2026-02-22, 17:26
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Ja för i Sverige råder inte offentlighetsprincipen som gör att alla möjliga kriminella och psykopater vet vart civila bor? Nej då, politiker ska skyddas till varje pris oavsett vad de gör, men vi normala människor ska leva med sprängningar och riskera att knivhuggas på öppen gata pga politikernas korruption och äckleri? Om man sen agerar pacifistiskt genom att markera, då ska man också fängslas för det.

Demokrati och lönehöjningar för politiker, massinvandring med massmord på öppen gata, arbetslöshet och ekonomisk stagnation för folket!!!!
Jag förstår att du är förbannad på politikerna. Även jag är långt ifrån nöjd, men du och jag har inte samma uppfattning om vad en fredshandling är.
Citera
2026-02-22, 17:27
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Old-Crow
Ja fy fan! Lider med de utsatta! Målade äpplen borde ge minst 30 års fängelse!

Det är inte äpplena i sig som är hotet, utan att ta sig in till en ministers bostad.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:

Misstänker att du tycker det är förfärligt när någon bränner en koran och bör hängas för det
Citera
Medlem
Citat:

Nja 30 år är nog lite hårt, sen finns det inte ens i straffskalan. Räcker nog med böter speciellt när det gäller dockan.
Citera
2026-02-22, 17:28
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Kriminella vänsteraktivister har alltså riktat hot mot ministrarna Dousa och Forsell där man har målat Hitler-ansikten på äpplen och placerat dessa vid ministrarnas bostäder. 99.9 procent av alla poliser/krimenologer hade såklart fördömt detta, men inte GW inte. Den dementa trötta gubben uttalar offentligt om att han stöttar deras hot mot ministrarnas familjer och att han är beredd att betala de kriminellas rättegångskostnader.

Utrikesminister uttalar sig om detta: ”Leif GW Persson har alltför ofta visat prov på bristande omdöme. Att han nu ställer sig bakom misstänkta gärningsmän som genomför hotfulla aktioner mot politiker vid deras hem är att passera en skarp gräns”, skriver Malmer Stenergard på X.

”Som en offentlig person som uttalar sig i rättsfrågor har Leif GW Persson ett särskilt ansvar att hålla sig till sak och inte hemfalla åt löst tyckande. Det ansvaret har han brustit i. I stället har han relativiserat hot som har lett till åtal mot två statsråd och deras familjer”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RjrJLW/leif-gw-persson-om-ministerhoten-stodjer-det-till-100-procent

Vad tycker ni om GW:s agerande? Märks att han börjar närma sig dödsbädden och att hjärnan är på väg att tackla av fullständigt.

Det är nog dags att sluta ge honom mer utrymme i media så att han inte ger någon farlig person sjuka tankar som är ännu värre än detta.

Jag tycker personligen att det är värre att en partiledare (Åkesson) vill att hans parti ska betala såväl böter, skadestånd som rättegångskostnader för en förtalsdömd person (Sara Nilsson).

Jag läser nu i Aftonbladet att Åkesson säger "Nu är det väl ändå dags att låta GW gå i pension?" Det säger alltså en politiker som tänker använda partikassan till förmån för en dömd brottsling!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lnV7E7/akesson-och-malmer-stenergard-dundra-mot-gw-ga-i-pension

Nu är det väl ändå dags att Åkesson går i pension...eller?

Dessutom förstår jag inte hur en korg med äpplen som någon kladdat på kan räknas som ett hot! Det måste väl ändå ligga inom yttrandefrihetens gränser att visa att man tycker att en politiker i regeringen påminner om en nazist?!
Framförde äppelmannen några konkreta hot mot ministern? Om inte, så förstår jag inte hur äppelmannen ska kunna fällas för hot!
Senast redigerad av pestloppan 2026-02-22 kl. 18:10.
Citera
2026-02-22, 17:28
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Du måste alltså ha en text för att det ska uppfattas som hot för dig? En yxa i dörren behöver inte vara ett hot. Kan ju vara någon som tappat den när de var på väg för att hämta en julgran

Gör dig inte dummare än du är, det blir bara plågsamt...
Citera
2026-02-22, 17:30
Avstängd
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det är inte äpplena i sig som är hotet, utan att ta sig in till en ministers bostad.

