2026-02-22, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Stämmer bra. Om förtalslagen ändras (vilket ändå tar tid), så står förtal mot då 1000+ män fast. Det går trots allt inte lagstifta bort av nämnda anledning, även om majoriteten tror att då är det lugnt.

Det som jag personligen undrar, av 741 ytterligare män, är det verkligen ingen som följt 342s exempel? Alla är inte bönder, många är högutbildade och vet definitivt vad som gäller / har kontakter m.m.
Tror det finns många anledningar. Lagen har inte vunnit lagakraft och skulle överklagas.
Sedan finns det inget att hämta utan skulle isf vara för att bli avpublicerade vilket inte skett än för 342. Utan snarare tvärt om hon kastade mer skit på honom.

Sedan finns det risker med åtalet. Det gick för 342. Betyder inte att det går för andra under andra omständigheter. Speciellt nu när hon har sin nya advokat.
Citera
2026-02-22, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Det är helt bisarrt att flickor låter sig knulls i prutten av gamla pervogubbar för red bull och cigaretter. Trots det lyckas ändå Lolitaflickorna i Dumpens chattloggar ändå sälja sig ännu billigare, ibland helt gratis eller ibland en tallrik med pannkakor och grädde.

Det kanske är inflationen, barnfattigdomen och de stigande matpriserna som driver ned timtaxan på "sex med liten fjortis"? Dock borde ju inte ens den mest desperata fjortis ställa upp på att bli knullad i röven gratis, som nyligen i Malmö. Men vem vet? Hon kanske behövde rensa stolgången och hade svårt att få ihop pengar till stolpiller? Då är det ju tur att det finns byfånar från Dumpen som står med kuken i givakt.

Haha ja exakt så är det. Är ändå lite förvånad över att Dumpens fjortisar är sexgalningar men samtidigt oskulder. Dumpen skrev till en dubbelgädda att det är svårt att vara dålig på att suga kuk, var tvungen att dubbelkolla så jag läste rätt. Drar man iväg något sånt till en runkgubbe så får man fan skylla sig själv när han kontrar.
Sara ger sken av att fjortisarna chattar om ponnys lite oskyldigt i nån jävla chatt men så fort Benny 76 visar sig går samtalet snabbt över till sex.
Dumpen har haft över fem år på sig att presentera en fällande dom där det framgår tydligt att offret dragit igång gubben och tjatat om knull samt gett tummen upp till hans kuk.

Skulle säga att det blivit inflation på gamla vrak bland Sveriges fjortisar, kan vara grupptrycket som påverkar för man vill ju inte vara utanför så därför skaffar man sig en egen gammal runkgubbe eftersom tjejkompisarna i högstadiet gör det. Tycker synd om killarna som går i högstadiet år 2026 in Schweden.

Vilket jävla utbud Dumpen ordnat för gubbarna online, dubbelhakor mm är inga problem utan man blir kallad snygg av den kåte fjortisen. Vad fan hände liksom men ok vi säger väl det då.
Citera
2026-02-22, 09:59
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Tror det finns många anledningar. Lagen har inte vunnit lagakraft och skulle överklagas.
Sedan finns det inget att hämta utan skulle isf vara för att bli avpublicerade vilket inte skett än för 342. Utan snarare tvärt om hon kastade mer skit på honom.

Sedan finns det risker med åtalet. Det gick för 342. Betyder inte att det går för andra under andra omständigheter. Speciellt nu när hon har sin nya advokat.
Sant, det är bättre att förbli bortglömd (vilket dom flesta är rätt snabbt, om det inte är något extremt).

Då är det nog enklare att driva det i grupptalan och/eller skäl för få bort Dumpen helt. Det öppnar ändå lite olika dörrar. Men kräver ändå ett visst antal med driv. Det är helt enkelt många frågetecken kvar. Tiden får utvisa helt enkelt, men det är svårt att inte fundera på vad som pågår i det tysta - om något.
Citera
2026-02-22, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Lagtext med fetning om undantag:

Exempel på detta kan vara exempelvis tillfälliga restriktioner under en pandemi.

Beror på vilken syn man har på det. Personligen är jag av uppfattningen att lagen är ett verktyg och inget självändamål. Om man kommer på att en lag är hål i huvudet och att gärningen helt enkelt inte bör vara straffbelagd så tycker åtminstone jag att det blir rätt knasigt att döma för det, för det enda fel du har gjort då är ju faktiskt att inte respektera lagen.

