2026-02-18, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullmonstret
Jo, det är i princip samma sak.

Skamfyllt för en man att inte få till det, samhället älskar att håna svaga män. Till och med feminister som säger att de värnar om att könsroller skall omdefinieras, uttrycker (inte alls förvånande) större förakt för män som inte lever upp till en typisk traditionell könsroll, än vanliga kvinnor.

Skamfyllt för en kvinna som inte kan ha kontroll, utan särar på benen så fort hon är kåt. Även om feminister gjort allt för att vi skall tro att det inte spelar någon roll att kvinnor agerat madrasser.

Och omvänt. En man som kan få till det, som har många kvinnor kallas Casanova.
Och omvänt, En kvinna som kan hålla på sig, och kanske till och med är oskulld, är något de flesta män finner mycket attraktivt (även om en del män tvingas säga något annat av samhället).
Det är mer ett val om en kvinna har många sexpartner. Det är dessutom mer socialt accepterat
Citera
2026-02-19, 10:57
Medlem
Citat:
Ju fler män en kvinna haft mellan benen, desto mer skadad har hon blivit. Inte bara fysiskt, utan också psykiskt.

Helt naturligt som du känner, det är en manlig instinkt som tyvärr grumlats ordentligt de senaste 20 åren.

Nonsens....kvinnor blir inte "skadade" av att ha fullt frivilligt och samtyckande sex, vare sig psykiskt eller fysiskt.
(de blir däremot skadade av att tvingas till ofrivilligt, icke samtyckande sex eller generellt av patriarkalt kontrollerande av deras sexualitet, vilket är vad du sysslar med med din försök till slut-shaming).
Citera
2026-02-19, 11:05
Medlem
Citat:
Jo, det är i princip samma sak.

Skamfyllt för en man att inte få till det, samhället älskar att håna svaga män. Till och med feminister som säger att de värnar om att könsroller skall omdefinieras, uttrycker (inte alls förvånande) större förakt för män som inte lever upp till en typisk traditionell könsroll, än vanliga kvinnor.

Skamfyllt för en kvinna som inte kan ha kontroll, utan särar på benen så fort hon är kåt. Även om feminister gjort allt för att vi skall tro att det inte spelar någon roll att kvinnor agerat madrasser.

Och omvänt. En man som kan få till det, som har många kvinnor kallas Casanova.
Och omvänt, En kvinna som kan hålla på sig, och kanske till och med är oskulld, är något de flesta män finner mycket attraktivt (även om en del män tvingas säga något annat av samhället).

Alla som är så oattraktiva att de inte får till sex är det ju rejält synd om, vare sig man är man eller kvinna. Men finns ju inget jäkla socialt behov av att skamma dem socialt för detta. Det är helt enkelt vad det är, en naturlig följd av att vi har frivillighet gällande om och med vem man ska ha sex eller inleda relationer med.

Lika lite finns där något skäl att skamma människor för att de KAN få samtyckande sex av frivilliga partners, vare sig om man är man eller kvinna. Det är ju bara att gratulera.

Sex är också trevligt, positivt och ger njutning och oxytocin påslag för båda könen, ingen skillnad.
Alltså bara att gratulera.

Problemet i världen är all denna önskan att kontrollera just kvinnor, vilket alltså är vad du sysslar med.
Citera
2026-02-20, 18:21
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Hur viktigt är det för er att tjejen ni bygger ett liv med är oskuld?

Själv är jag sån att jag aldrig skulle kunna tänka mig att vara med en använd hona. För mig tappar hon värde för varje snubbe hon varit med. Man vill ju ha mint condition, en ren tjej, som inte har någon lång historia bakom sig. Om man ska vara ihop hela livet, så vill man ju ha en kvinna av bra kvalitet.

Men i dagens dejtingträsk, med alla appar och sånt, känns det som att sådana tjejer typ är omöjliga att hitta. Hur ser ni på det? Är det en dealbreaker för er också, eller är det bara jag som kör den linjen? Vad tycker ni, är oskuld ett måste eller bara en bonus?

Ja liknelsen med bilköp tycker jag är klockren. En sprillans ny bil går ner i värde enormt bara vid en provkörning. Sedan faller den i värde för varje mil den går. Helt orörd är dyrast.

Det finns en del kvinnor i tråden som såklart vill kunna ligga runt och ändå känna att värdet på köttmarknaden skulle vara intakt, men det är inte de som avgör.

Det finns däremot en oändlig uppsjö av män som tar vad som helst och dessa kommer såklart inte klaga oavsett och tom hålla med feminister om att bodycount inte spelar roll. Allt för att få ligga.

