2026-02-22, 15:11
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Johan Forsell är en obehaglig figur. Bara uniformen som fattas. Det är väl det som ”äpplehatet” vill visa. Helt i linje med yttrandefriheten i vårt land.
Han är en snöflinga, terrorfinansiering är ett grovt brott.
Riksdagen skickar varje dag ut sina terrorstyrkor för att trakassera fredliga medborgare i sina hem för betydligt mindre "brott" än grov terrorfinansiering som Forsell borde sitta fängslad för.

Befolkningen i Syrien har inte heller mycket att säga till om när Forsells kompisar knackar på för att begå etnisk rensning.

Forsell borde "man-up" och ställa sig och heila istället för att böla som en skolflicka.
Jag försvarar inte att man hotar politiker, gärningsmannen förtjänar ett straff om han hotat politiker men att skrika som en stucken gris för att man får utstå lite "spott och spe" när man med största sannolikhet gjort sig skyldig till grov terrorfinansiering och haft fredagsmys med Al-Qaida är inte tillräckligt snyggt för att komma från "Sveriges snyggaste politiker".
Som du säger, en SS-uniform från Hugo Boss hade passat bättre!
Citera
2026-02-22, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
När en professor uttrycker sin ståndpunkt är det inte "löst tyckande." Det är en kvalificerad bedömning.

Nja GW är expert på mycket men inte på yttrandefrihet. Och jag håller med honom i fallet med äpplena. Dockan kanske.
Citera
2026-02-22, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Rubrik förtydligad då det har invänts, att den åtalade inte ska beskrivas som "kriminell" före en fällande dom.

Utgången rubrik: GW vill betala rättegångskostnader till kriminella - Stenergard svarar

/Moderator

Tack.

Kan du vara snälla och lägga till att det har placerats en docka med låtsaskniv och avhugget huvud utanför Dousas bostad. Det missade jag att skriva i min text.
Citera
2026-02-22, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Han har rätt att yttra sig, det är väl ingen som har anmält honom för det uttalandet eller? Däremot kan man tycka att han ser ut som en jävla byfåne när han går och säger att han tänker betala rättegångskostnader till en person som placerat Hitleräpplen och dockor med knivar utanför 2 barnfamiljer.

Det har du rätt i. Men jag utnyttjar min rätt att säga att du har fel. Yttrandefrihet är det värt att kämpa för även när idioter använder den. Sen regeringens stöd till HTS kan diskuteras och jag kan verkligen förstå varför man protesterar emot det. Sen tycker jag mer som regeringen i den frågan. Ge HTS en chans.
Citera
2026-02-22, 15:19
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Jo
Om man är allergisk mot äpplen
Eller har äppelfobi

Var det granatäpplen?
Citera
2026-02-22, 15:20
Medlem
Mailmanss avatar
Man undrar vad som hände med GW för några år sedan. Han bytte helt inställning till saker och blev nån form av springpojke åt vänstern.
För de flesta som träffat honom är det uppenbart att han inte direkt har dagens sosse åsikter privat..
Citera
2026-02-22, 15:24
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Tänk dig när Dousa vaknar på morgonen och ska gå iväg med barnet till förskolan och så ligger det massa Hitler-ansikten utanför dörren. Klart som fan det är en väldigt obehaglig situation.

Tycker faktiskt det är helt sjukt det GW gör här. Var tvungen att gnugga mina ögon flera gånger, trodde inte det var sant det jag läste.

Ska sägas att jag gillade GW när han var yngre och piggare i huvudet men här tappade han mig fullständigt.

Och andra sidan betalar ju SD böterna åt en kriminell hora, så ... Politikerna ska inte lipa, de är ju också helt dumma i huvudet.
Citera
2026-02-22, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Man undrar vad som hände med GW för några år sedan. Han bytte helt inställning till saker och blev nån form av springpojke åt vänstern.
För de flesta som träffat honom är det uppenbart att han inte direkt har dagens sosse åsikter privat..

Känner man GW så gillar han folk som stryker honom medhårs. Förmodligen blivit kränkt av någon i dagens regering som gjort honom rasande.

Han är lite som Trumpen där. Gullar man med honom så kommer han inte att käfta emot.
Citera
2026-02-22, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Personen som har anmält äpplena bör kanske söka psykologhjälp. Dockan kan jag möjligen se som ett hot. Men om det är det juridiskt vet jag inte. Det får en domstol avgöra.

Jimmy och SD ska hålla käften. De stödjer dumpen. GW stödjer rätten till yttrande frihet och då indirekt Flashback.

Sen är det ett problem med att en av fyra politiker känner sig hotade. Men lite äpplen ska man tåla.

Till sist tycker jag att det är bra med rättsfall som testar gränsen för yttrande frihet.

'
Varför det? Ska inte han ha rätt att yttra sig? Samtidigt har han rätt att stödja vem som helst.
Horungarna har ju infört "förolämpning mot tjänsteman". Skulle inte förvåna mig om dom använder detta för att förbjuda kritik mot politiker också. Man vill kraftigt höja alla straff, låsa in i förebyggande syfte, låsa in barn, avlyssna allt och alla, börja med kastreringar, osv. Sen kritiserar rasisterna andra diktatur länder samtidigt som ni hyllar dessa jävla psykopater? Vänta tills ni får fly undan Sverige och jobba som pizzabagare i Polen.
Citera
2026-02-22, 15:26
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Känner man GW så gillar han folk som stryker honom medhårs. Förmodligen blivit kränkt av någon i dagens regering som gjort honom rasande.

Han är lite som Trumpen där. Gullar man med honom så kommer han inte att käfta emot.

Exakt så är det, dansar man inte efter hans pipa blir det svårt att vara kvar nära honom.
Så du kan absolut ha rätt att de finns något mer bakom detta, som har med hans grandiosa ego att göra
Citera
2026-02-22, 15:32
Avstängd
TheJesuits avatar
Oklart hur äpplena bedöms, men den som levererade den blodiga dockan med avskuret huvud för Dousas barn och grannars barn att se när de gick till förskolan kommer att få fängelse. Ett långvarigt straff väntar.
Citera
2026-02-22, 15:32
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Och andra sidan betalar ju SD böterna åt en kriminell hora, så ... Politikerna ska inte lipa, de är ju också helt dumma i huvudet.
GW snodde idén av Jimmie helt enkelt. Dålig stil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in