Ta till exempel när homosexualitet avkriminaliserades. Hade du tyckt att det efter den avkriminaliseringen hade varit rätt att kasta alla som bevisligen bögat innan dess i fängelse? Samma sak kan sägas om när förbudet mot försäljning och information om preventivmedel avskaffades. Hädelse var också förbjudet förr.

En annan aspekt är att lagändringen kan ha kommit till för att man i efterhand insåg att den helt enkelt var helt felaktigt formulerad utifrån sitt syfte. Fylleri på allmän plats var förbjudet förr. Sen ändrade man totalt fokus här och började betrakta det hela som något som man ska få vård för och inte straff. Vore ju rätt konstigt att fälla folk som varit fulla på allmän plats innan lagändringen.

Jag håller med om att det är väldigt vanskligt att få varna för dömda som man vill, men skulle man göra den ändringen så är det inte konstigt om de som gjort detta innan ändringen går fria.

Men som du säger så lär det inte påverka Sara nämnvärt om ändringen handlar om det du säger, dvs att man ska få varna för folk som är dömda.

Vad är det som gör dig tveksam till att det kan gälla förtal?
Vad du säger är egentligen logiskt. Ditt exempel med homosexuella var ett bra exempel. Även om det är skillnad. I detta fall så avkriminaliserars inte förtal. Lagen ändras, så att vissa saker faller utanför. Förutsagt att det går igenom.

Citat:
Straff skall bestämmas efter den lag som gällde när gärningen företogs. Gäller annan lag när dom meddelas, skall den lagen tillämpas
Här går det ju att tolka på bägge sätt vid en uppdatering utav en lag.
Men jag antar att det betyder åtal väcks för den gamla men dom bestäms för den nya.

Sedan är det ett komplexed ärende även om dom inte skullebehövas lär hon falla på nakenbilder.
Det är bara försvarligheten som förändras så hon skall ändå klara sanningen med. Men hon lär aldrig klara försvarligheten med dessa nakenbilder. Så då får hon ändå inte pröva sanningen.
Dessutom blir ju lagen strängre med tanke på att de tar bort böter. Så om ändringen sker bör hon ändra sitt sätt att lägga upp.

Hänger inte rinktigt med vad du menade med min tveksamhet om det kan vara förtal.
Men överlag kommer ändring av förtal så som det diskuteras vara en hal backe som kommer leda till konsekvenser man inte förutsatt. Förtal är mycket bra som den är. Det är i linje med samhället och personers rätt att kunna avtjäna sitt straff. Undra hur poppis Dumpisarna hade varit om deras domar kommit ut.

Det känns också som att det strider emot pågående ärende gällande lexbase.
Då med utgivningsbevis får man inte dela domar men utan är det ok ungefär.
Citera
2026-02-22, 10:28
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Tror du verkligen på det där själv?

Ja det tycker jag är ett rimligt antagande, men förstår att det inte välkomnas om man är emot Dumpen på alla sätt och vis och lider av post Gäddsyndrom. Och som många undrar över att varför måste dom lägga ut bilder på Gäddornas kukar och allt annat perverst som dom bifogar är för att dom vill visa vad det är för äckliga saker som Gäddorna skickar till dom underåriga. Men jag tycker det är viktigt att vi alla kan vara överens om att Sara och Patrik har räddat tiotusentals barn från övergrepp och statyer av dom bör upprättas i alla städer där Gäddor har ertappats .Gipsy kan starta en hyllnings sida om sin stora kärlek Sara samt idol Patrik Sjöberg. Själv ska jag börja undersöka möjligheten över en lag om kirurgisk kastrering samt Lobotomi av återfalls pedofiler.
Citera
2026-02-22, 10:48
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Protonic75
Ja det tycker jag är ett rimligt antagande, men förstår att det inte välkomnas om man är emot Dumpen på alla sätt och vis och lider av post Gäddsyndrom. Och som många undrar över att varför måste dom lägga ut bilder på Gäddornas kukar och allt annat perverst som dom bifogar är för att dom vill visa vad det är för äckliga saker som Gäddorna skickar till dom underåriga. Men jag tycker det är viktigt att vi alla kan vara överens om att Sara och Patrik har räddat tiotusentals barn från övergrepp och statyer av dom bör upprättas i alla städer där Gäddor har ertappats .Gipsy kan starta en hyllnings sida om sin stora kärlek Sara samt idol Patrik Sjöberg. Själv ska jag börja undersöka möjligheten över en lag om kirurgisk kastrering samt Lobotomi av återfalls pedofiler.
Det enda jag kan hålla med om här, är att återfallspedofiler och fuckat up en gång är 2 vitt olika saker.