Sen är det skillnad på engångsligg och förhållanden också. För ett engångsligg spelar bodycount inte så stor roll om det inte finns risk för sjukdomar såklart. Men för ett seriöst förhållande vill man inte ha en kvinna som varit liggmadrass åt ett landslag i hockey.
Citera
2026-02-20, 18:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nonsens....kvinnor blir inte "skadade" av att ha fullt frivilligt och samtyckande sex, vare sig psykiskt eller fysiskt.
(de blir däremot skadade av att tvingas till ofrivilligt, icke samtyckande sex eller generellt av patriarkalt kontrollerande av deras sexualitet, vilket är vad du sysslar med med din försök till slut-shaming).

Citat:
Alla som är så oattraktiva att de inte får till sex är det ju rejält synd om, vare sig man är man eller kvinna. Men finns ju inget jäkla socialt behov av att skamma dem socialt för detta. Det är helt enkelt vad det är, en naturlig följd av att vi har frivillighet gällande om och med vem man ska ha sex eller inleda relationer med.

Lika lite finns där något skäl att skamma människor för att de KAN få samtyckande sex av frivilliga partners, vare sig om man är man eller kvinna. Det är ju bara att gratulera.

Sex är också trevligt, positivt och ger njutning och oxytocin påslag för båda könen, ingen skillnad.
Alltså bara att gratulera.

Problemet i världen är all denna önskan att kontrollera just kvinnor, vilket alltså är vad du sysslar med.

Problemet med din närvaro på det här forumet är att du har ingen som helst trovärdighet kvar.

Forskningen är så viktig anser du i olika trådar... tills du inser att den inte smeker dina åsikter medhårs, då minsann är den inte vatten värd. Joho då, kvinnor kan absolut ta skada av frivilligt och samtyckande sex. Du kan söka på sexmissbruk exempelvis.

Du får gärna även presentera empiri som bestyrker att det inte ökar risken för problematik om kvinnor ligger runt med en massa olika män och är hyperpromiskuös. Du har gjort ett kategoriskt påstående och du har bevisbördan. Ska du fullfölja den eller fly? Som sagt, du vägleds inte av några principer så varför ska man ens diskutera med dig för? Du svänger ju så fort sanningen svider.

Du påminner om en oseriös, ideologisk, känslostirrig, korkad, manshatande feminist som aldrig någonsin har eller kommer åstadkomma något stort i ditt liv.

Men du kan fortsätta med ditt kacklande på det här forumet men det är ju helt meningslöst för du kommer ingen vart. När du inte ens begriper dig på logik så är i princip all form av intellektuell diskussion helt meningslös och omöjlig för en person som inte förstår sig på logik är en person som är irrationell till sin natur.
Citera
2026-02-20, 22:51
Medlem
bullmonstrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Ja liknelsen med bilköp tycker jag är klockren. En sprillans ny bil går ner i värde enormt bara vid en provkörning. Sedan faller den i värde för varje mil den går. Helt orörd är dyrast.

Det finns en del kvinnor i tråden som såklart vill kunna ligga runt och ändå känna att värdet på köttmarknaden skulle vara intakt, men det är inte de som avgör.

Det finns däremot en oändlig uppsjö av män som tar vad som helst och dessa kommer såklart inte klaga oavsett och tom hålla med feminister om att bodycount inte spelar roll. Allt för att få ligga.

Sen är det skillnad på engångsligg och förhållanden också. För ett engångsligg spelar bodycount inte så stor roll om det inte finns risk för sjukdomar såklart. Men för ett seriöst förhållande vill man inte ha en kvinna som varit liggmadrass åt ett landslag i hockey.

Helt korrekt.

Sunt förnuft, ren logik och biologi.
Citera
2026-02-20, 23:04
Medlem
Kvinnor är som en plastmugg, en engångsprodukt. En gång använd, därefter förbrukad.

Nä, men skämt åsido, det är så mycket dubbelmoral här. Vartenda kille som redan haft sex borde inse att detsamma gäller tjejen. Man kan leta och förvänta sig sex för första gången upp till övre tonåren, sedan är det mer undantag om där finns oskulder kvar och då är det isåfall en överraskning om de ens ids berätta det är första gången.

Jag berättade inte det var första gången när det var första gången för mig.

När åren går, alla hinner träffa någon, bygga upp en relation och sedan göra slut. Sånt är livet.

Det som kan vara mer svårsmält är om en tjej varit eller är prostituerad, gillar festa och ha one night stand efter varje fest och på så sätt har en body count som blir skyhög på kort tid. Lika barn leka bäst, så vissa killar har ju samma syn på det hela och är okej med detta för de har lika hög body count själva.

