2026-02-22, 12:44
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Den härliga fröken har uppmärksammats tillräckligt kan man tycka, en jävla massa insamlingar men köper att vi är skyldiga att pröjsa hennes behandling. Fast det är lite skumt att hon har tid med att jaga fula gubbar i Stockholm när hon borde ligga i sjuksängen i Soumi men det finns säkert en fantastisk förklaring om jag känner den damen rätt.

Kan inte Dumpen släppa dagens gamla fittmagnet lite tidigare? 1830 är så långt borta.

Åke skrev i den andra tråden att det börjar ramla in en hel del kamelryttare nu efter "samarbetet" med SD. Den smarte Prutt-Sara har lurat skjortan av Jimmie boy som får sina muslimer på Dumpen så länge han pröjsar och garanti på att ingen SD-politiker i typ Skäggetorp släpps på bloggen strax innan valet i höst, kommunisterna ligger däremot jävligt risigt till om dom har snuskgubbar i sina led. Ibland nämner Sara sitt marockanska ursprung för att gardera lite men i verkligen så har hon inte ens varit i Marocko men det är lite klämkäckt att nämna så media inte drar igång den skiten.
Tack för resumé! Man undrar ju i vilket tillSTÅND Sara är i. Det kansKe är pÅ plaTs med en insamlingsinSATS från vår s(L)Ida?
Citera
2026-02-22, 12:55
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
De tjejerna som ställde upp på de här vidrigheterna är barn som kommer från trassliga hemmiljöer och har flera diagnoser i bagaget. Min lilla undersökning på TikTok va enbart för att se om det verkligen förekommer att unga tjejer är med gubbar, och det fick jag bekräftat. Om någon tvivlar, titta när någon sänder live eller på deras stories på TikTok. En personlig gissning är att dom nya jaktmarkerna för gäddor är just på TikTok.
Gick du så långt att du kunde utesluta att det inte var fiskare du tvittrade med? Enda sättet att veta är att stämma träff, och om du gör det hur ska du då köpa dig fri. - Jag gjorde det bara för att se om det var ni, det köper inte Dumpen. Så förklara gärna hur du kunde bekräfta att det var barn. Jag vill gärna också se hur det ligger till men vill inte riskera att bli anklagad.
Citera
2026-02-22, 13:11
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Det enda jag kan hålla med om här, är att återfallspedofiler och fuckat up en gång är 2 vitt olika saker.

För det andra, jag personligen är emot Dumpen pga att dom orsakar oändligt mer skador än nytta. Däremot är jag för (massivt) att Polis skall få mer resurser och verktyg för att göra något konkret åt saken, då är vi dessutom inne på enbart nytta och 0 negativa effekter.
Även återfallsgäddorna kan bli onödigt triggade inför den andra omgången, de har säkert fått ont i magen av ångest. Smärtan i magen sitter nära det omtalade organet, genom att flytta- koncentrera smärtan dit så kan smärtan bli lättare att hantera, och vips så är tankarna igång igen. Och farbrorn kan då tänka, det kan ju inte bli så mycket värre, så.
Citera
2026-02-22, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Tack för resumé! Man undrar ju i vilket tillSTÅND Sara är i. Det kansKe är pÅ plaTs med en insamlingsinSATS från vår s(L)Ida?

Svårt att avgöra Saras till(stånd) men hon verkar kunna studsa upp ur sjukhussängen lite då och då, därmed inte sagt att hon simulerar. Jag har för fan satt in pengar till hennes behandling och så ser man att hon är vid Stureplan när hon egentligen borde ligga nerbäddad. Alla män skulle vilja krypa ner där det behövs.

Denna marockanska pudding har lite att förklara
Citera
2026-02-22, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Vad du säger är egentligen logiskt. Ditt exempel med homosexuella var ett bra exempel. Även om det är skillnad. I detta fall så avkriminaliserars inte förtal. Lagen ändras, så att vissa saker faller utanför. Förutsagt att det går igenom.
Har svårt att se att det skulle göra någon skillnad.

Citat:
Här går det ju att tolka på bägge sätt vid en uppdatering utav en lag.
Men jag antar att det betyder åtal väcks för den gamla men dom bestäms för den nya.
Jag tolkar den helt enkelt som att den nya lagen gäller så fort den är till fördel för den tilltalade.

Citat:
Hänger inte rinktigt med vad du menade med min tveksamhet om det kan vara förtal.
Du skrev "Dock tveksam om det kan röra brott som förtal"
Citera
2026-02-22, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Har svårt att se att det skulle göra någon skillnad.

Jag tolkar den helt enkelt som att den nya lagen gäller så fort den är till fördel för den tilltalade.

Du skrev "Dock tveksam om det kan röra brott som förtal"
Aha, ska jag va ärlig har huvudet varit lite snurrigt i helgen så hade glömt bort vad jag skrev.

Tror jag menade de för att förtal är ett ärende kränkningabrott och direkt emot en person.
Ungefär som att någon blir brutalt misshandlad och underrättegången så ändras lagen så slagsmål inte är brottsligt. Så gärningspersonen kommer undan.

Sedan är det ju aspekten av alla nivåer för förtal och dessrättegång. Visst, det är tryckfeihet så jury kommer fria ifrån förtal oavsett högst troligt. Om domstol säger gamla lagen gäller kommer jury troligen döma efter nya.

Det är ett komplicerat mål. Känns fel att hon enligt lag skall komma undan med tanke på storleken av hennes brott och medvetenheten.