För det andra, jag personligen är emot Dumpen pga att dom orsakar oändligt mer skador än nytta. Däremot är jag för (massivt) att Polis skall få mer resurser och verktyg för att göra något konkret åt saken, då är vi dessutom inne på enbart nytta och 0 negativa effekter.
Citera
2026-02-22, 10:49
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är när man läser sådant här som man blir övertygad om att Dumpen behövs.
Varför? För att fjortisar annars hade bjudit hem gubbar som rövknullar dem, utan att gubbarna ens behöver betala för nöjet? Trot du att det är så det går till? Gubbarna behöver inte ens erbjuda lite vaselin som lindring. Vilken fjortis i verkliga livet hade inte ens efterfrågat detta om hon nu i övrigt tyckte att det var spännande att bjuda hem en gubbe som ska rövknulla henne?

Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Men nu handlade det inte om dumpens gäddor.
Ok, då är det en annan sak.

Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Så klart du har. Det hände på TikTok?
Problemet med folk som säger saker på Tiktok är att det kan vara hittepå av alla möjliga anledningar. Det kan handla om att man vill trolla, ha uppmärksamhet och annat. Jag säger inte att det inte kan ha hänt, men samtidigt vet vi ju från Dumpen att det finns gott om mytomaner ute i landet.

Citat:
[...] som många undrar över att varför måste dom lägga ut bilder på Gäddornas kukar och allt annat perverst som dom bifogar är för att dom vill visa vad det är för äckliga saker som Gäddorna skickar till dom underåriga.
Borde inte då alla lättklädda och nakna bilder som skicka till gäddorna också redovisas, så att det blir rättvist? Nu får ju läsarna en kraftigt vinklad bild av chattarna där man får intrycket av att kukbilder skickas åt ena hållet utan att något naket kommer tillbaka. Så verkar det ju dock inte vara, om man synar chattloggarna lite närmre.

Oavsett vilket så ser jag inte heller varför man måste redovisa högupplösta bilder på kukarna. Kan man inte bara pixla/blurra dem alternativt skriva att gäddan har skickat en kukbild? Jag kan inte se något annat skäl till detta än att man vill att läsarna ska bli provocerade över att en gädda skickar en kukbild till vad de tror är ett värnlöst litet barn. De sentimentala känslorna ska manipuleras till max, nästan till en nivå där folk ska tycka lika synd om de fiktiva flickorna som när man läser H.C. Andersens Flickan med svavelstickorna. Fast i dagens version blir det väl Flickan med nakenbilderna.
Citera
2026-02-22, 10:52
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Oavsett vilket så ser jag inte heller varför man måste redovisa högupplösta bilder på kukarna. Kan man inte bara pixla/blurra dem alternativt skriva att gäddan har skickat en kukbild? Jag kan inte se något annat skäl till detta än att man vill att läsarna ska bli provocerade över att en gädda skickar en kukbild till vad de tror är ett värnlöst litet barn. De sentimentala känslorna ska manipuleras till max, nästan till en nivå där folk ska tycka lika synd om de fiktiva flickorna som när man läser H.C. Andersens Flickan med svavelstickorna. Fast i dagens version blir det väl Flickan med nakenbilderna.
Ja, det är märkligt. Jag är helt övertygad om att sidan inte kommer leva för evigt av den anledningen. Sen när, det är det ingen som vet. Att Sara avlider är ett sätt, ett annat är EU/GDPR som bör komma med sin dom relativt snart kan man tycka (som slår undan benen på utgivningsbevis).

Alternativt att stämningen av VH får följdeffekter som sätter igång något. Men att den kommer försvinna är jag övertygad om.
Citera
2026-02-22, 11:39
Medlem
Citat:

Den härliga fröken har uppmärksammats tillräckligt kan man tycka, en jävla massa insamlingar men köper att vi är skyldiga att pröjsa hennes behandling. Fast det är lite skumt att hon har tid med att jaga fula gubbar i Stockholm när hon borde ligga i sjuksängen i Soumi men det finns säkert en fantastisk förklaring om jag känner den damen rätt.

