2026-02-21, 23:17
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Jag bryr mig inte ett skit, en fitta är en fitta..
Citera
2026-02-21, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Märkligt att man aldrig hör kvinnor göra dessa liknelser. Tex skulle man ju kunna säga "Vem vill äta en korv som många andra kvinnor redan haft i munnen"?
eller en nyckel som öppnar massa lås, gör hela idén om lås värdelösa från början.
men tror inte vissa klarar tänka dessa tankar ut.
Citera
2026-02-22, 10:18
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej inte mer rimligt än motsatsen. Finns ingen "rimlighet" alls i att någon ska hävda sig ha rätt kontrollera vad en partner ska ha få lov ha för liv avseende dens kropp och sexualitet innan man ens träffats.
Fullständigt befängd tanke, och bygger alltså på en patriarkal idé om att män ska äga och kontrollera kvinnor livet igenom.
Motsatsen en matriarkal tanke om att som kvinna anse sig ha rätt att bestämma vad män ska få lov göra med sina kroppar existerar inte.
Den typen av idioti, verkar mest sitta hos män.

Du bygger halmgubbar. Jag förespråkar inte att man kontrollerar någon öht. Det som diskuteras i tråden är vad män generellt vill ha i ett seriöst förhållande. Alla andra faktorer borträknat är såklart en oskuld att föredra framför någon som delat sitt könsorgan med 1000 sjömän och blivit riden. Det är rimligt att även kvinnor vill ha en man som inte doppat snabeln i tusen smutsiga skökor.

Självklart har alla rätt att ha hur många partners dom vill, men man får leva med konsekvenserna av det. För vissa kommer värdet att sjunka på köttmarknaden. Det är ganska meningslöst för dig att predika vad som är rätt och fel angående vad män vill ha.
Citera
2026-02-22, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Du bygger halmgubbar. Jag förespråkar inte att man kontrollerar någon öht. Det som diskuteras i tråden är vad män generellt vill ha i ett seriöst förhållande. Alla andra faktorer borträknat är såklart en oskuld att föredra framför någon som delat sitt könsorgan med 1000 sjömän och blivit riden. Det är rimligt att även kvinnor vill ha en man som inte doppat snabeln i tusen smutsiga skökor.

Självklart har alla rätt att ha hur många partners dom vill, men man får leva med konsekvenserna av det. För vissa kommer värdet att sjunka på köttmarknaden. Det är ganska meningslöst för dig att predika vad som är rätt och fel angående vad män vill ha.

Slutshaming.....dvs sitta och högt deklarera att just kvinnor bör hålla på sig bla bla av allt misogynt skit du kan läsa i denna tråd ex. ÄR försök till socialt kontrollerande av kvinnor.
Och existensen av slutsahming ...är verkligen inga "halmbyggen".

Och vänligen...kvinnor HAR SEX....och blir inte "ridna" eller "påsatta" eller bla bla...dessa ord tar helt bort det agerande subjektet hos kvinnor.

Och vill män i Sverige ha oskulder så får de ju skylla sig själva, eller hur, då har de en ytterst liten andel kvinnor kvar att välja mellan och i den gruppen så lär en majoritet vara förtryckta eller tvingade till detta på olika vis.
Citera
2026-02-22, 10:50
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Slutshaming.....dvs sitta och högt deklarera att just kvinnor bör hålla på sig bla bla av allt misogynt skit du kan läsa i denna tråd ex. ÄR försök till socialt kontrollerande av kvinnor.

Och vänligen...kvinnor HAR SEX....och blir inte "ridna" eller "påsatta" eller bla bla...dessa ord tar helt bort det agerande subjektet hos kvinnor.

Och vill män i Sverige ha oskulder så får de ju skylla sig själva, eller hur, då har de en ytterst liten andel kvinnor kvar att välja mellan och i den gruppen så lär en majoritet vara förtryckta eller tvingade till detta på olika vis.

Du har kanske rätt i allt ovanstående. Det förändrar dock inte faktumet att för ett seriöst förhållande står en oskuld alltid högre i kurs än en madrass som legat med hela byn.