Precis som med ålder, att åren mellan inte bör skilja för mycket så borde nog body count inte skilja sig för mycket. Det blir inte bra om en har låg body count och blir tillsammans med en som har en skyhög. Det blir för jobbigt med att partnern har denna relation med många människor de förmodligen träffar då och då.

Däremot så tycker jag att om en kille kan gå och köpa sig sex, då kan den killen lika väl även gifta sig med en prostituerad. Lika barn leka bäst.
Citera
2026-02-21, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Kvinnor är som en plastmugg, en engångsprodukt. En gång använd, därefter förbrukad.

Nä, men skämt åsido, det är så mycket dubbelmoral här. Vartenda kille som redan haft sex borde inse att detsamma gäller tjejen. Man kan leta och förvänta sig sex för första gången upp till övre tonåren, sedan är det mer undantag om där finns oskulder kvar och då är det isåfall en överraskning om de ens ids berätta det är första gången.

Jag berättade inte det var första gången när det var första gången för mig.

När åren går, alla hinner träffa någon, bygga upp en relation och sedan göra slut. Sånt är livet.

Det som kan vara mer svårsmält är om en tjej varit eller är prostituerad, gillar festa och ha one night stand efter varje fest och på så sätt har en body count som blir skyhög på kort tid. Lika barn leka bäst, så vissa killar har ju samma syn på det hela och är okej med detta för de har lika hög body count själva.

Precis som med ålder, att åren mellan inte bör skilja för mycket så borde nog body count inte skilja sig för mycket. Det blir inte bra om en har låg body count och blir tillsammans med en som har en skyhög. Det blir för jobbigt med att partnern har denna relation med många människor de förmodligen träffar då och då.

Däremot så tycker jag att om en kille kan gå och köpa sig sex, då kan den killen lika väl även gifta sig med en prostituerad. Lika barn leka bäst.

Precis. Lika villkor....leka bäst.

Och villkoret....jag ska få ha massa sex med massa kvinnor.....men dessa kvinnor ska inte få det, utan förvandlas till "förbrukade" så fort lilla jag är färdig, ärr fullständigt orimligt.

varför inte istället ett system där alla inser att alla människor har rätt till sina egna liv, och att det inte är en partners business vad den andre har haft för sexuellt liv innan.
Citera
2026-02-21, 09:48
Medlem
Citat:

Då kan vi ju köra dessa liknelsen även med män, eller hur?
Varför ska kvinnor "nöja "sig med män som varit knullmadrasser för ett helt landslag i hockey?
eller tvingas köra bilar som andra redan kört?

Dessa ständiga s.k. "liknelser" av människor till madrasser, bilar, nycklar, lås eller allt annat nonsens är alla exakt lika kassa och direkt lögnaktiga vilket kön de än ska gälla.
Citera
2026-02-21, 09:55
Medlem
Citat:
Varför ska kvinnor "nöja "sig med män som varit knullmadrasser för ett helt landslag i hockey?

Dessa ständiga s.k. "liknelser" av människor till madrasser, bilar, nycklar, lås eller allt annat nonsens är alla exakt lika kassa och direkt lögnaktiga vilket kön de än ska gälla.
Märkligt att man aldrig hör kvinnor göra dessa liknelser. Tex skulle man ju kunna säga "Vem vill äta en korv som många andra kvinnor redan haft i munnen"?
Citera
2026-02-21, 19:14
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:

Ja. Jag är ingen kvinna och begriper mig inte på kvinnors syn på sex så bra som du. Men det är rimligt att även kvinnor vill ha en oskuld. Kanske inte av exakt samma anledningar men för att de precis som män kan vara teritoriella och vilja sin egen man som ingen annan rör eller har rört tidigare.

Citat:

Det behöver dom inte.
Citera
2026-02-21, 23:15
Medlem
Citat:
Ja. Jag är ingen kvinna och begriper mig inte på kvinnors syn på sex så bra som du. Men det är rimligt att även kvinnor vill ha en oskuld. Kanske inte av exakt samma anledningar men för att de precis som män kan vara teritoriella och vilja sin egen man som ingen annan rör eller har rört tidigare.

Det behöver dom inte.

Nej inte mer rimligt än motsatsen. Finns ingen "rimlighet" alls i att någon ska hävda sig ha rätt kontrollera vad en partner ska ha få lov ha för liv avseende dens kropp och sexualitet innan man ens träffats.
Fullständigt befängd tanke, och bygger alltså på en patriarkal idé om att män ska äga och kontrollera kvinnor livet igenom.
Motsatsen en matriarkal tanke om att som kvinna anse sig ha rätt att bestämma vad män ska få lov göra med sina kroppar existerar inte.
Den typen av idioti, verkar mest sitta hos män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in