Citat:
Ursprungligen postat av
MuhamtaCurry
Vad spelar det för roll? En kvinna som legat med mängder av män kallas madrass. Är du så pass känslig så undvik flashback forum. Jag lägger ingen värdering i det.
Att sätta epitetet "madrass" på en människa ÄR att nedvärdera den personen, finns inget neutral värdering i det, så det spelar absolut roll. Vad sjutton trodde du?
Citat:
Det är här du spårar ur. Jag är man och värderar en oskuld högre än en madrass och i princip samtliga normala män jag någonsin konverserat med resonerar likartat.
Det blir extremt märkligt att för mig som man lyssna på en kvinna som du berätta vad män vill ha. Du inser själv kanske att det gränsar på lite galenskap?
Jag tror däremot du kan vara mer kunnig i att begripa vad kvinnor vill ha. Har du ingen kuk så vet du inte hur män tänker och resonerar och vad de har för preferenser.
Har du ens tänkt igenom varför?
Vad är det exakta skälet till att du värderar oskuld mer än sexuell erfarenhet?
Gäller det även andra saker...mycket bättre med en människa som är totalt oerfaren och helt okunnig om X, C och Y än människor som vet något/ har egna erfarenheter av X, C och Y?
Mycket trevligare umgås med nån som är helt 0:ad avseende allt vad som intresserar dig och som de tär tänkt att ni ska dela...än någon som har nått att bidra med, egna kunskaper, meriter etc?
Och de tär detta jag är ute efter....det totalt idiotiska i att föredra oskulder än en människa med sexual mognad och egenkunskap över vad hon ex gillar eller inte gillar, med vunnen förmåga att få orgasm ex. eftersom hon kan slappna av...och inte minst kunskap om vad du förmodligen gillar etc etc.
Att jaga oskuld är enkom tecken på att man önskar ha någon som man lätt kan manipulera, och vd säger det om den personen?
Citat:
Du bakar in ditt egen önsketänkande om hur du tycker att män borde resonera. Men det har ingenting med verkligheten att göra.
nej, jag tänker logiskt kring detta...till skilland altlså från de män som springer runt och kräver sexuell oerfarenhet av partners.
Citat:
Det är egen preferens. Varför skulle en sådan preferens skilja sig från andra preferenser?
Det innebär dock inte att du inte kan gå och ligga med 1000 sjöman om du vill. Andra människor har rätt till sina preferenser. Att du har åsikter om huruvida andra människor preferenser är sunda eller ej är märkligt.
Preferenser skiljer i vad som ligger bakom. Varför önskar man något...
Och är orsaken bakom ett önskemål/ preferens någonting som uppvisar 1. dubbelmoral 2. är direkt taskigt eller tom skadligt för personen i fråga 3. förtryckande så finns det alltså skäl kritisera preferensen, det är alltså inget neutralt.
Citat:
Att en partner inte ska ha familj eller vänner är en märklig önskan ja, men det är något annat. Om man utövar våld och makt för att försäkrar sig om att det skall vara så är man en förtryckare. Men det är inte samma sak som att någon föredrar oskulder.
Inte mer märkligt än önskan om att en partner inte ska få ha sexuella relationer i sitt liv.
Och att ständigt få nedvärderande epitet riktat mot sitt kön....hora, slyna, luder....madrass....för att man har ett sexliv ÄR just del av ett förtryck.
Citat:
Jo det är preferenser hos det motsatta könet. Jag gissar på att du själv inte lever upp till oskuldsidealet och därför störs du av att det anses attraktivt hos män när det gäller långvariga relationer.
Men du kan tyvärr inte bestämma vad det motsatta könet efterfrågar. Män kan inte heller bestämma vad kvinnor dras till. Det är bara något som finns där. Preferenser.
Nej det ena är en kokrad, ovärdig och direkt elak preferens som skadar andra....
Och hade män blivit utsatta för samma....ett krav från kivnnor att män måste vara oskulder om det ska bli nån relation...så hade män varit galna av frustration....kanske först då sånna som du skulle fatta vad det är ni sysslar med egentligen.
Citat:
Om ett par enbart har haft varandra är deras förhållande lite mer speciellt och unikt än om de delat könsorgan med tusen andra människor. Det gäller både män och kvinnor.
Knull-partner numero 1012 eller 3033 är inte lika speciell som nr.1. Så enkelt är det.
Hur då? Det unika är ju relationen i sig...och inte tidigare livserfarenheter...
och tror ingen hade tyckt det vore så kul att enkom ha sexuell erfarenhet av en enda människa livet igenom.
De allra flesta människor vill nog gärna ha ett liv som involverar fler än en sexuell partner.
Och jag fattar fortfarande inte varför människor som råkar vara kivnnor ska hånas, nedvärderas, kallas för massa dåliga namn, bli ratade etc... för den lusten, medan människor som råkar vara män inte ska drabbas av detta.
Det finns definitivt dåliga sexualia beteenden...ex att använda våld, tvång, utnyttjande eller manipulerande...lägg energin på att skamma dessa istället för kivnnor som är fullständigt normala.