Konstigt resonemang att man ska "skylla sig själv" för att man vill ha något. Som att det vore något som går att påverka eller förändra.

Det är jämförbart med att jag skulle bli arg för att kvinnor vill ha en vältränad och ekonomiskt framgångsrik man. Helt efterblivet. Generellt är det vad kvinnor vill ha. Knappast något att försöka ha moraliska åsikter om eller bli upprörd över.

Du verkar störa dig på vad en majoritet män vill ha gällande seriösa förhållanden. Det kommer sällan matcha med dina åsikter. Det finns inget du kan göra åt det.
Citera
2026-02-22, 10:51
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:

Du verkar svårt med läsförståelse.

Jag skrev tidigare:

Citat:
Självklart har alla rätt att ha hur många partners dom vill, men man får leva med konsekvenserna av det.

Så alla kan såklart hur många partners dom vill. Alltså ingen slutshaming. Män har dock rätt att undvika sluts generellt om dom vill det.
Citera
2026-02-22, 11:09
Medlem
Citat:
Du har kanske rätt i allt ovanstående. Det förändrar dock inte faktumet att för ett seriöst förhållande står en oskuld alltid högre i kurs än en madrass som legat med hela byn.

Konstigt resonemang att man ska "skylla sig själv" för att man vill ha något. Som att det vore något som går att påverka eller förändra.

Det är jämförbart med att jag skulle bli arg för att kvinnor vill ha en vältränad och ekonomiskt framgångsrik man. Helt efterblivet. Generellt är det vad kvinnor vill ha. Knappast något att försöka ha moraliska åsikter om eller bli upprörd över.

Du verkar störa dig på vad en majoritet män vill ha gällande seriösa förhållanden. Det kommer sällan matcha med dina åsikter. Det finns inget du kan göra åt det.

Nu är du där igen och kallar kvinnor för "madrasser". ( att använda det språkbruket ÄR själva innebörden av slutshaming)
Och du har fel, tror inte alls att oskulder står högre i kurs än ex. en människa som haft ett normalt liv med relationer där sex ingått ex. Tror de allra flesta önskar en partner som är "normal" i det samhälle man nu råkar leva i. Och i Sverige är det alltså "normalt" att även kvinnor har sex.
Tror alltså betydlgit fler drar öronen åt sig om de får höra att den där 28 åringen de börjat intressera sig för en mer seriös relation är oskuld.

Att önska att en partner inte ska ha någon sexuell erfarenhet....ÄR rent sakligt en rätt obehaglig önskan.
Speciellt om man själv tycker sig ha rätt ha detta.
Motsvarar av ex-. önskan om att en partner inte ska ha en familj eller egna vänner....för usch! måste man ju konkurrera med dessa.

Det går överhuvudtaget inte att jämföra rent sakligt med önskemål som att en partner ska vara hälsosam eller dela ens egna intressen ( träning ex) eller att en partner ska ha en tryggad ekonomi.
Hoppas du inser skillnaden.

Sex och relationer tillhör mänskliga grundläggande behov och drifter...att aktivt önska att en partner inte ska ha haft detta i sitt liv, är det direkt sunknivå på. Och speciellt så, då det alltså fortsatt i världen idag ingår i förtryck.
Senast redigerad av Merapi 2026-02-22 kl. 11:13.
Citera
2026-02-22, 11:15
Avslutad
Citat:
Precis. Lika villkor....leka bäst.

Och villkoret....jag ska få ha massa sex med massa kvinnor.....men dessa kvinnor ska inte få det, utan förvandlas till "förbrukade" så fort lilla jag är färdig, ärr fullständigt orimligt.

varför inte istället ett system där alla inser att alla människor har rätt till sina egna liv, och att det inte är en partners business vad den andre har haft för sexuellt liv innan.

Är HalmgubbeLisa igång nu igen? Återigen, att män har preferenser för vissa kvinnor är inte samma sak som att män vill inskränka kvinnors rätt till att kunna vara sexuellt utsvävande. Att du hela tiden försöker få det till det är skrattretande och patetiskt.