Alla anhöriga som råkat illa ut och anhöriga som blivit av med sina nära helt i bortfall.
Men som också sagt regeringen pratar om dömda så kommer inte påverka ändå och att straffet ändras kommer bara påverka nya brott.
Citera
2026-02-22, 15:34
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Ja, det är märkligt. Jag är helt övertygad om att sidan inte kommer leva för evigt av den anledningen. Sen när, det är det ingen som vet. Att Sara avlider är ett sätt, ett annat är EU/GDPR som bör komma med sin dom relativt snart kan man tycka (som slår undan benen på utgivningsbevis).

Alternativt att stämningen av VH får följdeffekter som sätter igång något. Men att den kommer försvinna är jag övertygad om.

Regeringen och framförallt SD är hysteriskt 100% för maximerade uthängningar på Dumpen, Lexbase etc. Jag tror dom kommer fixa något så allt får vara kvar. Och vanliga uthängda privatpersoner orkar inte kämpa med stämmningar, det blir bara mediafokus och mer uthängning. De flesta vill ligga lågt och kunna jobba. Vad tror du?
Citera
2026-02-22, 15:53
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-and-Y
Regeringen och framförallt SD är hysteriskt 100% för maximerade uthängningar på Dumpen, Lexbase etc. Jag tror dom kommer fixa något så allt får vara kvar. Och vanliga uthängda privatpersoner orkar inte kämpa med stämmningar, det blir bara mediafokus och mer uthängning. De flesta vill ligga lågt och kunna jobba. Vad tror du?
Vi vet inte utfallet från EU. Men SD får leka superhjältar om dom vill, även dom får vika sig för EU.

Hur det påverkar Dumpen återstår att se, men ryker utgivningsbevis som ursäkt så blir det fritt fram för vanlig åklagare. Överlag svårt att sia i.
Citera
2026-02-22, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Det och Discord, som kommer lägga in åldersverifiering nu i mars på kanaler som riktar sig till vuxna (men det gör nog inte så mycket). Men över huvud taget så är det på plattformar som uppmuntrar till parasocialitet som är det stora problemet - kolla på sociala medieprofiler som är poppis bland unga och se hur åldersblandningen i deras sociala medier-kanaler ser ut.

Oavsett så tror jag inte problemet ligger i att fjortis-Lisa registrerar sig på Knullkontakt och bestämmer sig för att aggressivt ragga på varselväst-Fredrik.

Att Dumpen behöver ragga så extremt aggressivt på bottenskrapet dvs feta äldre män väcker en del frågor eftersom det skall vara så vanligt enligt Dumpen. Skulle det komma en kuk farande med farfar som avsändare så tar man bort honom, frågor på det? Dumpen har dock justerat lite i den annars naturliga gången och påstår oförskämt att fjortisarna raggar tillbaks.

Man fick ju lära sig om fula gubbar i grundskolan och så skötte alla det utan knullkontakt men nu är det snarare tal om fula fjortisar även om det är Saras akademiker bakom spakarna som skriver skiten.
Kollade det feta mongot med en syrgasväska inkopplad och Dumpen kallade ändå honom "snygg" i chatten, driver Dumpen med oss för det här är inte rimligt?
Citera
2026-02-22, 16:31
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Att Dumpen behöver ragga så extremt aggressivt på bottenskrapet dvs feta äldre män väcker en del frågor eftersom det skall vara så vanligt enligt Dumpen. Skulle det komma en kuk farande med farfar som avsändare så tar man bort honom, frågor på det? Dumpen har dock justerat lite i den annars naturliga gången och påstår oförskämt att fjortisarna raggar tillbaks.

Man fick ju lära sig om fula gubbar i grundskolan och så skötte alla det utan knullkontakt men nu är det snarare tal om fula fjortisar även om det är Saras akademiker bakom spakarna som skriver skiten.
Kollade det feta mongot med en syrgasväska inkopplad och Dumpen kallade ändå honom "snygg" i chatten, driver Dumpen med oss för det här är inte rimligt?
Det är produktion och inget annat. Hur realistiskt det är spelar ingen roll alls. Det är därför Dumpen i praktiken inte gör någon nytta överhuvudtaget, men dom orsakar extrema skador.

Bara ett mirakel att inte fler fattar det.. dom stora nätverken och dom faktiska problemen, det skiter Dumpen totalt i.
Citera
2026-02-22, 16:47
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-and-Y
Man får själv se till att man inte hamnar på sidor som Dumpen och Lexbase.
Så enkelt är det. Man kan inte skylla på andra.
Citera
2026-02-22, 18:24
Medlem
Ankan-mannens avatar
Lite kul att konstatera att ibland duger det och ibland duger det inte. Jimmy har öppnat pandoras ask för att rikingar betala rättegången för personer som har samma åsikt.

Det är högst opassande tycker justitieministern att en känd omtyckt erfaren kriminolog har åsikt mot en åtalad meningsmotståndare, en motståndare som har gjort en kraftig markering mot politiken, och politikerna. För svenskarna är Leif G W ett orakel och de flesta lyssnar och tar in hans åsikt, känt att han inte alltid är älskad av alla som får sig en eller två kängor. Leif behöver inte smöra, han har auktoritet och de som kritiserar honom hamnar i bajstunnan. Så vill ingen bli sedd.

Men då märkligt att justitiehonan (elak och förnedrande kommentar, avsiktligt) inte nämner ett ord om att just en samarbetspolitiker just har gjort samma sak alldeles nyligen. Säger man A får man säga B brukar man säga. När nämner hon rikingen Jimmys agerande, när säger hon B.

Fast nu var det inte Jimmys egna pengar, utan skattebetalarnas, som är till för att partiet ska kunna existera, undra vem på kansliet får gå för att spara.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RjrJLW/leif-gw-persson-om-ministerhoten-stodjer-det-till-100-procent
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in