen skillnad. Det till och med förvärrar myrkrypen i benen hos mig!
Och sova det vet jag redan att det kommer inte ske dom första 10 dagarna.
Det lät så jävla enkelt när du skriver att man kan sova sig igenom eländet. Det är tyvärr inte så enkelt men det lät fan nice! 😃
Citera
2026-01-03, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1apotek-arne1
absolut , och att man inte ska va rädd att ta till cannabis , en riktigt livsräddare
Där håller jag helt med dig. Till en början och sen måste det också klippas.
Jag är beroende av alla sinnesförändrande medel så ska jag sluta så ska jag sluta med alla. Igen. 🤔
Citera
2026-01-03, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyareTag
Helt rätt! Är så för dom flesta att man inte lyckas sluta med allt direkt utan att det är en process där det blir mindre och mindre tills man slutat. Slutade själv med sub i våras och käkade lyrica 1-2 månader under sub ATn, sen hade jag så klart AT på lyrica ett tag under sommaren och idag är jag äntligen utan efter mycket fram o tillbaka, kör hårt mannen
Haha sjukt jag gör precis som du. Men jag tar ju lyrica varje dag. Och det är nedtrappat till ca 300mg om dagen. Jag måste få ner toleransen på den för den funkar extremt bra mot OP avtändning. Och sen får jag ta i tu med lyrican när båten är helt borta.
Citera
2026-02-06, 15:14
Medlem
När du klippte båten och lyrica cold turkey vilken dos låg du på då av respektive prepparat? Och ni andra vad hamnar man på för doser av Subutex per dag? När man stått på det 1+ år genom laro tex? Är det en sån 8mg per dag eller något sånt?
Citera
2026-02-19, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobodybeatsthebeat
När du klippte båten och lyrica cold turkey vilken dos låg du på då av respektive prepparat? Och ni andra vad hamnar man på för doser av Subutex per dag? När man stått på det 1+ år genom laro tex? Är det en sån 8mg per dag eller något sånt?
Om man räknar i snitt dagligen så var det nog på ca 8 mg sub. Lyrican säger jag minst 900mg om dagen sista tiden.
Maxdosen är 24 mg sub per dag
Citera
2026-02-19, 22:56
Medlem
Hej mina vänner. Nu blir ni säkert besvikna. Men jag ocker inte kämpa mer och jag orkar inte ett till misslyckande. Så jag sökte till Laro ( subutexprogrammet) och jag blev beviljad. Jag har inte börjat än men på tisdag ska jag ta prover och så måste jag bli helt fri från lyrican. Bara det blir en kamp men fan jag tycker det är dags att sluta gnälla.

Hur går det för er mina vänner? Trappar ni ner eller försöker att sluta så tveka inte att höra av er för lite snack om ni vill.
Låt inte ångesten ta över er. Kämpa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in