Du pratar om att kvinnor ska ha friheten att kunna ha rätt att ligga runt med hur många män som de vill. Det tycker jag också, men vet du vad? Män har även friheten och rätt till att ha sina sexuella preferenser. Kvinnor med ett för högt body count går bort för många män och män har absolut ingen skyldighet att välja en kvinna med ett högt body count bara för att de själva har legat runt.

Är det även orimligt att kvinnor inte vill vara tillsammans med män som bär klänning på en regelbunden basis bara för att de själva gör det? Återigen, du förstår dig inte på polaritet eller hur sexuell dynamik fungerar. Det är det som är problemet.
Citera
2026-02-22, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Är HalmgubbeLisa igång nu igen? Återigen, att män har preferenser för vissa kvinnor är inte samma sak som att män vill inskränka kvinnors rätt till att kunna vara sexuellt utsvävande. Att du hela tiden försöker få det till det är skrattretande och patetiskt.

Du pratar om att kvinnor ska ha friheten att kunna ha rätt att ligga runt med hur många män som de vill. Det tycker jag också, men vet du vad? Män har även friheten och rätt till att ha sina sexuella preferenser. Kvinnor med ett för högt body count går bort för många män och män har absolut ingen skyldighet att välja en kvinna med ett högt body count bara för att de själva har legat runt.

Är det även orimligt att kvinnor inte vill vara tillsammans med män som bär klänning på en regelbunden basis bara för att de själva gör det? Återigen, du förstår dig inte på polaritet eller hur sexuell dynamik fungerar. Det är det som är problemet.

Visst! men män har ingen jäkla rätt sitta och moralisera över kvinnors "bodycount" samtidigt som de parallellt skryter med sin egen...Ok. Det är där skon klämmer rejält och män som inte inser detta är antigen för korkade eller är misogyna småskitar...
och de t'r detta jag pratar om...

Sluta nu fan svara på mina inlägg.
Citera
2026-02-22, 11:41
Avslutad
Citat:
Visst! men män har ingen jäkla rätt sitta och moralisera över kvinnors "bodycount" samtidigt som de parallellt skryter med sin egen...Ok. Det är där skon klämmer rejält och män som inte inser detta är antigen för korkade eller är misogyna småskitar...
och de t'r detta jag pratar om...

Sluta nu fan svara på mina inlägg.

Jag svarar på de inlägg som jag känner för. Det bestämmer inte du.

Och vem har sagt att det är moraliskt fel av kvinnor att ligga runt? Om ingen hävdar det, varför sitter du då här och babblar om det? Då har du ju hittat på en ståndpunkt som ingen har (halmgubbe).

Du verkar antyda att det ena könet inte får ha preferenser eller beteenden som de själva inte uppfyller? Detta är helt vansinnigt.

Den korkade är du som inte förstår att du angriper en ståndpunkt som typ ingen på forumet har. Tror du inte jag ser vad du sysslar med?

När män säger att de har preferenser för kvinnor med ett lågt bodycount så försöker du få det till att låta som att män inte vill att kvinnor ska ha sexuell frihet eller att män anser att det är moraliskt fel av kvinnor att ligga runt. Är du pantad i skallen? Tydligen.

Du behöver växa upp och lära dig att verkligheten inte alltid är så smickrande. När det kommer till sexuella preferenser så är män och kvinnor stenhårda och skoningslösa. Kvinnor vill som regel ha kapabla män, med stark ekonomi som ser bra ut och gärna status ovanpå det.

Män som regel vill ha feminina, snygga kvinnor med mjuka egenskaper (vårdande, empati etc.) som inte har legat runt med hela byn.

Acceptera verkligheten för vad den är.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-02-22 kl. 11:47.
Citera
2026-02-22, 17:00
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Nu är du där igen och kallar kvinnor för "madrasser". ( att använda det språkbruket ÄR själva innebörden av slutshaming)

Vad spelar det för roll? En kvinna som legat med mängder av män kallas madrass. Är du så pass känslig så undvik flashback forum. Jag lägger ingen värdering i det.

Citat:
Och du har fel, tror inte alls att oskulder står högre i kurs än ex. en människa som haft ett normalt liv med relationer där sex ingått ex.