Kan inte Dumpen släppa dagens gamla fittmagnet lite tidigare? 1830 är så långt borta.

Åke skrev i den andra tråden att det börjar ramla in en hel del kamelryttare nu efter "samarbetet" med SD. Den smarte Prutt-Sara har lurat skjortan av Jimmie boy som får sina muslimer på Dumpen så länge han pröjsar och garanti på att ingen SD-politiker i typ Skäggetorp släpps på bloggen strax innan valet i höst, kommunisterna ligger däremot jävligt risigt till om dom har snuskgubbar i sina led. Ibland nämner Sara sitt marockanska ursprung för att gardera lite men i verkligen så har hon inte ens varit i Marocko men det är lite klämkäckt att nämna så media inte drar igång den skiten.
Senast redigerad av Gipsy-tears 2026-02-22 kl. 11:43.
Citera
2026-02-22, 12:00
Medlem
Citat:
Varför? För att fjortisar annars hade bjudit hem gubbar som rövknullar dem, utan att gubbarna ens behöver betala för nöjet? Trot du att det är så det går till? Gubbarna behöver inte ens erbjuda lite vaselin som lindring. Vilken fjortis i verkliga livet hade inte ens efterfrågat detta om hon nu i övrigt tyckte att det var spännande att bjuda hem en gubbe som ska rövknulla henne?

Ok, då är det en annan sak.

Problemet med folk som säger saker på Tiktok är att det kan vara hittepå av alla möjliga anledningar. Det kan handla om att man vill trolla, ha uppmärksamhet och annat. Jag säger inte att det inte kan ha hänt, men samtidigt vet vi ju från Dumpen att det finns gott om mytomaner ute i landet.

Borde inte då alla lättklädda och nakna bilder som skicka till gäddorna också redovisas, så att det blir rättvist? Nu får ju läsarna en kraftigt vinklad bild av chattarna där man får intrycket av att kukbilder skickas åt ena hållet utan att något naket kommer tillbaka. Så verkar det ju dock inte vara, om man synar chattloggarna lite närmre.

De tjejerna som ställde upp på de här vidrigheterna är barn som kommer från trassliga hemmiljöer och har flera diagnoser i bagaget. Min lilla undersökning på TikTok va enbart för att se om det verkligen förekommer att unga tjejer är med gubbar, och det fick jag bekräftat. Om någon tvivlar, titta när någon sänder live eller på deras stories på TikTok. En personlig gissning är att dom nya jaktmarkerna för gäddor är just på TikTok.
Citera
2026-02-22, 12:09
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
De tjejerna som ställde upp på de här vidrigheterna är barn som kommer från trassliga hemmiljöer och har flera diagnoser i bagaget. Min lilla undersökning på TikTok va enbart för att se om det verkligen förekommer att unga tjejer är med gubbar, och det fick jag bekräftat. Om någon tvivlar, titta när någon sänder live eller på deras stories på TikTok. En personlig gissning är att dom nya jaktmarkerna för gäddor är just på TikTok.

Det och Discord, som kommer lägga in åldersverifiering nu i mars på kanaler som riktar sig till vuxna (men det gör nog inte så mycket). Men över huvud taget så är det på plattformar som uppmuntrar till parasocialitet som är det stora problemet - kolla på sociala medieprofiler som är poppis bland unga och se hur åldersblandningen i deras sociala medier-kanaler ser ut.

Oavsett så tror jag inte problemet ligger i att fjortis-Lisa registrerar sig på Knullkontakt och bestämmer sig för att aggressivt ragga på varselväst-Fredrik.
Citera
2026-02-22, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975

Saras guardian angels online finns på TikTok och skickar ungarna till Dumpen.se där kukar inte är en bristvara, känns kontraproduktivt men det är ju tanken som räknas. Hur fan får Dumpen ihop detta? Det är däremot jävligt underhållande vilket våra vänner ska veta. Dumpen är liksom fel person på skitgörat men givetvis skall dom ha lite cred trots att något konkret saknas men kan inte sätta fingret på det.

Det ser mörkt ut för Dumplingarnas jobbmöjligheter så några år till med Dumpen får svenska folket räkna med, lite skandaler, slafs, runkgubbar, bråk med media men fy fan vad kul det är. Dumpen är liksom ADHD på steroider i motvind och hon som styr är så jäkla fin och cool.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in