2026-02-22, 17:37
Avstängd
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Jag förstår att du är förbannad på politikerna. Även jag är långt ifrån nöjd, men du och jag har inte samma uppfattning om vad en fredshandling är.

Det här är inget påhopp, utan ett konstaterande från min sida:

Ditt resonemang (som majoriteten delar) är anledningen till att vi alla är offer till ett gäng sociopater som får auktoritet till att begå kriminella handlingar och förstöra våra liv. De har inget att vara rädda för och sociopater förstår inte moral.
Citera
2026-02-22, 17:38
Medlem
Kundalinis avatar
Yttrandefrihet är en sak. Trakasserier och hot något helt annat. Leif GW har tappat det.
Citera
2026-02-22, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Åkesson hjälper en som avslöjar pedofiler medan GW Persson en person som hotar politiker.

Åkesson hjälper en dömd person, som tänker fortsätta begå brott, med straffet. Politiker ska stifta lagar om de tycker lagarna är fel. De ska inte motarbeta dem på andra sätt bara för de tycker de är fel.

GW hjälper en person som hotas att få sin yttrandefrihet inskränkt. Personen är ännu inte dömd.
Citera
2026-02-22, 17:40
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Gör dig inte dummare än du är, det blir bara plågsamt...

Men det är ok för dig att göra dig dummare än du är? Du låtsas som att det är harmlösare än vad det är att någon tar reda på en adress till en politiker och lämnar sånt som uppfattas som hotfullt. Att ens bege sig hem till någon ser jag direkt som ett hotfullt beteende/stalking
Citera
2026-02-22, 17:40
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp
Fast nu har man sökt upp ministrarna i deras hem och det var ju inte bara Hitleräpplen utan en IS-docka med ett avhugget huvud i handen.

Inget hot det heller. Och ministrarna har som sagt livvaktsskydd dygnet runt. Sannolikheten att något skulle hända dem är obefintlig. De enda ministermord vi haft i Sverige var sådana där livvakterna inte fanns på plats.
Citera
2026-02-22, 17:41
Medlem
Zoologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Tänk dig när Dousa vaknar på morgonen och ska gå iväg med barnet till förskolan och så ligger det massa Hitler-ansikten utanför dörren. Klart som fan det är en väldigt obehaglig situation.

Tycker faktiskt det är helt sjukt det GW gör här. Var tvungen att gnugga mina ögon flera gånger, trodde inte det var sant det jag läste.

Ska sägas att jag gillade GW när han var yngre och piggare i huvudet men här tappade han mig fullständigt.

Det var väl Forssell som fick äpplena. Dousa fick det blodiga dockhuvudet som såg rätt scary ut, iaf för ett litet barn.
Citera
2026-02-22, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Man undrar vad som hände med GW för några år sedan. Han bytte helt inställning till saker och blev nån form av springpojke åt vänstern.
För de flesta som träffat honom är det uppenbart att han inte direkt har dagens sosse åsikter privat..

Jag tror att du har missat hur långt åt höger overtonfönstret har flyttat sig under de senaste 8-10 åren. GW är knappast mer vänster idag än han var för 20 år sedan, just frågor om yttrandefrihet, även när den tar aggressiva former, har varit en högerfråga i princip hela min livstid. Det är ju inte en slump att just flashback med en paroll om yttrandefrihet har blivit sverigest mest nazistbefolkade webbplats, där det är mer mainstream att skriva att invandrare borde avrättas pga hudfärg än att säga att kvinnor kanske ska ha mänskliga rättigheter.

Däremot har ju högern spårat ur totalt, barn ska i fängelse, personer oavsett ålder ska avlyssnas i hemlighet, vår kommunikation ska läsas, och säger vi emot så är det "förolämpning" vilket avskrädet såklart gjort olagligt. Högre straff, mer våld och mindre rättigheter, ovanpå detta ska befolkningen svältas ihjäl till varje pris, arbetsmarknaden ska sänkas, företagande ska bli tuffare, utbildningarna sämre och sjuk- och äldrevården kan vi ju helt glömma.
hela högerns politik är baserad på känslor, att se tuffa ut och leka alfahanne som nån jävla tonåring. Många av de lagändringar har dessutom prövats i andra länder med oönskvärda resultat, vilket experter har varnat för gång efter annan.
Denna typ av faktaresistenta populistiska politik hade varit helt otänkbar i Sverige för bara 10 år sedan, men liksom andra länder på väg ner i fascism så blundar de flesta i fårskocken.
Och nu sitter du här och flamsar om att GW skulle vara vänster för att han menar att äpplen med hitlerkarkatyrer inte utgör ett grovt hot.

Skrattretande och tragiskt.
Citera
2026-02-22, 17:42
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kockenutanarmar
Oklart om att det anses som hot att lämna äpplen som någon har ritat Hitler på.
Ungefär lika hotfullt som att flyga med drönare över Annika Strandhäll hus?
Citera
2026-02-22, 17:42
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Fruktkorgen lämnades väl utanför ministerns bostad.

Att någon fysiskt tagit sig till platsen för att lämna något är ju ett stalkingbeteende. Säg att det vore en tjej som får små paket lämnade vid dörren varje dag jag tror inte de alltid skulle uppfatta det som något trevligt
Citera
2026-02-22, 17:43
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Åkesson hjälper en dömd person, som tänker fortsätta begå brott, med straffet. Politiker ska stifta lagar om de tycker lagarna är fel. De ska inte motarbeta dem på andra sätt bara för de tycker de är fel.

GW hjälper en person som hotas att få sin yttrandefrihet inskränkt. Personen är ännu inte dömd.

Hur många tror du anser att Åkessons hjälp till en som avslöjar pedofiler är värre än dem som trakasserar folkvalda ministrar i deras hem?
Citera
2026-02-22, 17:45
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
För 15–20 år sedan blev man kallad rasist, nazist och brunskjorta för att man krävde konsekvensanalys kring bidragsturism och flykt från rättsprocesser. Mordhot och förföljelse var vardag. I dag skriker samma opinion om massutvisningar, kastrering och undantagslagar. Vi har gått från moralpanik åt ena hållet till moralpanik åt andra – utan principer, utan konsekvens.

Att Leif GW Persson säger sig vilja betala rättegångskostnader för misstänkta efter en politisk aktion får media att rulla med ögonen – men Sverigedemokraterna finansierar Dumpen rättegångskostnader utan ett ljud. Hyckleriet är bländande.

Vår nationella reflex är grundad i feministisk, passiv-aggressiv kultur. Sverige hyllar sig som världens första feministiska stat, men konsekvensanalys, proportionalitet och ansvar ersätts gång på gång med känslor, narrativ och kollektiv skuldbeläggning. (Tomtekukar)

GW har rätt: principer går före känslodrev, även om få vågar säga det.

Har du ens följt media i det sista? Hat ju skrivits en massa om Åkessons och dumpen. Bl a en inlaga av knarkare Bodström senast idag i Expressen.
Citera
2026-02-22, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
Det var väl Forssell som fick äpplena. Dousa fick det blodiga dockhuvudet som såg rätt scary ut, iaf för ett litet barn.

Du har rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in