Det är här du spårar ur. Jag är man och värderar en oskuld högre än en madrass och i princip samtliga normala män jag någonsin konverserat med resonerar likartat.

Det blir extremt märkligt att för mig som man lyssna på en kvinna som du berätta vad män vill ha. Du inser själv kanske att det gränsar på lite galenskap?

Jag tror däremot du kan vara mer kunnig i att begripa vad kvinnor vill ha. Har du ingen kuk så vet du inte hur män tänker och resonerar och vad de har för preferenser.

Citat:
Tror de allra flesta önskar en partner som är "normal" i det samhälle man nu råkar leva i. Och i Sverige är det alltså "normalt" att även kvinnor har sex.
Tror alltså betydlgit fler drar öronen åt sig om de får höra att den där 28 åringen de börjat intressera sig för en mer seriös relation är oskuld.

Du bakar in ditt egen önsketänkande om hur du tycker att män borde resonera. Men det har ingenting med verkligheten att göra.

Citat:
Att önska att en partner inte ska ha någon sexuell erfarenhet....ÄR rent sakligt en rätt obehaglig önskan.

Det är egen preferens. Varför skulle en sådan preferens skilja sig från andra preferenser?

Det innebär dock inte att du inte kan gå och ligga med 1000 sjöman om du vill. Andra människor har rätt till sina preferenser. Att du har åsikter om huruvida andra människor preferenser är sunda eller ej är märkligt.

Citat:
Speciellt om man själv tycker sig ha rätt ha detta.
Motsvarar av ex-. önskan om att en partner inte ska ha en familj eller egna vänner....för usch! måste man ju konkurrera med dessa.

Att en partner inte ska ha familj eller vänner är en märklig önskan ja, men det är något annat. Om man utövar våld och makt för att försäkrar sig om att det skall vara så är man en förtryckare. Men det är inte samma sak som att någon föredrar oskulder.

Citat:
Det går överhuvudtaget inte att jämföra rent sakligt med önskemål som att en partner ska vara hälsosam eller dela ens egna intressen ( träning ex) eller att en partner ska ha en tryggad ekonomi.
Hoppas du inser skillnaden.

Jo det är preferenser hos det motsatta könet. Jag gissar på att du själv inte lever upp till oskuldsidealet och därför störs du av att det anses attraktivt hos män när det gäller långvariga relationer.

Men du kan tyvärr inte bestämma vad det motsatta könet efterfrågar. Män kan inte heller bestämma vad kvinnor dras till. Det är bara något som finns där. Preferenser.

Citat:
Sex och relationer tillhör mänskliga grundläggande behov och drifter...att aktivt önska att en partner inte ska ha haft detta i sitt liv, är det direkt sunknivå på. Och speciellt så, då det alltså fortsatt i världen idag ingår i förtryck.

Om ett par enbart har haft varandra är deras förhållande lite mer speciellt och unikt än om de delat könsorgan med tusen andra människor. Det gäller både män och kvinnor.

Knull-partner numero 1012 eller 3033 är inte lika speciell som nr.1. Så enkelt är det.
Senast redigerad av MuhamtaCurry 2026-02-22 kl. 17:04.
Citera
2026-02-22, 21:20
Medlem
Citat:
Vad spelar det för roll? En kvinna som legat med mängder av män kallas madrass. Är du så pass känslig så undvik flashback forum. Jag lägger ingen värdering i det.

Att sätta epitetet "madrass" på en människa ÄR att nedvärdera den personen, finns inget neutral värdering i det, så det spelar absolut roll. Vad sjutton trodde du?

Citat:
Det är här du spårar ur. Jag är man och värderar en oskuld högre än en madrass och i princip samtliga normala män jag någonsin konverserat med resonerar likartat.

Det blir extremt märkligt att för mig som man lyssna på en kvinna som du berätta vad män vill ha. Du inser själv kanske att det gränsar på lite galenskap?

Jag tror däremot du kan vara mer kunnig i att begripa vad kvinnor vill ha. Har du ingen kuk så vet du inte hur män tänker och resonerar och vad de har för preferenser.