Fruktkorgen lämnades väl utanför ministerns bostad.
Citera
2026-02-22, 17:30
Medlem
Jag har gillat GW förr. Men inte längre. Hans politiska åsikter är hårresande fel!
Citera
2026-02-22, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Skulle knappast kalla Hitleransikten på äpplen för hot. Mer kritik. Och ministrarna har ju livvaktsskydd dygnet runt.

Fast nu har man sökt upp ministrarna i deras hem och det var ju inte bara Hitleräpplen utan en IS-docka med ett avhugget huvud i handen.
Citera
Medlem
Zoologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Kriminella vänsteraktivister har alltså riktat hot mot ministrarna Dousa och Forsell där man har målat Hitler-ansikten på äpplen och placerat dessa vid ministrarnas bostäder. 99.9 procent av alla poliser/krimenologer hade såklart fördömt detta, men inte GW inte. Den dementa trötta gubben uttalar offentligt om att han stöttar deras hot mot ministrarnas familjer och att han är beredd att betala de kriminellas rättegångskostnader.

Utrikesminister uttalar sig om detta: ”Leif GW Persson har alltför ofta visat prov på bristande omdöme. Att han nu ställer sig bakom misstänkta gärningsmän som genomför hotfulla aktioner mot politiker vid deras hem är att passera en skarp gräns”, skriver Malmer Stenergard på X.

”Som en offentlig person som uttalar sig i rättsfrågor har Leif GW Persson ett särskilt ansvar att hålla sig till sak och inte hemfalla åt löst tyckande. Det ansvaret har han brustit i. I stället har han relativiserat hot som har lett till åtal mot två statsråd och deras familjer”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RjrJLW/leif-gw-persson-om-ministerhoten-stodjer-det-till-100-procent

Vad tycker ni om GW:s agerande? Märks att han börjar närma sig dödsbädden och att hjärnan är på väg att tackla av fullständigt.

Det är nog dags att sluta ge honom mer utrymme i media så att han inte ger någon farlig person sjuka tankar som är ännu värre än detta.

Konstig kropp den här GW. Han tycker att det är ok att aktivisten säger sin åsikt mot politikerna genom att placera ut blodiga dockhuvuden och äpplen med Hitler mustasch. Då är det alltså rätt för ex mig att agera på liknande sätt mot aktivisten eftersom jag inte håller med honom.

Eller kommer kanske polisen efter mig då för att jag har hotat honom? Hoppas att GW hjälper mig också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Jag har aldrig sett Åkesson försvara grovt förtal i något annan sammanhäng än Saras. Förklara gärna hur du menar.
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Varför lägger han inga förslag om detta i riksdagen? Det är landets lagstiftande församling och han är en av de utvalda att få sitta där med makt att styra över våra liv. Varför uppmuntrar han då lagtrots? Får alla välja vilka lagar man vill respektera, eller är det en exklusiv rättighet för SD:s partiledare?
Den svenska förtalslagstiftningen avviker jämfört med de flesta andra länder då det kan utgöra förtal att berätta sådant som är sant. I andra länder krävs som regel att man berättar något som är osant för att kunna dömas för förtal. Vill minnas att SD kritiserat det här förut och nu säger regeringen+SD att de vill se över lagstiftningen med avseende på Dumpen-fallet:
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/V692vJ/vi-ar-skyldiga-barnen-att-fa-stopp-pa-pedofilerna

Notera att jag aldrig försvarade att Åkesson swishade pengar i Dumpen-fallet, kan själv tycka att det är tveksamt. Däremot menar jag att han inte är en hycklare på samma sätt som GW genom att han är konsekvent i sina åsikter.
Citera
2026-02-22, 17:35
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ILoveKnark
Nä precis, konsten är fri - Hur är små hitlerfigurer på små äpplen att tolka som hotfullt?

Fattar du verkligen inte det?
De ligger ju där för att skrämmas.
Ingen blir rädd för ett äpple målat som Hitler.
Ligger det utanför ens dörr är det obehagligare.

/VV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in