2026-02-22, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PovelSvammels
Naej, inte riktigt.
I Forssells fall har MGM målat äpplen med Hitlermustasch och placerat i hans närområde.

Utanför Benjamin Dousas hem ställdes en docka med en låtsaskniv i ena handen och ett rödmålet dockhuvud i den andra.

Ännu obehagligare med en kniv inblandat. Kul för ungen att se det. Känns nog jättetryggt.

Borde väl räknas som hot eller med en halshuggen docka?
Senast redigerad av Kimma7 2026-02-22 kl. 15:07.
Citera
2026-02-22, 15:04
Medlem
Kan Åkesson tänka sig betala dumpen- rättegången
Så är detta en helt rimlig reaktion på det

Däremot har jag väldigt svårt att se en fällande dom. Då vi har yttrandefrihet i Sverige
Möjligtvis kanske ofredande, som brukar ge böter.
Men det är ändå en offentlig person. Som propagerar för yttrandefrihet

Jag trodde att ministrar hade larm, kameror och stängsel
Vi lever i en allt mer hotfull omvärld
Citera
2026-02-22, 15:05
Medlem
Glödskals avatar
Äpplena är inga jävla hot.
Citera
2026-02-22, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Kan Åkesson tänka sig betala dumpen- rättegången
Så är detta en helt rimlig reaktion på det

Däremot har jag väldigt svårt att se en fällande dom. Då vi har yttrandefrihet i Sverige
Möjligtvis kanske ofredande, som brukar ge böter.
Men det är ändå en offentlig person. Som propagerar för yttrandefrihet

Jag trodde att ministrar hade larm, kameror och stängsel
Vi lever i en allt mer hotfull omvärld

Kanske inte brottsligt men ändå ett jäkligt obehagligt beteende, som GW känner sig manad att gå ut i media och försvara. Rätt smaklöst att försvara Hitlerfigurer och dockor med knivar även om det inte skulle vara brottsligt.
Citera
2026-02-22, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Äpplena är inga jävla hot.

Jo
Om man är allergisk mot äpplen
Eller har äppelfobi
Citera
2026-02-22, 15:08
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
”Som en offentlig person som uttalar sig i rättsfrågor har Leif GW Persson ett särskilt ansvar att hålla sig till sak och inte hemfalla åt löst tyckande. Det ansvaret har han brustit i. I stället har han relativiserat hot som har lett till åtal mot två statsråd och deras familjer”

När en professor uttrycker sin ståndpunkt är det inte "löst tyckande." Det är en kvalificerad bedömning.
Citera
2026-02-22, 15:09
Medlem
Personen som har anmält äpplena bör kanske söka psykologhjälp. Dockan kan jag möjligen se som ett hot. Men om det är det juridiskt vet jag inte. Det får en domstol avgöra.

Jimmy och SD ska hålla käften. De stödjer dumpen. GW stödjer rätten till yttrande frihet och då indirekt Flashback.

Sen är det ett problem med att en av fyra politiker känner sig hotade. Men lite äpplen ska man tåla.

Till sist tycker jag att det är bra med rättsfall som testar gränsen för yttrande frihet.

Citat:
Nu är inte personen dömd än. Det är fritt att anmäla vem fan man vill, sen är det upp till domstolen att avgöra om det begåtts något brott.

GW kan gott låta rättsprocessen ha sin gång istället för att gå ut uttala sig som en byfåne.
'
Varför det? Ska inte han ha rätt att yttra sig? Samtidigt har han rätt att stödja vem som helst.
Citera
2026-02-22, 15:09
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Det är varken värre eller bättre än koranbränningarna. Sd troll!
Citera
2026-02-22, 15:10
Medlem
Citat:
Ännu obehagligare med en kniv inblandat. Kul för ungen att se det. Känns nog jättetryggt
Tänk om du skulle ifrågasätta vad SÄPOs personskydd haft för sig när dockan placerades "utanför dörren"

Är du medveten om att Benjamin Dousa sade att han uppmärksammades på dockan av en granne?
Citera
Medlem
Hade de varit politiker från sossarna så hade de givetvis låtit annorlunda. Hur hade de annars sett ut, han brukar ju bjuda ut lill mogge Johansson på middag då och då. Skulle bli en väldigt stel middag.

Gubbjäveln kan man inte ändra på. Men hoppas TV4 agerar
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2026-02-22 kl. 15:13.
Citera
Medlem
Fettsugnings avatar
Den smällfeta gåsleversossen borde väl dö vilken dag som helst. Han borde sitta på AA-möten och fokusera på att gå ned 50-60 kilo i vikt istället för att försvara dessa jävla vänsterdrägg. Tvi fan!
Citera
2026-02-22, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Personen som har anmält äpplena bör kanske söka psykologhjälp. Dockan kan jag möjligen se som ett hot. Men om det är det juridiskt vet jag inte. Det får en domstol avgöra.

Jimmy och SD ska hålla käften. De stödjer dumpen. GW stödjer rätten till yttrande frihet och då indirekt Flashback.

Sen är det ett problem med att en av fyra politiker känner sig hotade. Men lite äpplen ska man tåla.

Till sist tycker jag att det är bra med rättsfall som testar gränsen för yttrande frihet.

'
Varför det? Ska inte han ha rätt att yttra sig? Samtidigt har han rätt att stödja vem som helst.

Han har rätt att yttra sig, det är väl ingen som har anmält honom för det uttalandet eller? Däremot kan man tycka att han ser ut som en jävla byfåne när han går och säger att han tänker betala rättegångskostnader till en person som placerat Hitleräpplen och dockor med knivar utanför 2 barnfamiljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in