Har du ens tänkt igenom varför?
Vad är det exakta skälet till att du värderar oskuld mer än sexuell erfarenhet?
Gäller det även andra saker...mycket bättre med en människa som är totalt oerfaren och helt okunnig om X, C och Y än människor som vet något/ har egna erfarenheter av X, C och Y?
Mycket trevligare umgås med nån som är helt 0:ad avseende allt vad som intresserar dig och som de tär tänkt att ni ska dela...än någon som har nått att bidra med, egna kunskaper, meriter etc?

Och de tär detta jag är ute efter....det totalt idiotiska i att föredra oskulder än en människa med sexual mognad och egenkunskap över vad hon ex gillar eller inte gillar, med vunnen förmåga att få orgasm ex. eftersom hon kan slappna av...och inte minst kunskap om vad du förmodligen gillar etc etc.

Att jaga oskuld är enkom tecken på att man önskar ha någon som man lätt kan manipulera, och vd säger det om den personen?

Citat:
Du bakar in ditt egen önsketänkande om hur du tycker att män borde resonera. Men det har ingenting med verkligheten att göra.

nej, jag tänker logiskt kring detta...till skilland altlså från de män som springer runt och kräver sexuell oerfarenhet av partners.

Citat:
Det är egen preferens. Varför skulle en sådan preferens skilja sig från andra preferenser?
Det innebär dock inte att du inte kan gå och ligga med 1000 sjöman om du vill. Andra människor har rätt till sina preferenser. Att du har åsikter om huruvida andra människor preferenser är sunda eller ej är märkligt.

Preferenser skiljer i vad som ligger bakom. Varför önskar man något...
Och är orsaken bakom ett önskemål/ preferens någonting som uppvisar 1. dubbelmoral 2. är direkt taskigt eller tom skadligt för personen i fråga 3. förtryckande så finns det alltså skäl kritisera preferensen, det är alltså inget neutralt.

Citat:
Att en partner inte ska ha familj eller vänner är en märklig önskan ja, men det är något annat. Om man utövar våld och makt för att försäkrar sig om att det skall vara så är man en förtryckare. Men det är inte samma sak som att någon föredrar oskulder.

Inte mer märkligt än önskan om att en partner inte ska få ha sexuella relationer i sitt liv.
Och att ständigt få nedvärderande epitet riktat mot sitt kön....hora, slyna, luder....madrass....för att man har ett sexliv ÄR just del av ett förtryck.

Citat:
Jo det är preferenser hos det motsatta könet. Jag gissar på att du själv inte lever upp till oskuldsidealet och därför störs du av att det anses attraktivt hos män när det gäller långvariga relationer.

Men du kan tyvärr inte bestämma vad det motsatta könet efterfrågar. Män kan inte heller bestämma vad kvinnor dras till. Det är bara något som finns där. Preferenser.

Nej det ena är en kokrad, ovärdig och direkt elak preferens som skadar andra....
Och hade män blivit utsatta för samma....ett krav från kivnnor att män måste vara oskulder om det ska bli nån relation...så hade män varit galna av frustration....kanske först då sånna som du skulle fatta vad det är ni sysslar med egentligen.

Citat:
Om ett par enbart har haft varandra är deras förhållande lite mer speciellt och unikt än om de delat könsorgan med tusen andra människor. Det gäller både män och kvinnor.

Knull-partner numero 1012 eller 3033 är inte lika speciell som nr.1. Så enkelt är det.

Hur då? Det unika är ju relationen i sig...och inte tidigare livserfarenheter...
och tror ingen hade tyckt det vore så kul att enkom ha sexuell erfarenhet av en enda människa livet igenom.
De allra flesta människor vill nog gärna ha ett liv som involverar fler än en sexuell partner.

Och jag fattar fortfarande inte varför människor som råkar vara kivnnor ska hånas, nedvärderas, kallas för massa dåliga namn, bli ratade etc... för den lusten, medan människor som råkar vara män inte ska drabbas av detta.

Det finns definitivt dåliga sexualia beteenden...ex att använda våld, tvång, utnyttjande eller manipulerande...lägg energin på att skamma dessa istället för kivnnor som är fullständigt normala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in